Αίτημα σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ, ζητώντας τη διερεύνηση ενδεχόμενων κακουργηματικών ευθυνών πρώην υπουργών και υφυπουργών Μεταφορών από ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για την τραγωδία στα Τέμπη. Η Νέα Δημοκρατία κάνει λόγο για νομικά έωλο και πολιτικά υποκινούμενο κατηγορητήριο. Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει θετικός στη διερεύνηση της περιόδου Σπίρτζη, απορρίπτει όμως συμψηφισμούς με την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Το ΚΚΕ στηρίζει με το δικό του σκεπτικό, ζητώντας έλεγχο σε όλα τα επίπεδα. Ενστάσεις για την πληρότητα της πρότασης από την Πλεύση Ελευθερίας, με την Ζωή Κωνσταντοπούλου να ζητά επέκταση της έρευνας και στον Πρωθυπουργό.

Σε κείμενο περίπου 60 σελίδων, το ΠΑΣΟΚ παρουσιάζει αναλυτικά το σκεπτικό του για την κατάθεση αιτήματος σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής, το οποίο έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή και αναμένεται να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη κοινοβουλευτική διαδικασία.

Το κόμμα ζητά τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για την τέλεση κακουργηματικών πράξεων εκ μέρους του πρώην Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, του πρώην Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, καθώς και έξι πρώην υφυπουργών που είχαν αρμοδιότητες σχετικά με τον σιδηρόδρομο και τη σύμβαση 717. Το αίτημα παρουσιάστηκε αρχικά στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ από τον Γραμματέα Δικαιοσύνης του κόμματος, Χρήστο Κακλαμάνη.

Το ΠΑΣΟΚ, με βάση το άρθρο 86 παρ. 3 του Συντάγματος, τα άρθρα 153 επ. του Κανονισμού της Βουλής και το άρθρο 5 του Ν. 3126/2003 (Ποινική Ευθύνη Υπουργών), ζητά τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διερεύνηση ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών των Κωνσταντίνου Αχ. Καραμανλή, Χρήστου Σπίρτζη, Μιχαήλ Παπαδόπουλου, Ιωάννη Κεφαλογιάννη, Γεωργίου Καραγιάννη, Μαρίνας Χρυσοβελώνη, Νικόλαου Μαυραγάνη, Αθανάσιου Μωραΐτη.

Το αποδιδόμενο αδίκημα αφορά το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, το οποίο οδήγησε στη θανατηφόρα σύγκρουση που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους και τον τραυματισμό τουλάχιστον 32, ενώ τέθηκε σε κίνδυνο η ζωή 264 επιβατών.

Σύμφωνα με την πρόταση, υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις ότι τα εμπλεκόμενα πολιτικά πρόσωπα, εν γνώσει τους και κατόπιν επανειλημμένων προειδοποιήσεων, δεν έλαβαν τα αναγκαία μέτρα για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου. Η ευθύνη τους αποδίδεται τόσο σε πράξεις όσο και σε παραλείψεις κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.

Βασικά σημεία του αιτήματος

Προειδοποιήσεις προς την Πολιτική Ηγεσία

Η δικογραφία δείχνει ότι υπηρεσιακοί παράγοντες και εκπρόσωποι των εργαζομένων είχαν επανειλημμένα – γραπτώς και προφορικώς – ενημερώσει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για την τραγική κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, την έλλειψη προσωπικού και χρηματοδότησης, την καθυστέρηση αποκατάστασης ζημιών, τη μη εκτέλεση κρίσιμων έργων ασφαλείας (τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση, GSM–R).

Καθυστέρηση Εκτέλεσης της Σύμβασης 717

Σημειώνεται σημαντική καθυστέρηση στην υλοποίηση της σύμβασης 717, αλλά και άλλων κρίσιμων έργων ασφάλειας. Η κατάσταση επιδεινώθηκε τα έτη πριν την τραγωδία, με αυξημένα περιστατικά ατυχημάτων και εκτροχιασμών να γίνονται μέρος της καθημερινότητας.

Νομικές και Ηθικές Ευθύνες

Οι τότε Υπουργοί και Υφυπουργοί Μεταφορών είχαν – με βάση αποφάσεις δημοσιευμένες σε ΦΕΚ – συναρμοδιότητες για την εποπτεία και υλοποίηση της ασφάλειας του σιδηροδρόμου. Ωστόσο, σύμφωνα με το ΠΑΣΟΚ, δεν έλαβαν καθοριστικές ενέργειες για την αποτροπή της τραγωδίας, αν και είχαν νομική υποχρέωση να το πράξουν.

