Οι εργαζόμενες/οι βρίσκονται πλέον στην 54η ημέρα απεργίας.

Αναλυτικά, η τελευταία ανακοίνωση των απεργών:

«Αν κατά τη διάρκεια του τελευταίου ενάμιση μήνα είχες κάποιο πρόβλημα με την παραγγελία σου από την H&M και προσπάθησες να επικοινωνήσεις για να το λύσεις, είναι πολύ πιθανό να αντιμετώπισες καθυστερήσεις μέχρι να εξυπηρετηθείς από κάποιον άνθρωπο. Το πιο πιθανό είναι να έλαβες αυτόματες απαντήσεις και μηνύματα που σε κατεύθυναν στην ιστοσελίδα για απαντήσεις, ή τυποποιημένες γενικές πληροφορίες από αυτόματο απαντητή που ενημερώνει ότι λόγω τεχνικών προβλημάτων οι γραμμές είναι κλειστές!

Ο πραγματικός λόγος μη εξυπηρέτησης είναι ότι, οι εργαζόμενες/οι στο κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών της H&M, είμαστε σε απεργία!

Σήμερα είμαστε στην 49η ημέρα απεργίας. Απεργία διαρκείας που ξεκίνησε στις 25 Απριλίου και κηρύχθηκε από το συνδικάτο CGT, το οποίο έχει την πλειοψηφία στην επιτροπή εργαζομένων.

Το κέντρο εξυπηρέτησης της Η&M, με έδρα τη Βαρκελώνη, εξυπηρετεί το διαδικτυακό κατάστημα οκτώ διαφορετικών χωρών (Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Ελλάδα, Κύπρος, Πορτογαλία, Φινλανδία και Νορβηγία). Περισσότεροι από 100 εργαζόμενοι/ες έχουν συμμετάσχει στην απεργία και η μέση συμμετοχή ανέρχεται στο 40%.

Σε μια συνηθισμένη ημέρα μπορούν να ληφθούν περίπου 10.000 επαφές (κλήσεις, emails, chat & social media) με αποτέλεσμα η μαζική και συνεχής συμμετοχή των εργαζομένων στην απεργία να προκαλεί καθυστερήσεις στις απαντήσεις ή ακόμα και κλείσιμο των γραμμών για κάποια διαστήματα εντός ημέρας.

Οι εργαζόμενες/οι αγωνιζόμαστε ενάντια στις συνέπειες της επιθετικής ψηφιοποίησης που η σουηδική πολυεθνική εκκίνησε να εφαρμόζει σε παγκόσμιο επίπεδο.

Άμετρη αυτοματοποίηση που στον τομέα μας, την Εξυπηρέτηση Πελατών, είχε ως αποτέλεσμα δεκάδες απολύσεις και τροποποίηση των θέσεων εργασίας μας.

Η εφαρμογή λογισμικών τεχνητής νοημοσύνης, αν δε μας στερήσει τη δουλειά μας, μας στερεί την ψυχική μας υγεία. Τα συστήματα ελέγχου των χρόνων αναμονής και του όγκου των κλήσεων δε διαχειρίζονται πλέον από ανθρώπους αλλά σε μεγάλη κλίμακα από απάνθρωπους αλγορίθμους που κάνουν την βάρδιά μας αβίωτη και τη συμφιλίωση της προσωπικής ζωής με την εργασία αδύνατη.

Αυτές οι αλλαγές αποφέρουν οικονομικά οφέλη για την H&M, αλλά επηρεάζουν σημαντικά την εργασιακή ποιότητα και υγεία των ανθρώπων στην άλλη άκρη του τηλεφώνου. Εργαζόμενοι/ ες που αντί να εστιάζουν στην επίλυση των προβλημάτων των πελατών/πελατισσών, υπόκεινται πλέον σε αυστηρό έλεγχο για την πιο γρήγορη δυνατή απάντηση, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την ποιότητα της εξυπηρέτησης.

