Συγκεκριμένα, το δικαστήριο έκρινε ότι δεν τηρήθηκαν ορισμένες διατυπώσεις κατά την κήρυξή της αποχής, όπως για παράδειγμα ότι θα έπρεπε να δοθεί σχετική εξουσιοδότηση από το συνέδριο της ΑΔΕΔΥ στην Εκτελεστική της Επιτροπή.

Η απόφαση δεν κηρύχθηκε προσωρινώς εκτελεστή, όπως ζητούσαν τα υπουργεία Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, και δεν επιβλήθηκε η διακοπή της απεργίας, έως ότου εκδικαστεί η έφεση που θα ασκήσουν οι εργαζόμενοι. 

Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης υποστηρίζει πάντως ότι με την απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών, που δημοσιεύθηκε σήμερα (2395/2014), αναγνωρίστηκε ως εξαρχής ευθέως παράνομη η ενέργεια της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ, να καλέσει στο πλαίσιο «απεργίας» τους δημοσίους υπαλλήλους να μην εφαρμόσουν το ν. 4250/2014 για την αξιολόγηση στο δημόσιο τομέα.

Ως εκ τούτου, το υπουργείο υποστηρίζει πως η υποχρέωση καθολικής εφαρμογής του νόμου, αυτονόητη σε ένα κράτος δικαίου, επιβεβαιώνεται πλέον και μέσω της δικαστικής κρίσης.

«Μετά και τη σημερινή εξέλιξη, η διαδικασία της αξιολόγησης πρέπει να προχωρήσει απρόσκοπτα. Ουδείς μπορεί πλέον να επικαλείται άγνοια ή πλάνη για τις υπηρεσιακές υποχρεώσεις του σχετικά με την εφαρμογή του νέου συστήματος αξιολόγησης, καλυπτόμενος πίσω από την κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ που κρίθηκε με τη δικαστική απόφαση παράνομη» προσθέτει.
 
Η ΑΔΕΔΥ ωστόσο από την πλευρά της έχει διαμηνύσει πως η απεργία συνεχίζεται κανονικά και νόμιμα, μέχρι την εκδίκαση της έφεσης που θα κάνει.
Θ
εωρεί μάλιστα πως η απόφαση του Πρωτοδικείου αποτελεί κόλαφο για την κυβέρνηση και τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, καθώς, όπως επισημαίνει, το δικαστήριο έκρινε νόμιμη τη συνέχιση της απεργιακής κινητοποίησης.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει, απορρίφθηκαν όλα τα ακόλουθα αιτήματα του δικογράφου της αγωγής του Ελληνικού Δημοσίου: 

1. Το αίτημα για την απαγόρευση συνέχισης της συγκεκριμένης κινητοποίησης με τη συγκεκριμένη μορφή, διάρκεια και αίτημα.

2. Το αίτημα για κήρυξη της απόφασης ως προσωρινά εκτελεστής σχετικά με την ως άνω απαγόρευση.

3. Το αίτημα για την απαγόρευση κάθε μελλοντικής κινητοποίησης με το αυτό ή παρεμφερές αίτημα.

Επισημαίνει ακόμη πως η δικαστική απόφαση αναγνωρίζει την έλλειψη νομιμότητας της συγκεκριμένης κινητοποίησης για τον τυπικό λόγο της μη λήψης απόφασης από το Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ, ερμηνεία την οποία, όπως λέει, όχι μόνο δεν αποδέχεται, αλλά θα προσβάλλει στο Εφετείο Αθηνών, καθώς θεωρεί ότι αποτελεί μεθόδευση για την καθιέρωση των μνημονιακών απαγορεύσεων στο απεργιακό δικαίωμα.

(με πληροφορίες από naftemporiki.gr)