Αντιδράσεις σε όλα τα σχολεία έχει ξεσηκώσει η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για συγχώνευση τμημάτων.

Αναλυτικά η καταγγελία:

Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε με τα γνωστά, σε όλους, προβλήματα έλλειψης αιθουσών διδασκαλίας, που  πέρσι αντιμετωπίστηκαν επιμέρους, με τη δωρεά ενός κοντέινερ από γονιό, καθώς οι υπεύθυνοι κώφευαν στα αιτήματα του συνόλου της σχολικής κοινότητας του Λυκείου Βαθέος Αυλίδας για την κατασκευή νέων αιθουσών.  Η απόφαση για συχγώνευση τμημάτων που ανακοίνωσε 13/10/2021 το υπουργείο Παιδείας απλά υπογραμμίζει τη γνωστή αδιαφορία του για την εκπαίδευση, τη μόρφωση των παιδιών μας, το δημόσιο σχολείο.

Η κατάργηση – συγχώνευση τμημάτων, που δρομολογήθηκε, εν μέσω πανδημίας, για το σχολείο των παιδιών μας είναι απαράδεκτη και έρχεται να επιβεβαιώσει το πραγματικό περιεχόμενο του Νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου και την Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών, της περίφημης «αξιολόγησης» και των Πρότυπων Σχολείων για λίγους. Τα παιδιά μας ήδη κάνουν μάθημα σε κοντέινερ (2) και σε αποθήκες λίγων τετραγωνικών μέτρων  που «αναβαθμίστηκαν» σε  «αίθουσες». Τα τμήματα που προκύπτουν από τη συγχώνευση είναι αδύνατον να χωρέσουν σε αυτούς τους χώρους και έτσι το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, αλλάζει χρήση και γίνεται ως δια μαγείας, χωρίς να πληροί τους όρους, αίθουσα διδασκαλίας, στερώντας τις ώρες της εργαστηριακής άσκησης από τους μαθητές η οποία είναι απαραίτητη για την κατανόηση της Φυσικών Επιστημών.      

Πώς να αξιολογήσουμε εμείς, λοιπόν, τον δήμο, την περιφέρεια, τη δ/νση  Β΄θμιας εκπ/σης Ευβοίας, την περιφερ. δ/νση Α΄/θμιας & Β΄/θμιας εκπ/σης Στερεάς Ελλάδας και το υπουργείο παιδείας; Ζητάμε να μην εφαρμοστεί η εντολή του υπουργείου για την συγχώνευση τμημάτων της Α Λυκείου. Ο δήμος και η περιφέρεια να αναλάβουν, επιτέλους, τις ευθύνες τους και να φροντίσουν για την κατασκευή αιθουσών.  Καλούμε τους γονείς να διεκδικήσουν την παιδεία και το σχολείο που αξίζει στα παιδιά μας.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε «Γ. Σεφέρης» ζητά να μην κλείσει ούτε 1 τμήμα και να δοθεί έγκριση όλων των τμημάτων με βάση τις ανάγκες των μαθητών.  Όπως αναφέρει «θύματα της πολιτικής του υπουργείου Παιδείας είναι τα 7ο και 10ο δημοτικά σχολεία Νέας Ιωνίας». Αντιδράσεις υπάρχουν και σε Χανιά, Κυκλάδες, Καβάλα, Αχαΐα, ενώ «κοκκινίζουν» 136 τμήματα στην Αττική.

Μαζικές συγχωνεύσεις με πρόσχημα τον «εξορθολογισμό»

Τμήματα των 28 μαθητών σε μία μόλις αίθουσα εν μέσω πανδημίας και καθηγητές που θα πρέπει να τρέχουν από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσουν τις διδακτικές τους ώρες, την ώρα που 6.000 θέσεις είναι κενές, υπενθυμίζεται πως έφερε η νέα οδηγία του Υπουργείου Παιδείας η οποία απαιτούσε τη συγχώνευση τμημάτων. Ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης, παραδέχτηκε προ λίγων ημερών στο TPP τις συγχωνεύσεις, αναφέροντας ότι η ύπαρξη 28 μαθητών μέσα σε μία αίθουσα διδασκαλίας είναι νόμιμη, ενώ, απαντώντας για τα 6.000 κενά, δήλωσε ότι η σημασία θα έπρεπε να δοθεί στις 50.000 τοποθετήσεις και όχι σε αυτά. «Η διασπορά του κορονοϊού στα σχολεία είναι στο 0,1%, επομένως δεν πρέπει να μας ανησυχεί, διότι μέχρι στιγμής την πανδημία την ελέγχουμε», σχολίασε.

Όπως ανέφερε στο TPP ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, η οδηγία αφορά τετραψήφιο αριθμό τμημάτων σε όλη τη χώρα. «Τμήματα με 6 και 7 παιδιά υπάρχουν μόνο στην επαρχία και σε νησιά. Τα πράγματα δεν είναι όπως τα αναφέρει ο κ. Κόπτσης. Συγχωνεύθηκαν τμήματα γυμνασίου και λυκείου που αποτελούνταν από 22 και 23 παιδιά – διότι τόσα επέτρεπαν οι αίθουσες που συστεγάζονταν – με στόχο να δημιουργηθούν λιγότερα τμήματα που θα αποτελούνται από 26 παιδιά. Οι συνέπειες αυτής της απόφασης είναι ποικίλες. Εκτός του ότι το να διδάσκεις σε 28 άτομα ταυτοχρόνως είναι παιδαγωγικά ακατάλληλο, καθώς δεν μπορείς να οριοθετήσεις το τμήμα και να έχεις σωστή εποπτεία του κάθε μαθητή, είμαστε εν μέσω πανδημίας. Ο καιρός χειροτερεύει, καραδοκεί η μετάλλαξη Δέλτα, και πλέον το Υπουργείο προβλέπει ότι για να κλείσει ένα τμήμα πρέπει να έχουν κορονοϊό 50+1 μαθητές. Δηλαδή αν είναι 28 στο σύνολο, να βρεθούν θετικοί οι 15; Φανταστείτε τι έχει να γίνει» επεσήμανε.

Μιλώντας στην ΕΡΤ το πρωί της Τρίτης, ο εκπρόσωπος συλλόγου Γονέων (16ο -Χαλανδρίου), Χρήστος Ματσούκας περιέγραψε ότι «παιδάκια δευτέρας δημοτικού συγχωνεύτηκαν από τάξη 16 παιδιών, «ενώ φέτος είχαν την πρώτη τους επαφή με το σχολείο αφού ξεκίνησαν το Δημοτικό με τηλεκπαίδευση».

Ο μέσος όρος μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα χαμηλός σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ, ισχυρίστηκε η Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για τις συγχωνεύσεις Οι συγχωνεύσεις τμημάτων γίνονται με βάση τα στοιχεία του σχολικού δυναμικού και όχι γιατί δεν γίνονται προσλήψεις εκπαιδευτικών, ανέφερε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25, Κρίτoνα Αρσένη, που αφορούσε συγχωνεύσεις τμημάτων εν μέσω της πανδημίας. Άλλωστε, συμπλήρωσε η ίδια, πέρυσι προσελήφθησαν 4.500 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και φέτος σχεδόν 12.000 εκπαιδευτικοί.

«Η δημοτική Αρχή στηρίζει τη λειτουργία τμημάτων με 28 μαθητές εν μέσω πανδημίας και καλεί τους Αθηναίους να μην κυκλοφορούν όταν βρέχει», σημείωσε ο Νίκος Σοφιανός κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Αθηνών τη Δευτέρα.