Alter effect - Κουφόπουλος
domino
Alter Effect
Περιμένοντας να σκάσει η “φούσκα” στην ήδη βεβαρυμένη αγορά των media
Του Βασίλη Κουφόπουλου
Του Βασίλη Κουφόπουλου
Το καλοκαίρι του 1989 η τότε συγκυβέρνηση ΝΔ και ενιαίου ΣΥΝ έδινε το πράσινο φως για τη λειτουργία της ιδιωτικής τηλεόρασης. Εικοσιδύο χρόνια αργότερα, το καλοκαίρι του 2011, ίσως να αποδειχθεί το πλέον κρίσιμο για τη λειτουργία του συνόλου των ΜΜΕ, με κεντρικό ερώτημα αν θα σπάσει ή όχι η «φούσκα» που έχει δημιουργηθεί.
Όλα θα εξαρτηθούν από την πορεία του Alter, το οποίο και κατέθεσε αίτηση για την υπαγωγή στο άρθρο 99 του νόμου 3588/2007, με υποχρεώσεις 483,2 εκατ. ευρώ. Μεταξύ των υποχρεώσεων περιλαμβάνονται πληρωτέες επιταγές ύψους 225,4 εκατ. ευρώ και οφειλές προς τις τράπεζες ύψους 219,2 εκατ, ευρώ.
Αν λοιπόν, όπως φοβούνται οι ιδιοκτήτες τηλεοπτικών σταθμών και διαφημιστικών εταιρειών , δημιουργηθεί ένα domino effect που θα επηρεάσει σοβαρά όλη την αλυσίδα της αγοράς, ασχέτως αν είχαν ή όχι συναλλαγές με τον τηλεοπτικό σταθμό. Δηλαδή αν «σκάσουν» πολλές επιταγές, ακόμη και ισχυρά Μέσα θα αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα σε μια αγορά που είναι πολλαπλώς επιβαρημένη.
Η ύφεση πλήττει τη διαφήμιση με τις εκτιμήσεις να περιορίζουν την τηλεοπτική δαπάνη στα 389 εκατ. ευρώ και για το τρέχον έτος , ενώ ταυτόχρονα εταιρείες ΜΜΕ, όπως ο Τηλέτυπος (Mega), ο ΔΟΛ, ο Πήγασος, η Χ. Κ. Τεγόπουλος , αλλά και οι Τεχνικές Εκδόσεις να είναι σε καθεστώς επιτήρησης από το ΧΑΑ. Και όσο οι τράπεζες εξακολουθούν να μην δανειοδοτούν τα media, το ενδεχόμενο της κατάρρευσης φαντάζει όλο και πιο κοντινό.
Οι νέες απολύσεις και περικοπές που θα έρθουν δεν φαίνεται να σώζουν την αγορά, ενώ ταυτόχρονα δεν προωθείται κανένα σχέδιο διάσωσης του κλάδου, ο οποίος επηρεάζεται δραματικά από την εξέλιξη της τεχνολογίας, αφού η ενημέρωση από τις εφημερίδες που ως «χθες» πωλούνταν, «σήμερα» διατίθεται δωρεάν από το Internet. Κοινώς, «ο καθένας μόνος του και όποιος σωθεί».
Το καλοκαίρι του 1989 η τότε συγκυβέρνηση ΝΔ και ενιαίου ΣΥΝ έδινε το πράσινο φως για τη λειτουργία της ιδιωτικής τηλεόρασης. Εικοσιδύο χρόνια αργότερα, το καλοκαίρι του 2011, ίσως να αποδειχθεί το πλέον κρίσιμο για τη λειτουργία του συνόλου των ΜΜΕ, με κεντρικό ερώτημα αν θα σπάσει ή όχι η «φούσκα» που έχει δημιουργηθεί.
Όλα θα εξαρτηθούν από την πορεία του Alter, το οποίο και κατέθεσε αίτηση για την υπαγωγή στο άρθρο 99 του νόμου 3588/2007, με υποχρεώσεις 483,2 εκατ. ευρώ. Μεταξύ των υποχρεώσεων περιλαμβάνονται πληρωτέες επιταγές ύψους 225,4 εκατ. ευρώ και οφειλές προς τις τράπεζες ύψους 219,2 εκατ, ευρώ.
Αν λοιπόν, όπως φοβούνται οι ιδιοκτήτες τηλεοπτικών σταθμών και διαφημιστικών εταιρειών , δημιουργηθεί ένα domino effect που θα επηρεάσει σοβαρά όλη την αλυσίδα της αγοράς, ασχέτως αν είχαν ή όχι συναλλαγές με τον τηλεοπτικό σταθμό. Δηλαδή αν «σκάσουν» πολλές επιταγές, ακόμη και ισχυρά Μέσα θα αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα σε μια αγορά που είναι πολλαπλώς επιβαρημένη.
Η ύφεση πλήττει τη διαφήμιση με τις εκτιμήσεις να περιορίζουν την τηλεοπτική δαπάνη στα 389 εκατ. ευρώ και για το τρέχον έτος , ενώ ταυτόχρονα εταιρείες ΜΜΕ, όπως ο Τηλέτυπος (Mega), ο ΔΟΛ, ο Πήγασος, η Χ. Κ. Τεγόπουλος , αλλά και οι Τεχνικές Εκδόσεις να είναι σε καθεστώς επιτήρησης από το ΧΑΑ. Και όσο οι τράπεζες εξακολουθούν να μην δανειοδοτούν τα media, το ενδεχόμενο της κατάρρευσης φαντάζει όλο και πιο κοντινό.
Οι νέες απολύσεις και περικοπές που θα έρθουν δεν φαίνεται να σώζουν την αγορά, ενώ ταυτόχρονα δεν προωθείται κανένα σχέδιο διάσωσης του κλάδου, ο οποίος επηρεάζεται δραματικά από την εξέλιξη της τεχνολογίας, αφού η ενημέρωση από τις εφημερίδες που ως «χθες» πωλούνταν, «σήμερα» διατίθεται δωρεάν από το Internet. Κοινώς, «ο καθένας μόνος του και όποιος σωθεί».