Αναφερόμενη στο επικείμενο άνοιγμα των σχολείων στις 12 Απριλίου η καθηγήτρια, μιλώντας στο OPEN, εμφανίστηκε διστακτική ως προς τον σχεδιασμό και τόνισε την ανάγκη ύπαρξης περαιτέρω μέτρων. Η Α. Λινού εθεσε ερωτήματα για το εάν υπάρχει συγκεκριμένο πρωτόκολλο που προβλέπει τι θα συμβεί σε περίπτωση που υπάρξει ένα θετικό τεστ σε ένα σχολείο. Ακόμα, αναφέρθηκε στην υγειονομική κατάσταση, δηλώνοντας πως βρίσκονται σταθερά υψηλά και σε κατάσταση συναγερμού.
Η κυρία Λινού σημείωσε πως «τα διπλά self test εφόσον λειτουργήσουν σωστά σίγουρα θα βοηθήσουν αλλά δεν ξέρω τι θα γίνει σε περίπτωση που υπάρξει ένα θετικό test. Κλείνει αμέσως το σχολείο; Κλείνει η τάξη; Νομίζω ότι αυτό παίζει πολύ μεγάλο ρόλο».
«Υπάρχει ένα κενό στο πρωτόκολλο. Τι θα συμβεί κατά το διάστημα που ένα self test βγει θετικό, μέχρι να έχουμε και το αποτέλεσμα του δεύτερου test, το οποίο δεν έχει ξεκαθαριστεί εάν θα είναι rapid ή μοριακό. Το παιδί αυτό πριν βγει θετικό θα έχει έρθει σε επαφή με όλα τα παιδιά της τάξης του. Η άποψή μου είναι ότι πρέπει εάν υπάρξει θετικό τεστ να σταματά αμέσως η λειτουργία της τάξης και να γίνεται άμεση εξέταση τουλάχιστον όλου του τμήματος».
«Αυτό θα προσέθετε ασφάλεια και επιπλέον θα έδινε μια γρήγορη γνώση και εμπειρία για το πόσο αξιόπιστα είναι τα τεστ που γίνονται στο σπίτι. Δηλαδή αν έχουμε ένα θετικό και μετά, με την επανάληψη τεστ, σε όλο το τμήμα βρεθούν άλλα δύο – τα οποία δεν είχαν βρεθεί αρχικά – αυτό σημαίνει ότι δεν είναι καλή η διαδικασία. Αν αντίθετα δεν βρεθεί άλλο θετικό και υπάρξει συμφωνία της παρατήρησης που έχουν οι γονείς όλου του τμήματος με την τελική διάγνωση, αυτό σημαίνει ότι τα τεστ στο σπίτι λειτουργούν πολύ καλά. Νομίζω ότι τουλάχιστον στην αρχή θα πρέπει να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο, για την πρώτη-δεύτερη εβδομάδα» υπογράμμισε.
Παράλληλα, η κα. Λινού σημείωσε πως υπάρχει ανάγκη για αυξημένα μέτρα προστασίας στα σχολεία, όπως το να μειωθούν οι ώρες μαθημάτων που γίνονται μέσα στις σχολικές τάξεις και να βγουν τα παιδιά για λίγο στο προαύλιο. Όπως παρατήρησε, με τα μέτρα που ανακοινώθηκαν δεν έγινε τίποτα για την τήρηση των αποστάσεων. «Αυτό που δεν υπάρχει δυνατότητα αυτή τη στιγμή όπως έχουν σχεδιαστεί τα πράγματα για τα σχολεία είναι ότι παραμένουν πολλά παιδιά σε κάθε τμήμα χωρίς να είναι εφικτό να τηρηθούν αποστάσεις στις αίθουσες» παρατήρησε. Έθεσε και το ζήτημα των εκπαιδευτικών που κάνουν μάθημα σε πολλά τμήματα.