Ειδικά σημεία για το δυστύχημα των Τεμπών

Κατά το κρίσιμο χρονικό σημείο στο τμήμα Λάρισας – Νέων Πόρων:

  • Κανένα σύστημα ασφαλείας δεν βρισκόταν σε λειτουργία
  • Δεν υπήρχε 2ος σταθμάρχης στη νυχτερινή βάρδια
  • Δεν υπήρχαν προληπτικά μέτρα όπως μείωση ταχύτητας, εθνικός κανόνας ή εγκύκλιοι βραδυπορίας
  • Συστήματα όπως η τηλεδιοίκηση, η σηματοδότηση και το GSM-R δεν ήταν λειτουργικά

Εάν αυτά τα μέτρα είχαν τεθεί σε ισχύ – είτε μεμονωμένα είτε συνδυαστικά – θα μπορούσαν να είχαν αποτρέψει τη σύγκρουση.

Ενδεχόμενος Δόλος

Το ΠΑΣΟΚ υποστηρίζει ότι οι εμπλεκόμενοι ενήργησαν με ενδεχόμενο δόλο, καθώς γνώριζαν τον κίνδυνο από τις παραλείψεις, αντιλαμβάνονταν τις συνέπειες, δεν ενήργησαν παρότι μπορούσαν και όφειλαν.

Ωστόσο, διευκρινίζεται ότι δεν αποδίδεται δόλος με πρόθεση για το τελικό αποτέλεσμα (ανθρωποκτονίες κ.λπ.), το οποίο – αν υφίστατο – θα οδηγούσε σε άλλη ποινική κατηγορία, όπως η ανθρωποκτονία από πρόθεση, κάτι που δεν προτείνεται στην παρούσα φάση από το ΠΑΣΟΚ.

Ειδική μνεία για την περίοδο Σπίρτζη

Στο αίτημα γίνεται σαφής αναφορά στη θητεία του Χρήστου Σπίρτζη και των υφυπουργών του, επισημαίνοντας ότι οι καθυστερήσεις στη σύμβαση 717 ξεκίνησαν από την περίοδο διακυβέρνησής τους (η πρώτη παράταση δόθηκε στις 7/6/2016), ότι προειδοποιήσεις για την κατάσταση υπήρχαν ήδη τότε, ενώ η κατάργηση της 2ης θέσης σταθμάρχη ξεκίνησε επί θητείας τους.

Το αίτημα διευκρινίζει ότι η κρίση επί της αποσβεστικής προθεσμίας αποτελεί αρμοδιότητα της Βουλής και του Δικαστικού Συμβουλίου. Επισημαίνεται επίσης ότι βάσει του άρθρου 86 παρ. 5 του Συντάγματος, ο ίδιος ο Υπουργός μπορεί να ζητήσει τον έλεγχο των κατηγοριών, αλλά αυτή η διαδικασία ενεργοποιείται μόνο μετά την κατάθεση πρότασης από 30 βουλευτές για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής.

Αναλυτικά το αίτημα του ΠΑΣΟΚ εδώ: Αίτημα ΠΑΣΟΚ

ΝΔ: «Ζήλεψε τον ΣΥΡΙΖΑ και το δόγμα Πολάκη»

Πηγές της Νέας Δημοκρατίας για την πρόταση του ΠΑΣΟΚ σχετικά με σύσταση προανακριτικής επιτροπής επισημαίνουν ότι «η κυβερνητική πλειοψηφία μελετά προσεκτικά το σύνολο της δικογραφίας και θα τοποθετηθεί δημοσίως αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης των στοιχείων που βρίσκονται στη διάθεση της Βουλής. Σε κάθε περίπτωση, η Νέα Δημοκρατία, όπως έχει αποδείξει και στο παρελθόν, για παράδειγμα στην υπόθεση του Χρήστου Τριαντόπουλου, λειτουργεί απολύτως θεσμικά και πρόκειται να τοποθετηθεί με υπευθυνότητα, χωρίς να παρεμποδίζει σε καμία περίπτωση το έργο της Δικαιοσύνης.»

