Ο Άνις Πατέλ, διευθυντής της κατασκευαστικής εταιρείας Dukane Seacom, είπε ότι τα μαύρα κουτιά της πτήσης έπρεπε να είχαν σταλεί στην εταιρεία από το 2012 για επισκευή και αντικατάσταση μπαταρίας, κάτι που δεν έγινε ποτέ.
 
Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, δημιουργεί τρεις πιθανότητες: ότι η αεροπορική εταιρεία αντικατέστησε τα «pinger» -πομπούς υπερήχων που λειτουργούν για 30 μέρες, ακόμα και μέσα στο νερό, και μπορούν να γίνουν αντιληπτά με σόναρ πλοίων και υποβρυχίων- με καινούρια, ότι ζητήθηκε από άλλη εταιρεία να κάνει τις απαραίτητες επισκευές ή ότι αυτές δεν έγιναν ποτέ, γεγονός που θα σήμαινε ότι οι μπαταρίες θα είχαν μειωμένη διάρκεια ζωής.
 
Ο ίδιος είπε ότι αν οι αρχικές μπαταρίες παραμένουν στα μαύρα κουτιά, τότε η διάρκεια ζωής τους θα είχε μειωθεί από τις 30 στις 20 ή τις 25 ημέρες. Η Malaysia Airlines δεν απάντησε την Πέμπτη σε ερώτηση του CNN για το θέμα.
 
Νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα ανέφερε σε e-mail: «Αγνοούμε ότι υπάρχει θέμα με το ULB (τον υποβρύχιο σηματοδότη) ή τις μπαταρίες του. Οι μπαταρίες δεν αντικαθίστανται. Είναι ενσωματωμένες στο pinger» και ότι τοποθετούνται από την εταιρεία που τους κατασκεύασε.
 
 

Κατασκευάστηκαν το 2005 ή το 2006

 
Ο Πατέλ είπε ότι η εταιρεία του κατασκεύασε τα pinger στα μαύρα κουτιά το 2005 ή το 2006. Το σύνηθες είναι η εταιρεία να επιστρέφει τα μαύρα κουτιά στην κατασκευαστική εταιρεία για αντικατάσταση μπαταρίας.
 
Ορισμένες φορές επιλέγει αλλαγή των pinger ή συντήρηση από άλλη εταιρεία. 
 
Αν οι μπαταρίες των μαύρων κουτιών δεν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα, ελάχιστα 24ωρα απομένουν μέχρι τα «μαύρα κουτιά» του μοιραίου Boeing των μαλαισιανών αερογραμμών να σταματήσουν να εκπέμπουν.
 
Οι έρευνες της διεθνούς ομάδας που έχει συσταθεί επικεντρώνονται πλέον στον εντοπισμό τους. Την Παρασκευή, τουλάχιστον δύο πλοία με τον κατάλληλο εξοπλισμό ξεκίνησαν τις υποθαλάσσιες έρευνες στον Ινδικό Ωκεανό.