ΣτΕ ΕΣΡ
ΕΣΡ1
Το ΣτΕ ξαναγράφει
τη νομοθεσία
στα ΜΜΕ
Της Μ. Παπαχριστούδη
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία)
Τέσσερις αποφάσεις του ανωτάτου δικαστηρίου αλλάζουν τη νομοθεσία για τα
ΜME και θέτουν στο περιθώριο το ΕΣΡ.
Το ΣτΕ ξαναγράφει τη νομοθεσία στα ΜΜΕ
Της Ματίνας Παπαχριστούδη
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία)
Τέσσερις αποφάσεις του ανωτάτου δικαστηρίου αλλάζουν τη νομοθεσία για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και θέτουν στο περιθώριο το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ στις αρχές Απριλίου, με την οποία τινάχτηκε στον αέρα η κυρωτική πολιτική της ανεξάρτητης αρχής ραδιοτηλεόρασης και τέθηκαν υπό αμφισβήτηση δεκάδες πρόστιμα που επιβλήθηκαν στους τηλεοπτικούς σταθμούς την τελευταία τετραετία, είναι η κορυφή του παγόβουνου. Έχουν προηγηθεί άλλες τρεις σημαντικές αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας με τις οποίες κηρύσσεται παράτυπη η ραδιοτηλεοπτική νομοθεσία και τίθεται υπό αίρεση η παρέμβαση του ΕΣΡ.
Η δήλωση του προέδρου του Συμβουλίου Ιωάννη Λασκαρίδη πως το ίδιο το όργανο έθεσε στόχο την επανεξέταση πολλών από τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν το προηγούμενο διάστημα, είναι ενδεικτική. Το ΣτΕ έκρινε πως η προηγούμενη σύνθεση του οργάνου είναι παράνομη, επειδή παρατάθηκε η θητεία των μελών του πέραν του οκταμήνου. Είχε προηγηθεί η απόφαση 3578/2010 της Ολομέλειας του ΣτΕ με την οποία κρίθηκε παράνομο ολόκληρο το οικοδόμημα της «προσωρινής νομιμότητας» της ραδιοτηλεοπτικής αγοράς μέσω της έκδοσης απλών βεβαιώσεων νομίμου λειτουργίας.
Οι 11 συνολικά παρατάσεις «νομίμου λειτουργίας» στους ιδιωτικούς ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς που ενέκρινε το κράτος επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας από το 2008 έως και το 2010, κρίθηκε από το ανώτατο κυρωτικό δικαστήριο ότι αντιβαίνουν πλέον στην «θεσμική ανοχή» και αντίκεινται στο Σύνταγμα. Το ΣτΕ στην απόφασή του επισημαίνει την αυθαιρεσία στην κατάληψη των ραδιοσυχνοτήτων που αποτελούν δημόσια περιουσία, κατάληψη που παραβιάζει την αρχή της ισότητας έναντι προσώπων που θα ήθελαν να ιδρύσουν ένα νέο τηλεοπτικό σταθμό.
Η παραπάνω απόφαση με την οποία αμφισβητείται το συνολικό θεσμικό πλαίσιο για τη ραδιοτηλεόραση, συμπληρώνεται από δυο ακόμη. Την απόφαση 3427/2010 της Ολομέλειας με την οποία πρέπει να αλλάξουν οι όροι και προϋποθέσεις στο χρόνο προβολής των πολιτικών κομμάτων κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Η απόφαση ελήφθη μετά από προσφυγή του Στέφανου Μάνου για το χρόνο που διατέθηκε στα πολιτικά κόμματα, ο οποίος διαφοροποιούνταν για όσα κατέβηκαν για πρώτη φορά σε εκλογές.
Τελευταία παρέμβαση του ΣτΕ που μένει να κριθεί και σε επίπεδο Ολομέλειας είναι η απόφαση του 4ου τμήματός του, με την οποία η αρμοδιότητα επιβολής κυρωτικών ποινών σε ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς για παράνομη χρήση ραδιοτηλεοπτικής συχνότητας ανήκει στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και όχι στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Πρακτικά με αυτήν οι αρμοδιότητες του ΕΣΡ συρρικνώνονται ακόμη περισσότερο. Πλέον ο έλεγχος όσον αφορά στην εκπομπή ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών περνά εξ ολοκλήρου στην ΕΕΤΤ. Στο θέμα αυτό κάνει εκτενή αναφορά το ίδιο το ΕΣΡ στην ετήσια έκθεσή του προς τα μέλη της Επιτροπής Διαφάνειας της Βουλής.