Οι 6 λόγοι που, σύμφωνα με τη ΝΔ, καταρρίπτουν το κατηγορητήριο του ΠΑΣΟΚ περί κακουργηματικών ευθυνών:

1. Το κατηγορητήριο είναι ατεκμηρίωτο και νομικά αστήρικτο

Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ που στρέφεται κατά των πρώην Υπουργών Κώστα Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη, καθώς και των υφυπουργών της περιόδου 2016–2023, με στόχο τη διερεύνηση ενδεχόμενων κακουργηματικών πράξεων – δηλαδή αδικημάτων που περιλαμβάνουν πρόθεση και οδήγησαν σε 57 θανάτους και δεκάδες τραυματισμούς – θεωρείται, από πλευράς ΝΔ, εντελώς αβάσιμη και χωρίς επαρκή νομική τεκμηρίωση. Εκτός και αν στο ΠΑΣΟΚ πράγματι πιστεύουν ότι τα συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα φέρουν προσωπική ευθύνη, και μάλιστα εν γνώσει τους, για την τραγωδία των Τεμπών.

2. Πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας αντί για θεσμική προσέγγιση

Κατά τη ΝΔ, η στάση του ΠΑΣΟΚ, αλλά και άλλων κομμάτων της αντιπολίτευσης, δεν έχει στόχο την αποκάλυψη της αλήθειας ή την ουσιαστική απόδοση ευθυνών με βάση τα πραγματικά γεγονότα. Αντίθετα, επιδιώκει την πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας, υιοθετώντας ανερυθρίαστα θεωρίες συνωμοσίας που δεν αντέχουν στη λογική επεξεργασία. Το ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με τις πηγές της ΝΔ, ακολουθεί πλέον το παράδειγμα του ΣΥΡΙΖΑ και τη λογική Πολάκη, που ζητούσε «να μπουν κάποιοι φυλακή» χωρίς αποδείξεις. Υιοθετεί επίσης πρακτικές σαν του Παπαγγελόπουλου, ο οποίος – σύμφωνα με καταγγελίες – πίεζε εισαγγελείς να ασκήσουν διώξεις χωρίς στοιχεία, ανατρέποντας το τεκμήριο της αθωότητας.

3. Η αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι αποκλειστικά διοικητική

Στο κατηγορητήριο του ΠΑΣΟΚ γίνεται αναφορά σε απολογίες δύο υπηρεσιακών στελεχών του Υπουργείου, οι οποίοι αναφέρουν ότι οι Υπουργοί εποπτεύουν τον ΟΣΕ (ως διαχειριστή της υποδομής) και την ΕΡΓΟΣΕ (ως φορέα υλοποίησης της σύμβασης 717). Ωστόσο, όπως οι ίδιοι οι διευθυντές κατέθεσαν, αυτή η εποπτεία είναι αμιγώς διοικητική και δεν εκτείνεται στα θέματα ασφαλείας, για τα οποία αποκλειστικά αρμόδια είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Η ΡΑΣ είναι η μόνη Αρχή που εισηγείται και αποφασίζει για ζητήματα σιδηροδρομικής ασφάλειας. Υπάρχουν έγγραφα που αποδεικνύουν ότι τόσο η ΡΑΣ όσο και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ERA) είχαν εκδώσει πιστοποιητικά ασφαλείας πριν το δυστύχημα στα Τέμπη. Κατά συνέπεια, πώς είναι δυνατόν να θεωρηθεί ότι ένας υπουργός ευθύνεται ποινικά όταν οι αρμόδιες αρχές είχαν εγκρίνει την ασφάλεια του δικτύου; Είναι σαφές πως η εμπλοκή του υπουργείου περιορίζεται σε διοικητικό επίπεδο και δεν αγγίζει την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

4. Τα υπηρεσιακά στελέχη διώκονται επειδή δεν εισηγήθηκαν μέτρα στον υπουργό

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο που έχει συνταχθεί κατά των δύο υπηρεσιακών στελεχών, αυτά διώκονται μεταξύ άλλων διότι δεν προέβησαν στις απαραίτητες προπαρασκευαστικές ενέργειες προς τον Υπουργό, ώστε εκείνος να μπορέσει να αναλάβει επιπλέον μέτρα για την ασφάλεια. Παρόμοια είναι και η περίπτωση της τότε προέδρου της ΡΑΣ, η οποία επίσης διώκεται διότι δεν εισηγήθηκε την ανάγκη θέσπισης νέων εθνικών κανόνων. Πώς είναι λοιπόν λογικά ή νομικά δυνατόν να αποδίδονται ευθύνες στον Υπουργό όταν κανείς από τους θεσμικά υπεύθυνους δεν του εισηγήθηκε τίποτα;

