Οι τρομακτικές απώλειες για την Γερμανική εταιρία θα είναι ακόμα μεγαλύτερες όταν θα επιβληθούν τα πρόστιμα των αμερικανικών αρχών τα οποία υπολογίζεται ότι μπορεί να φτάνουν ακόμα και τα 18 δισεκατομμύρια.

Η κεφαλαιοποίηση της VW μετά την αποκάλυψη: -20,1%

Η απάτη βρίσκεται σε ένα ειδικό λογισμικό που ήταν εγκατεστημένο στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρίας το οποίο αναλάμβανε να κλέβει τα δεδομένα στις μετρήσεις εργαστηρίων τυποποίησης προκειμένου να εμφανίζεται ότι οι εκπομπές ρύπων είναι εντός των ορίων για την αμερικανική αγορά. Ωστόσο μετά από μετρήσεις που έγιναν εκτός εργαστηρίου από ανεξάρτητη εταιρία μετρήσεων αποδείχτηκε ότι τα στοιχεία δεν είχαν καμία σχέση με τα δηλωμένα. Τελικά μετά από μια σειρά ερευνών η VW αναγκάστηκε τελικά να παραδεχτεί ότι είχε εσκεμμένα εγκαταστήσει το λογισμικό αυτό γνωρίζοντας ποιος ήταν ο σκοπός του.

Το Αμερικανικό Πρακτορείο Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) ανακοίνωσε ότι η VW με αυτόν τον τρόπο τα αυτοκίνητα της εταιρείας παρήγαγαν 40 φορές περισσότερη μόλυνση από το επιτρεπτό όριο. Η αμερικανική κυβέρνηση έδωσε εντολή στη VW να αποσύρει 482.000 μοντέλα δικά της και της Audi κατασκευασμένα από το 2009 κι έπειτα.

Πρόκειται για τα Jetta (2000-2015), Beetle (2009-2015),  Golf (2009-2015), Passat (2014-2015) καθώς και το Audi A3 (2009-2015), όλα με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα.

Αρνητικές συνέπειες στην Ευρωπαική αυτοβιομηχανία 

Το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων της Volkswagen έχει ευρύτερες επιπτώσεις από την πιθανή ζημιά που μπορεί να προκαλέσει στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης. Φταίει που η Ευρώπη στηρίζει μια εσφαλμένη τεχνολογία μείωσης εκπομπών. Της δίνεται τώρα μια ευκαιρία να αντιστρέψει αυτό το λάθος και να αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ηπείρου να επικεντρωθούν σε υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα. Διαθέτουν την τεχνολογία και τους πόρους για την αναμόρφωση της αγοράς.

 
Η VW είχε πλεονέκτημα στην τεχνολογία diesel, το οποίο θέλησε να αξιοποιήσει στις ΗΠΑ. Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, οι κυβερνήσεις των χωρών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξεκίνησαν μια εκστρατεία μαζικών παρεμβάσεων για την ενίσχυση της χρήσης κινητήρων diesel στα αυτοκίνητα. Στις αρχές της δεκαετίας αυτής, η Ευρώπη και η Ιαπωνία είχαν βάλει περίπου το 10% των ντιζελοκίνητων οχημάτων στο δρόμο. Μετά το 1995, οι τάσεις άρχισαν να παρουσιάζουν μεγάλες αποκλίσεις:
 
Ως αποτέλεσμα, οι περισσότερες χώρες του πυρήνα της ΕΕ έχουν περισσότερα αυτοκίνητα diesel στο δρόμο από ό, τι οποιοδήποτε άλλο είδος. Μόνο η Ολλανδία και, σε περιορισμένο βαθμό, στη Γερμανία, έχουν αντισταθεί στην τάση αποφεύγοντας τις πολιτικές ενίσχυσης της χρήσης diesel:
Είναι πιθανό, τα κίνητρα που δόθηκαν, να ήταν αποτέλεσμα του lobbying της πετρελαϊκής βιομηχανίας με τις πωλήσεις πετρελαίου κίνησης να υποχωρούν, τα διυλιστήρια έπρεπε να πουλήσουν περισσότερο καύσιμο diesel το οποίο αποτελεί παρόμοιο είδος. Αλλά πιθανότατα προήλθαν από μια παρεξήγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Το “πράσινο” ρυθμιστικό πλαίσιο της Ευρώπης έχει επικεντρωθεί στις εκπομπές CO2 και οι εκπομπές του diesel είναι χαμηλές σε περιεκτικότητα CO2. Τα οξείδια του αζώτου (NOx) και τα σωματίδια αιθάλης αγνοούνταν μέχρις ότου να τεθούν σε ισχύ οι σούπερ αυστηρές προδιαγραφές Euro 6 αυτό το μήνα.
 
 

VW: Τα κάναμε θάλασσα


O Γενικός Διευθυντής του αμερικανικού τμήματος της εταιρείας, Μαϊκλ Χορν, στις πρώτες δηλώσεις του ήταν ευθύς. «Τα θαλασσώσαμε», τόνισε σε εκδήλωση παρουσίασης του νέου μοντέλου Passat. «Η εταιρεία μας ήταν ανέντιμη με την EPA, τις υπηρεσίες της Καλιφόρνια και όλους εσάς. Πραγματικά, τα κάναμε θάλασσα»

Υπογράμμισε επίσης ότι η εταιρεία θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να επανακάμψει και θα δεχθεί τις όποιες τιμωρίες.«Πρέπει να επισκευάσουμε τα αυτοκίνητα για να είμαστε σίγουροι ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί ξανά. Αυτού του είδους η συμπεριφορά είναι εντελώς αντίθετη στις αρχές μας.» Συμπλήρωσε ότι «είμαστε αποφασισμένοι να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας Θα πληρώσουμε ό,τι χρειαστεί»

Η Volkswagen είναι μητρική εταιρεία των VW, Porsche, Audi, Seat και Skoda, και όπως ενημέρωσε με ανακοίνωσή της, οι εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το λογισμικό παραποίησης ρύπων, είναι εγκατεστημένο σε 11 εκατομμύρια οχήματα ντίζελ σε όλο τον κόσμο τα οποία χρησιμοποιούν τον κινητήρα τύπου ΕΑ189. 
 

