Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Mega, η αγορά μόνο αυτών των δύο προϊόντων από το σούπερ μάρκετ στοιχίζει περίπου 5,80 ευρώ, σημειώνοντας έως και 28% απόκλιση από χώρες στις οποίες οι μισθοί είναι υπερδιπλάσιοι.
Αναλυτικά το 1 λίτρο γάλα πωλείται:
- Ελλάδα 1,55€,
- Ισπανία 1,08€,
- Γερμανία 1,08€,
- Βέλγιο 1,46€,
- Σουηδία 1,36€.
Αντίστοιχα τα αυγά σε δωδεκάδα στοιχίζουν:
- Ελλάδα 4,23€,
- Ισπανία 2,89€,
- Γερμανία 3,04€,
- Βέλγιο 4,04€,
- Σουηδία 3,77€.
Συνολικά οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν στο σούπερ μάρκετ για τα δύο αυτά προϊόντα:
- Ελλάδα 5,78€,
- Ισπανία 3,97€ (-31%),
- Γερμανία 4,12€ (-28%),
- Βέλγιο 5,5€ (-4,9%),
- Σουηδία 5,13€ (-11,2%).
Και όλα αυτά όταν στην Ελλάδα ο βασικός μισθός είναι 830 ευρώ, στη Γερμανία και το Βέλγιο είναι πάνω από 2.000 ευρώ και στην Ισπανία 1.393 ευρώ.
Έρευνα ΙΝΚΑ: Το 94% δηλώνει ανικανοποίητο από τα μέτρα της κυβέρνησης
Υπενθυμίζεται ότι νέα έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών δείχνει ότι το 94,3% των ερωτηθέντων είναι επηρεασμένο αρκετά ή πάρα πολύ από την ακρίβεια, ενώ το ίδιο ποσοστό δηλώνει ανικανοποίητο από τα μέτρα της κυβέρνησης. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στις τιμές των τροφίμων με περίπου το 85% να δηλώνει απαισιοδοξία για το μέλλον, προβλέποντας ότι θα ακολουθήσουν χειρότερες μέρες.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το μεγαλύτερο πρόβλημα για τα νοικοκυριά σε σχέση με τις τιμές παραμένουν τα τρόφιμα, καθώς εκεί οι αυξήσεις γίνονται πιο αισθητές.
Για τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, το 79,7% των ερωτηθέντων απαντά ότι δεν είναι «καθόλου ικανοποιημένοι» και το 13,8% δηλώνουν «μη ικανοποιημένοι».
Μετά τα τρόφιμα για τα οποία ένα 97,2% δηλώνει ότι έχει παρατηρήσει τις μεγαλύτερες αυξήσεις, ακολουθεί η ενέργεια, ενώ ένα 96% δηλώνει πως έχει αναγκαστεί να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της ακρίβειας.
Οι αλλαγές αφορούν μείωση αγορών (69,7%), φθηνότερων προϊόντων (71,5%), προσφορές και εκπτώσεις (77%) και περιορισμό εξόδων για ψυχαγωγία (81,4%).
Όσον αφορά το πώς έχει επηρεάσει η ακρίβεια την ποιότητα της ζωής τους, ένα συντριπτικό ποσοστό που αγγίζει το 92,7% απαντά «αρνητικά» και «πολύ αρνητικά». Η πλειοψηφία των καταναλωτών απαντά επίσης ότι έχει συμμετάσχει σε κοινωνικές ή πολιτικές δράσεις κατά της ακρίβειας (62,7%).
Για το αν πιστεύουν ότι ορισμένες κοινωνικές ομάδες επηρεάζονται περισσότερο από την ακρίβεια, οι θετικές απαντήσεις ήταν συντριπτικές (95,9%).