5. Δεν υπάρχει νομική βάση για μεταφορά ευθυνών από υφιστάμενους σε προϊστάμενους

Ο ισχυρισμός του ΠΑΣΟΚ ότι η ευθύνη των υπηρεσιακών διευθυντών μπορεί να «ανέβει» ιεραρχικά και να καταλήξει στον Υπουργό, είναι νομικά αστήρικτος και αντίκειται στην αρχή της προσωπικής ποινικής ευθύνης. Η ποινική ευθύνη είναι εξατομικευμένη· δεν μεταβιβάζεται από τον υφιστάμενο στον προϊστάμενο και αντιστρόφως. Κάθε αξιωματούχος κρίνεται βάσει των δικών του καθηκόντων και της προσωπικής του δράσης ή παράλειψης.

6. Η πολιτική ευθύνη για διοικητικά ή διαρθρωτικά προβλήματα δεν ισοδυναμεί με ποινική

Δεν μπορεί να θεωρηθεί ποινικό αδίκημα κακουργηματικού χαρακτήρα η μη υλοποίηση έργων ή συστημάτων που αφορούν στην ασφάλεια. Διαφορετικά, θα έπρεπε να διώκονται ποινικά όλοι οι Υπουργοί Υποδομών για τα τροχαία δυστυχήματα στους εθνικούς δρόμους που δεν έχουν ολοκληρωθεί (π.χ. Πύργος – Πάτρα, ΒΟΑΚ), ή οι Υπουργοί Υγείας για τις ελλείψεις στο ΕΚΑΒ και στα νοσοκομεία.

Η Νέα Δημοκρατία, τονίζουν οι ίδιες πηγές, έχει διαχρονικά κάνει σαφή διάκριση ανάμεσα στην πολιτική και την ποινική ευθύνη. Ακόμα και όταν ήταν αντιπολίτευση, ποτέ δεν ζήτησε ποινική δίωξη Υπουργών, ούτε για το Σάμινα, ούτε για τις φωτιές στο Μάτι ή τις πλημμύρες στη Μάνδρα – παρότι υπήρξαν δικογραφίες που διαβιβάστηκαν στη Βουλή. Για την τραγωδία στο Μάτι, η ίδια η Δικαιοσύνη έχει καταλήξει πως, αν λειτουργούσε το 112, θα μπορούσαν να είχαν σωθεί ανθρώπινες ζωές. Στην υπόθεση του Σάμινα, η ΝΔ αρκέστηκε στο να ζητήσει εξεταστική επιτροπή – την οποία τότε η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ αρνήθηκε.

7. Η δικογραφία της Δικαιοσύνης αναφέρεται μόνο σε Υπουργούς, όχι σε Υφυπουργούς

Το επίσημο διαβιβαστικό έγγραφο της Δικαιοσύνης κάνει ρητή αναφορά αποκλειστικά στους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών της περιόδου 1/1/2016 έως 28/2/2023. Δεν περιλαμβάνει καμία αναφορά

Φλωρίδης: Παρακολούθημα του Βελόπουλου το ΠΑΣΟΚ

«Για κατάρρευση μιας συνωμοσιολογίας με τα χαμένα βαγόνια, με τα ξυλόλια, με τη συγκάλυψη ενός παράνομου φορτίου, την οποία δυστυχώς υπηρέτησε το ΠΑΣΟΚ ως παρακολούθημα του Βελόπουλου» έκανε λόγο ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, μιλώντας στην τηλεόραση του OPEN.

Ο υπουργός σχολιάζοντας την κατάθεση αιτήματος για προανακριτική από το ΠΑΣΟΚ επιτέθηκε στα κόμματα της αντιπολίτευσης λέγοντας ότι υπέπεσαν σε συνωμοσιολογίες.

«Μια σοβαρή αντιπολίτευση θα έπρεπε να περιμένει να ολοκληρωθεί όλη η ανακριτική διαδικασία να δει τι ακριβώς συμβαίνει. Όταν μια υπόθεση την ερευνά η δικαιοσύνη σε βάθος και δεν αφήνει τίποτα που δεν απαντά και δεν το ψάχνει, θα περιμένεις, αν θες να είσαι πολιτικά υπεύθυνος. Δεν έγινε από κανέναν» ανέφερε.

