Νέες αλλαγές στον χώρο της Παιδείας, με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής να συζητά και για αλφαβητική αξιολόγηση στις τάξεις του Γυμνασίου, δηλαδή τους βαθμούς που συνηθίζεται να μπαίνουν στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, πέραν της περιγραφικής αξιολόγησης, όπως «καλώς», «λίαν καλώς». Σκοπός της αλλαγής αυτής να περιοριστεί η βαθμολογική πίεση στο γυμνάσιο αλλά και τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού.
Alexandros Michailidis / SOOC
Από φέτος εφαρμόζεται σε 81 νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια ο τρόπος της περιγραφικής αξιολόγησης, παράλληλα όμως με τη βαθμολογία των μαθητών στα γυμνάσια όπως τη γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, με σκοπό να καταργηθούν τελείως οι βαθμολογίες, σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων».
Οι αλλαγές που σχεδιάζονται στον χώρο των αναλυτικών προγραμμάτων του γυμνασίου μεταβάλλουν όλη την εικόνα αξιολόγησης των μαθητών όπως την ξέραμε, ενώ ήδη εφαρμόζεται και η βαθμολογία των μαθητών ανά τετράμηνο και όχι ανά τρίμηνο όπως στο παρελθόν.
Για τις δύο τελευταίες τάξεις του Λύκειο οι αλλαγές προβλέπονται επίσης μεγάλες καθώς τα μαθήματα θα γίνουν 3ωρα και 4ωρα, ενώ αυτή τη στιγμή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επεξεργάζεται την πρόταση του για την προετοιμασία των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Στην Γ' λυκείου μελετάται εάν τα μαθήματα κορμού θα είναι ένα (Γλώσσα) ή δύο (Γλώσσα και Ιστορία), τα οποία θα πλαισιωθούν από δυο ακόμη μαθήματα επιλογής ανά κατεύθυνση και ένα ακόμη επιλογής για τη έκδοση του νέου «ισχυρού» απολυτηρίου. Εκείνο που δεν έχει αποφασιστεί ακόμη, είναι εάν οι τελικές εξετάσεις για το απολυτήριο αυτό θα είναι εθνικού τύπου ή όχι.