Έχοντας την άποψη ότι κάθε μεγάλο αθλητικό γεγονός έχει τη φωτεινή και την σκοτεινή του πλευρά, στο ThePressProject ξεκινάμε ένα καθημερινό αφιέρωμα που θα τρέξει όλες τις ημέρες των Ολυμπιακών Αγώνων. Θα σας παρουσιάσουμε ιστορίες άμιλλας, συναγωνισμού και ηρωισμού αλλά και ιστορίες ντόπινγκ, τρομοκρατίας και διαπλοκής.

To facebook ξεκίνησε και αυτό το αφιέρωμα του στους Ολυμπιακούς με το γενικό τίτλο: «Για δύο εβδομάδες στο Ρίο η άμιλλα θα μας ενώσει» αλλά όπως σημειώνει ο συγγραφέας John Ridley: «Οι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι στην καλύτερη περίπτωση ένα όχημα αγκιτπρόπ και στη χειρότερη ένας μαγνήτης σκανδάλων». Από το στεφάνι από κλαδί ελιάς που δίνανε στους αθλητές των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων μέχρι σήμερα έχει διανυθεί μια τεράστια απόσταση.

Στο αφιέρωμα μας θα ασχοληθούμε φυσικά με τη διοργάνωση της Βραζιλίας αλλά δεν θα σταματήσουμε εκεί. Σε μικρή ή μεγάλη κλίμακα, ό,τι συμβαίνει στο Ρίο έχει συμβεί στην Αθήνα και στο Πεκίνο νωρίτερα και θα επαναληφθεί στο Τόκιο (Ολυμπιακοί 2020) και στο Κατάρ (Μουντιάλ 2022).

Κάθε 4 χρόνια το ανθρώπινο είδος είχε απλά μια ευκαιρία να δείξει με έναν ευφάνταστο τρόπο πως μπορεί να υπάρξει διαχείριση και ταυτόχρονα διαιώνιση των αδυναμιών του και της δυστυχίας του. Για πολλούς αγώνες ο ρατσισμός δεν απαλείφθηκε, σε πολλούς αθλητές απαγορεύτηκε να αγωνιστούν με τα χρώματα της χώρας τους, οι ισχυρότερες χώρες συγκέντρωναν και τα περισσότερα μετάλλια, η παραβατικότητα στα όρια της εγκληματικότητας δεν σταμάτησε, η προπαγάνδα άλλαξε μορφή, ο Ψυχρός Πόλεμος επέβαλε τους δικούς του όρους, ο Πιέρ Ντε Κουμπερντέν δεν ήθελε τη γυναικεία συμμετοχή,  οι τρομοκράτες δεν δίστασαν να βάζουν βόμβες και οι διοργανώτριες χώρες μαράζωναν οικονομικά.

Για όλους αυτούς τους λόγους σας προτείνουμε τις επόμενες 16 ημέρες να περνάτε καθημερινά από το ThePressProject και να συμμετάσχετε ενεργά με σχόλια και προτάσεις, ώστε από αυτούς τους Ολυμπιακούς Αγώνες να κερδίσουμε κάτι παραπάνω.


Για το αφιέρωμα αυτό θα εργαστούν οι Βαγγέλης Γεωργίου , Κώστας Εφήμερος, Θάνος Καμήλαλης και η Τζένη Τσιροπούλου.