«Αναπόφευκτος» ο συνωστισμός και ο εμπαιγμός των επιβατών από τον Καραμανλή τον νεότερο
Μόλις την περασμένη Δευτέρα, τέθηκε σε ισχύ το θερινό πρόγραμμα για τις συγκοινωνίες και τα λεωφορεία της Αθήνας, ενώ όσον αφορά τα μέσα σταθερής τροχιάς, τα θερινά δρομολόγια βρίσκονται σε ισχύ από τις 13 Ιουλίου. Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής ο νεότερος, κληθείς να απαντήσει για το αν προβλέπεται ενίσχυση των δρομολογίων προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα συνωστισμού λόγω κορονοϊού, απαντούσε ότι «εξαντλούμε τα όριά μας» και πως «ό,τι και να κάνουμε, όμως, στα ΜΜΜ θα υπάρχει και συγχρωτισμός, θα υπάρχουν και περιπτώσεις που θα στριμωχτεί ο κόσμος. Σε όλες τις χώρες συμβαίνει αυτό».
Τον παραπάνω παραλογισμό έρχεται να συμπληρώσει νεότερη απόφαση για τους «Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού COVID-19» (Άρθρο 7) που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την Κυριακή 26 Ιουλίου, η οποία μάλιστα φέρει μεταξύ άλλων και την υπογραφή του υπουργού Κ. Καραμανλή.
«Σε όλα τα λεωφορεία δημόσιας χρήσης […], σε λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης, καθώς και στα λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας, στα λεωφορεία αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΑΣΘ ΑΕ, στα μέσα σταθερής τροχιάς αρμοδιότητας ΣΤΑΣΥ ΑΕ, όπως επίσης στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις, επιτρέπεται η μεταφορά επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού εξήντα πέντε (65%) του προβλεπόμενου μέγιστου αριθμού μεταφερόμενων επιβατών ανά όχημα/συρμό» που δημοσιεύει το athenstransport.com.
Όπως τονίζεται, «τυχόν παράβαση της συγκεκριμένης διάταξης επιφέρει πρόστιμο ύψους 150 ευρώ σε κάθε επιβάτη πέραν του ποσοστού του 65%, καθώς και στον οδηγό του οχήματος/συρμού, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής. Το ίδιο πρόστιμο επιβάλλεται και σε επιβάτες οι οποίοι δεν φέρουν μάσκα προστασίας».
Η επίμαχη απόφαση βρίσκεται σε ισχύ από τις 27 Ιουλίου έως τις 4 Αυγούστου, ενώ μέχρι τις αρχές Ιουνίου, το ανώτατο όριο πλήρωσης των οχημάτων βρισκόταν στο 50%. Το ίδιο δημοσίευμα υπογραμμίζει πως παραμένει αδιευκρίνιστο αν πραγματοποιούνται έλεγχοι ή όχι για την τήρηση του ορίου των επιβατών στις συγκοινωνίες της Αθήνας. «Προς το παρόν γνωρίζουμε μόνο για τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα οποία ακινητοποιήθηκαν όταν διαπιστώθηκε πως είχαν επιβιβαστεί υπεράριθμοι επιβάτες, ενώ σε 2 τουλάχιστον περιπτώσεις κλήθηκε και η αστυνομία για την αποβίβασή τους» αναφέρεται ακόμα.
Σημειώνεται πως στη γραμμή του ΗΣΑΠ, τα δρομολόγια από αυτή την εβδομάδα και μέχρι το τέλος του Αυγούστου, θα πραγματοποιούνται με συχνότητες ανά 10,5′ (και 12,5′ τα Σαββατοκύριακα), παρεμφερή με αυτά που ίσχυαν το καλοκαίρι του 2019. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, εκεί που η κατάσταση φέτος είναι χειρότερη, είναι στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Από σήμερα έως τις 7 Αυγούστου τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται ανά 7′-10′ όταν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο πραγματοποιούταν από 4,5′ τις ώρες αιχμής. Στη συνέχεια, από 8 έως και 23 Αυγούστου θα πραγματοποιούνται ανά 10′ όλες τις ώρες της ημέρας ενώ πέρυσι πραγματοποιούνταν ανά 5′ μεταξύ 6:00 – 17:30. Θα γίνονται δηλαδή τα μισά δρομολόγια.
«Ειδικότερα για τα δρομολόγια των ΜΜΜ, να πω ότι εξαντλούμε τα όριά μας. Με βάση τα διαθέσιμα οχήματα και το προσωπικό που έχουμε, κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Δυστυχώς και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε συγκοινωνίες υπό διάλυση… Έχει γίνει μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια για να φτάσουμε στο επίπεδο που βρισκόμαστε σήμερα. Μια διαρκής διαχείριση κρίσης» φρόντισε από την περασμένη εβδομάδα να επιρρίψει τις ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση ο υπουργός, ο οποίος αρκέστηκε στη συμβουλή «Γι΄αυτό λέμε: Στα ΜΜΜ φοράμε όλοι μάσκα. Πάντα».