Αναφερόμενος στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΣΑΜ, έκανε λόγο για «τεράστιο ψέμα που παραπλάνησε τον ελληνικό λαό», ενώ τόνισε πως «δεν υπάρχει μόνο το πόρισμα Καρώνη, αλλά ένα ευρύ σύνολο αποδεικτικών στοιχείων».

Ο κ. Φλωρίδης συνέδεσε τη στάση του ΠΑΣΟΚ με εκείνη του Κυριάκου Βελόπουλου, λέγοντας: «Έχουμε τη συνέχεια της αντίληψης Βελόπουλου μέσα από την πρόταση που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ. Ο Βελόπουλος το εγκατέλειψε. Περιμένουμε τώρα να δούμε τι θα κάνουν οι υπόλοιποι. Θα συνεχίσουν να εκμεταλλεύονται μια τραγωδία για πολιτικά οφέλη;»

Σχετικά με τη δικαστική εξέλιξη της υπόθεσης, σημείωσε ότι «η πλήρης ανάκριση θα διεξαχθεί από τον ανακριτή που θα ορίσει το Δικαστικό Συμβούλιο», διευκρινίζοντας ότι «ο ανακριτής, σε συνεργασία με τον εισαγγελέα, θα προχωρήσουν την έρευνα χωρίς κανέναν περιορισμό, και αν προκύψουν στοιχεία που στοιχειοθετούν αδίκημα, τότε ο φάκελος θα επιστρέψει στη Βουλή».

«Τι ζήτησε ο κόσμος;» διερωτήθηκε ο υπουργός. «Ένα από τα βασικά αιτήματα των μεγάλων κινητοποιήσεων για τα Τέμπη ήταν οι πολιτικοί να λογοδοτούν στους φυσικούς τους δικαστές», είπε και πρόσθεσε: «Η Δικαιοσύνη πρέπει να αφεθεί να κάνει τη δουλειά της. Παρά την προσπάθεια απαξίωσής της, τα τελευταία γεγονότα απέδειξαν ότι έψαξε τα πάντα εις βάθος και έκανε εξαιρετική δουλειά. Εμείς οφείλουμε να σεβαστούμε το αποτέλεσμά της. Ό,τι πει η Δικαιοσύνη».

ΣΥΡΙΖΑ: Συμφωνούμε στην διερεύνηση της περιόδου Σπίρτζη, όχι όμως σε συμψηφισμούς με ΝΔ

Η ηγεσία και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ επιμένουν ότι δεν αποκλείουν κανένα πρόσωπο από τη διερεύνηση των όσων οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, αλλά την ίδια ώρα αποκλείουν τον συμψηφισμό ευθυνών. Συγκεκριμένα είπαν ότι «το έγκλημα των Τεμπών συνέβη το 2023, τέσσερα χρόνια μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ, είναι προφανές ότι ο υπουργός υποδομών Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής αλλά και άλλα πιθανά πολιτικά πρόσωπα των κυβερνήσεων της ΝΔ πρέπει να διερευνηθούν για κακουργηματικές ευθύνες». Προϊδεάζει δηλαδή για το τι θα περικλείει η κοινή πρόταση με τη Νέα Αριστερά.

Σε ό,τι έχει να κάνει τώρα με τον Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος -όπως υπενθυμίζεται με νόημα- έχει αιτηθεί πλήρη διερεύνηση για την περίοδο που ήταν υπουργός Υποδομών, οι ίδιοι κύκλοι του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι «καθώς υπάρχει το ζήτημα της αποσβεστικής προθεσμίας, έχουμε ζητήσει ήδη και εκ των προτέρων ενεργοποίηση του άρθρου 86 παρ. 5 όπως αναφέρει επί της ουσίας και η πρόταση του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ».

Υπογραμμίζεται παρόλα αυτά από την Κουμουνδούρου ότι «δεν θα αποδεχθούμε καμία επιχείρηση συμψηφισμού επί όλων των ζητημάτων γιατί η ασφάλεια στον σιδηρόδρομο κατεδαφίστηκε επί Μητσοτάκη – Καραμανλή».

«Για το έγκλημα των Τεμπών και τη συγκάλυψη υπάρχουν τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης ΝΔ που πρέπει να διερευνηθούν» καταλήγουν σχετικά οι κομματικές πηγές.

