
Στη συζήτηση για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής σχετικά με το έγκλημα στα Τέμπη, ο πρώην υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής εμφανίστηκε αμετανόητος, επιχειρώντας να παρουσιάσει τον εαυτό του ως αθώο και υποστηρίζοντας πως «έκανα όσα μπορούσα, δεν ολιγώρησα, δεν αδιαφόρησα για τον σιδηρόδρομο».
«Σας λέω από την αρχή ότι στηρίζω ολόψυχα την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για σύσταση προκαταρκτικής Επιτροπής. Και το ίδιο ζητώ να κάνουν και οι συνάδελφοί μου βουλευτές. Θέλω να ζητήσω προσωπικά από τον καθένα και την καθεμιά συνάδελφό μου να υπερψηφίσουν τη πρόταση της Νέας Δημοκρατίας, ακόμα και από εκείνους που θεωρούν άδικη τη παραπομπή μου. Δεν πρόκειται να κρυφτώ πίσω από καμία ασυλία ή κυβερνητική πλειοψηφία» υποστήριξε.
«Ξέρω ότι είμαι αθώος προσβλέπω στην κρίση της Δικαιοσύνης» είπε, κάνοντας λόγο για «ψέματα και ανακρίβειες στις προτάσεις της αντιπολίτευσης». «Ως Υπουργός δεν κώφευσα, όπως με κατηγορούν. Δεν αδιαφόρησα στις εκκλήσεις και στις επιστολές για τα χρόνια προβλήματα του ΟΣΕ και του σιδηροδρόμου. Προσπάθησα, με τους συνεργάτες μου, να αντιμετωπίσω τις συνέπειες εγκατάλειψης του σιδηροδρόμου για πάνω από 10 χρόνια», υπσοτήριξε παρα το γεγονός πως ο ίδιος μέσα στη Βουλή είχε καταφερθεί απαξιωτικά στις καταγγελίες για τα ζητήματα ασφαλείας στο σιδηρόδρομο και διαβεβαίωνε για την ασφάλεια των τρένων, μόλις 8 μέρες πριν το έγκλημα των Τεμπών.
Επιπλέον, υποστήριξε πως «το δυστύχημα δεν έγινε επειδή δεν υπήρχε σύστημα ασφάλειας», ούτε λόγω της μη ολοκλήρωσης της σύμβασης 717. «Είναι η τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας που αποτρέπει τα δυστυχήματα. Αυτός παραβιάστηκε πολλαπλά το βράδυ του δυστυχήματος των Τεμπών. Ο Κανονισμός προβλέπει την κυκλοφορία τραίνων χωρίς σύστημα σηματοδότησης και τηλε-διοίκησης. Και ορίζει τις διαδικασίες που θα πρέπει να εφαρμόζονται στην περίπτωση αυτή. Διαδικασίες που το τραγικό βράδυ του δυστυχήματος των Τεμπών παραβιάστηκαν πολλές φορές. Αν ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας τηρείται, τότε είναι ασφαλής η σιδηροδρομική κυκλοφορία και χωρίς τα αυτόματα συστήματα» συμπλήρωσε, επιμένοντας στη θεωρία της αποκλειστικής ευθύνης του σταθμάρχη.
«Ο έλεγχος της ασφάλειας αφαιρέθηκε από το υπουργείο Μεταφορών το 2013» προσέθεσε, ρίχνοντας τις ευθυνες στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). «Ο έλεγχος της ασφάλειας αφαιρέθηκε από το υπουργείο Μεταφορών το 2013 – αλλά το 2023 όλοι ζητούσαν ευθύνες από τον υπουργό. Γιατί; Γιατί το ψέμα ήταν πολύ πιο βολικό από τις σκληρές αλήθειες που ο πολιτικός κόσμος οφείλει στον ελληνικό λαό» είπε.
Τέλος, χωρίς να έχει δείξει ίσχος αυτοκριτικής, έκανε λόγο για «πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας των Τεμπών από την αντιπολίτευση», η οποία σύμφωνα με τον ίδιο «έφτασε σε τόσο χαμηλό σημείο όπου κατηγορείτε και στοχοποιείτε όποιον με πλησιάζει. Τους συμπατριώτες μου επειδή με ψήφισαν. Τους συναδέλφους επειδή τόλμησαν να με χειροκροτήσουν. Φτάσατε να αμφισβητείτε την ηθική, όχι μόνο τη δική μου αλλά και ολόκληρης της ιστορικής μας παράταξης, της παράταξης του Κωνσταντίνου Καραμανλή».