Συνεργασία από τη Volkswagen στην έρευνα των αρχών ζητεί ο ΟΗΕ
 

Τον έντονο προβληματισμό του εξέφρασε την Τρίτη ο ΟΗΕ, σε ό,τι αφορά το σκάνδαλο των κινητήρων ντίζελ του ομίλου Volkswagen και κάλεσε τη γερμανική εταιρεία να «συνεργαστεί πλήρως» στην έρευνα.
 
«Η αυτοκινητοβιομηχανία οφείλει να είναι ένας εταίρος μας στις προσπάθειές μας (…) για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής», υπογράμμισε ο εκπρόσωπος του ΟΗΕ Στεφάν Ντουζαρίτς.
 
Σημειώνοντας ότι αυτή η υπόθεση εξαπάτησης των ρυθμιστικών αρχών που πραγματοποιούν τους ελέγχους για εκπομπές ρύπων των κινητήρων αποτελεί ήδη το αντικείμενο μιας ποινικής έρευνας στις ΗΠΑ, ο εκπρόσωπος του Οργανισμού εξέφρασε την ευχή η εταιρεία να συνεργαστεί πλήρως και να επιλύσει το ζήτημα.

Βρετανία: Η Κομισιόν να ερευνήσει το ζήτημα των εκπομπών ρύπων


Βρετανία: Η Κομισιόν να ερευνήσει το ζήτημα των εκπομπών ρύπων
Η κυβέρνηση της Βρετανίας κάλεσε σήμερα την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διεξαγάγει έρευνα όσον αφορά τις διαδικασίες ελέγχου των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων, μετά την παραδοχή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen ότι εξαπάτησε τις ρυθμιστικές αρχές στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.
 
“Είναι ζωτικής σημασίας η κοινή γνώμη να εμπιστεύεται τους ελέγχους των εκπομπών ρύπων των οχημάτων και καλώ την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ερευνήσει το ζήτημα αυτό θεωρώντας το κατεπείγον”, ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας Πάτρικ Μακλάφλιν σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Κομισιόν: Πρόωρο το σενάριο λήψης μέτρων

Από την πλευρά της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί «πρόωρο το σενάριο λήψης άμεσων μέτρων επιτήρησης», υπογραμμίζοντας όμως ότι το θέμα «εξετάζεται πολύ σοβαρά.

Τα παραπάνω δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η εκπρόσωπος της Κομισιόν, Λουσιά Κοντέ, που συμπλήρωσε ότι «οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη σε ό,τι αφορά τη Volkswagen τόσο στις ΗΠΑ όσο και στη Γερμανία», 

«Άρα είναι πρόωρο να σχολιάσει κανείς, αν απαιτούνται άμεσα και ειδικά μέτρα επιτήρησης στην Ευρώπη και αν τα οχήματα που πουλήθηκαν από τη Volkswagen στην Ευρώπη επηρεάστηκαν επίσης», πρόσθεσε η Κοντέ
 

Έρευνα στο σύνολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ζητεί ο Σαπέν

Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών, Μισέλ Σαπέν, ζήτησε να διενεργηθεί έρευνα στο σύνολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Φαίνεται απαραίτητο. Πρέπει να το κάνουμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο», δήλωσε ο Μισέλ Σαπέν προσθέτοντας ότι και οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να τεθούν υπό εξέταση, αν και όπως είπε δεν έχει λόγο να πιστεύει πως γαλλικές εταιρείες αυτοκινήτων δρούσαν με τον ίδιο τρόπο.

Η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες ότι οι αρμόδιες αρχές θα ερευνήσουν αν η Volkswagen AG χειραγώγησε τις δοκιμές εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη.

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, έκανε λόγο για επιπτώσεις που θα έχει το σκάνδαλο στη «δικαιολογημένα εξαιρετική φήμη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας», ενώ εκφράζονται φόβοι για απολύσεις και κάμψης των εξαγωγών της Γερμανίας.

«Η ζημιά στην εικόνα της VW θα είναι ακριβή, όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά και παγκοσμίως. Ως αποτέλεσμα, θα απειληθούν θέσεις εργασίας», υποστήριξε ο Γερμανός οικονομολόγος M. Fratzscher μιλώντας στη Bild. «Τα ενδεχόμενα πρόστιμα είναι το λιγότερο», ανέφερε, τονίζοντας ότι είναι ζωτικής σημασίας να περιοριστούν οι ζημιές καθώς η VW υπήρξε πάντα η καλύτερη διαφήμιση των προϊόντων που κατασκευάζονται στη Γερμανία.

Ο Ελληνικός παράγοντας

Η δημοσιογραφική κάλυψη της τεράστιας αυτής υπόθεσης που μπορεί ακόμα και να οδηγήσει στην πλήρη κατάρρευση ενός από τους μεγαλύτερους πολυεθνικούς κολοσσούς είναι για μια ακόμη φορά αστεία στα ελληνικά ΜΜΕ. Βλέπετε η διαφημιστική δαπάνη των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι από τις μεγαλύτερες και κανείς δεν θέλει να χαλάσει τις καρδιές των πελατών τους.

Η υπόθεση πάντως είναι πρωτοσέλιδη σε όλα τα μεγάλα διεθνή ΜΜΕ Ευρώπης και Αμερικής.