Το ΚΚΕ θα ψηφίσει την πρόταση για προανακριτική 

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας δήλωσε ότι το ΚΚΕ θα στηρίξει την πρόταση σύστασης προανακριτικής επιτροπής στη Βουλή για το έγκλημα στα Τέμπη, προσθέτοντας παράλληλα πως ο πρωθυπουργός θα πρέπει επίσης να ελεγχθεί για τυχόν ποινικές ευθύνες.

«Το ΚΚΕ θα ψηφίσει την πρόταση για την Προανακριτική Επιτροπή, με το δικό του σκεπτικό. Αύριο το πρωί θα καταθέσουμε το σκεπτικό της πρότασης του ΚΚΕ που προβλέπει ότι όλοι οι ενεχόμενοι πρέπει να έρθουν στην Προανακριτική Επιτροπή, η Επιτροπή να διερευνήσει σε βάθος την υπόθεση και να καταλήξει στις ποινικές ευθύνες που υπάρχουν για τα εγκλήματα των Τεμπών, πρώτα απ’ όλα για τους αρμόδιους υπουργούς της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ. Κι από κει και πέρα, βεβαίως, να φθάσει το μαχαίρι βαθιά στο κόκκαλο, όσο ψηλά κι αν βρίσκονται. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός πιστεύουμε πρέπει να ελεγχθεί και για ποινικές ευθύνες, εκτός τις πολιτικές που έχει αδιαμφισβήτητα» είπε συγκεκριμένα.

Υπενθυμίζεται πως νωρίτερα το ΠΑΣΟΚ κατέθεσε αίτημα σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής σχετικά με με το έγκλημα στα Τέμπη, βάζοντας στο κάδρο τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή τους υφυπουργούς του Μιχάλη Παπαδόπουλο, Γιώργο Καραγιάννη και Γιάννη Κεφαλογιάννη, τον πρώην υπουργό στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, Χρήστο Σπίρτζη αλλά και υφυπουργούς κατά τη διάρκεια της θητείας του, τους κ.κ. Νίκο Μαυραγάνη, Θάνο Μωραΐτη και την κυρία Μαρίνα Χρυσοβελώνη.

Κωνσταντοπούλου: «Λυπάμαι που κατατέθηκε μια πρόταση τόσο ελλιπής»

«Ελλιπή» χαρακτήρισε την πρόταση για συγκρότηση προανακριτικής επιτροπής που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ η Ζωή Κωνσταντοπούλου.

Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας σε παρέμβασή της στην Ολομέλεια της Βουλής εξέφρασε τη λύπη της για την κατατεθείσα πρόταση, υποστηρίζοντας ότι απουσιάζει κάθε αναφορά στον πρωθυπουργό.

«Λυπάμαι που κατατέθηκε μια πρόταση τόσο ελλιπής, με τόσες παραλείψεις, που δεν περιέχει όλα τα κακουργήματα, που δεν περιέχει όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα και δεν περιέχει τον Κυριάκο Μητσοτάκη», ανέφερε από το βήμα της Βουλής υποστηρίζοντας ότι το ΠΑΣΟΚ δείχνει διάθεση να διευκολυνθεί ένα πολύ σοβαρό κομμάτι των εμπλεκομένων και να χαριστούν ποινικές ευθύνες.

Η Πλεύση Ελευθερίας, όπως είπε, θα συνεχίσει την προσπάθεια συγκέντρωσης των 30 υπογραφών που απαιτούνται. «Οι στιγμές είναι κρίσιμες και δεν είναι η ώρα για κομματικά παιχνίδια και ισορροπισμούς», είπε, ενώ για την πρόταση που κατέθεσε το ΚΚΕ, είπε πως ελπίζει να περιέχει πρόταση και για τον κ. Μητσοτάκη.

«Δεν είναι θέμα πολιτικής στάθμευσης το εάν θα ελεγχθούν όλοι, ούτε θέμα ευαρέσκειας και γαλαντομίας το να χαριστεί κανείς στον πρωθυπουργό», υποστήριξε.

Άμεση ήταν η απάντηση του Παύλου Γερουλάνου στη Ζωή Κωνσταντοπούλου, υπογραμμίζοντας ότι η πρόταση του ΠΑΣΟΚ είναι πλήρης. «Δεν χαριζόμαστε σε κανέναν, επιφυλασσόμαστε για όλες τις ενέργειες που μπορούμε να κάνουμε», επεσήμανε ο κ. Γερουλάνος, χαρακτηρίζοντας τη στάση της Χαριλάου Τρικούπη ως απολύτως θεσμική.