Πηγή:
Της Ματίνας Παπαχριστούδη
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία)
Τέσσερις αποφάσεις του ανωτάτου δικαστηρίου αλλάζουν τη νομοθεσία για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και θέτουν στο περιθώριο το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ στις αρχές Απριλίου, με την οποία τινάχτηκε στον αέρα η κυρωτική πολιτική της ανεξάρτητης αρχής ραδιοτηλεόρασης και τέθηκαν υπό αμφισβήτηση δεκάδες πρόστιμα που επιβλήθηκαν στους τηλεοπτικούς σταθμούς την τελευταία τετραετία, είναι η κορυφή του παγόβουνου. Έχουν προηγηθεί άλλες τρεις σημαντικές αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας με τις οποίες κηρύσσεται παράτυπη η ραδιοτηλεοπτική νομοθεσία και τίθεται υπό αίρεση η παρέμβαση του ΕΣΡ.
Η δήλωση του προέδρου του Συμβουλίου Ιωάννη Λασκαρίδη πως το ίδιο το όργανο έθεσε στόχο την επανεξέταση πολλών από τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν το προηγούμενο διάστημα, είναι ενδεικτική. Το ΣτΕ έκρινε πως η προηγούμενη σύνθεση του οργάνου είναι παράνομη, επειδή παρατάθηκε η θητεία των μελών του πέραν του οκταμήνου. Είχε προηγηθεί η απόφαση 3578/2010 της Ολομέλειας του ΣτΕ με την οποία κρίθηκε παράνομο ολόκληρο το οικοδόμημα της «προσωρινής νομιμότητας» της ραδιοτηλεοπτικής αγοράς μέσω της έκδοσης απλών βεβαιώσεων νομίμου λειτουργίας.
Οι 11 συνολικά παρατάσεις «νομίμου λειτουργίας» στους ιδιωτικούς ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς που ενέκρινε το κράτος επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας από το 2008 έως και το 2010, κρίθηκε από το ανώτατο κυρωτικό δικαστήριο ότι αντιβαίνουν πλέον στην «θεσμική ανοχή» και αντίκεινται στο Σύνταγμα. Το ΣτΕ στην απόφασή του επισημαίνει την αυθαιρεσία στην κατάληψη των ραδιοσυχνοτήτων που αποτελούν δημόσια περιουσία, κατάληψη που παραβιάζει την αρχή της ισότητας έναντι προσώπων που θα ήθελαν να ιδρύσουν ένα νέο τηλεοπτικό σταθμό.
Η παραπάνω απόφαση με την οποία αμφισβητείται το συνολικό θεσμικό πλαίσιο για τη ραδιοτηλεόραση, συμπληρώνεται από δυο ακόμη. Την απόφαση 3427/2010 της Ολομέλειας με την οποία πρέπει να αλλάξουν οι όροι και προϋποθέσεις στο χρόνο προβολής των πολιτικών κομμάτων κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Η απόφαση ελήφθη μετά από προσφυγή του Στέφανου Μάνου για το χρόνο που διατέθηκε στα πολιτικά κόμματα, ο οποίος διαφοροποιούνταν για όσα κατέβηκαν για πρώτη φορά σε εκλογές.
Τελευταία παρέμβαση του ΣτΕ που μένει να κριθεί και σε επίπεδο Ολομέλειας είναι η απόφαση του 4ου τμήματός του, με την οποία η αρμοδιότητα επιβολής κυρωτικών ποινών σε ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς για παράνομη χρήση ραδιοτηλεοπτικής συχνότητας ανήκει στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και όχι στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Πρακτικά με αυτήν οι αρμοδιότητες του ΕΣΡ συρρικνώνονται ακόμη περισσότερο. Πλέον ο έλεγχος όσον αφορά στην εκπομπή ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών περνά εξ ολοκλήρου στην ΕΕΤΤ. Στο θέμα αυτό κάνει εκτενή αναφορά το ίδιο το ΕΣΡ στην ετήσια έκθεσή του προς τα μέλη της Επιτροπής Διαφάνειας της Βουλής.
Πηγή:
http://bit.ly/mgtdB2