Το επίπεδο της απουσίας για λόγους υγείας αυξάνεται ραγδαία, όπως και οι εθελοντικές αποχωρήσεις από άτομα που έχουν κουραστεί να αφαιμάζονται από μια απανθρωποποιημένη εταιρεία. Το προσωπικό του κέντρου εξυπηρέτησης στη Βαρκελώνη έχει μειωθεί, μόνο στον τελευταίο ένα χρόνο, από 270 άτομα σε μόλις 200.

Οι εργαζόμενες/οι διεκδικούμε την ανάκτηση της αγοραστικής δύναμης, αμοιβές για τις νέες εργασίες που εκτελούμε αμισθί μετά την εσωτερική αναδιάρθρωση της εταιρίας, βελτιώσεις στην συμφιλίωση προσωπικής και επαγγελματικής ζωής και ποιοτικές προσλήψεις.

Ο σουηδικός κολοσσός “υπερηφανεύεται για σημαντικά κέρδη” για το οικονομικό έτος 2023, με αύξηση 144%, ποσοστό που αντιστοιχεί στα 772 εκατομμύρια ευρώ, την ίδια στιγμή που στην Ισπανία συνεχίζει “την πολιτική περικοπών”.

Παρά τα υπερκέρδη τους, πρόσφατα ανακοίνωσαν το κλείσιμο 28 καταστημάτων στην Ισπανία, ενέργεια που έχει σα συνέπεια τη μαζική απόλυση 600 συναδέλφων μας.

Ταυτόχρονα, στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών, εφαρμόζουν πρακτική όλο και επισφαλών προσλήψεων, απομιζώντας τους εργαζόμενους/ες στην περιόδο υψηλής κίνησης και εκπτώσεων. Η συγκεκριμένη πρακτική σε συνδυασμό με την αντικατάσταση των εργαζομένων με αυτοματοποιημένα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, καταδεικνύει τη στρατηγική της H&M “προτεραιότητα στα κέρδη έναντι στα εργασιακά δικαιωμάτων των εργαζομένων, ακύρωση του δικαιώματος απασχόλησης στην Ισπανία”. Τα κέρδη τους, οι θυσίες μας.

Η σουηδική πολυεθνική H&M μας προσέφερε αύξηση 1% από τον Ιανουάριο του 2025 στις διαμεσολαβήσεις που πραγματοποιήθηκαν, καθώς και μηδαμινές βελτιώσεις που απορρίφθηκαν από το προσωπικό στις Συνελεύσεις πριν από την έναρξη της απεργίας διαρκείας.

Για αυτούς κέρδη 144%, για εμάς 1% αύξηση!

Η H&M επιδεικνύει την κοινωνική της ανευθυνότητα με το να μην ανταποκρίνεται στις διεκδικήσεις του προσωπικού της, το οποίο παραμένει ενωμένο και αντίθετο στην πρεκαριοποίηση των συνθηκών εργασίας και των συνεπειών τής καταχρηστικής ψηφιοποίησης.

Η CGT έχει απευθυνθεί στην Επιθεώρηση Εργασίας για να καταγγείλει πιθανές παραβιάσεις στην άσκηση του συνταγματικώς κατοχυρωμένου δικαιώματος στην απεργία λόγω αντικατάστασης απεργών. Η CGT επίσης καταγγέλλει την απάντηση της H&M προς τους εργαζομένους, αρνούμενη διακοπές και άδειες κατοχυρωμένες από το νόμο στους εργαζομένους, καθώς και τον τρόπο που η εταιρία επικοινωνεί στους εργαζομένους που αποφάσισαν να συμμετάσχουν στην απεργία, αμφισβητώντας τη νομιμότητά της.
Σημειωτέον ότι, από την έναρξη της εργασιακής διαμάχης, το καλοκαίρι του 2023, οι ποινές προς τους εργαζομένους αυτή την περίοδο έχουν τριπλασιαστεί σε σύγκριση με τον αριθμό ποινών που εκδόθηκαν τα προηγούμενα δύο χρόνια.

Απεργούμε και απαιτούμε αξιοπρεπείς συνθήκες και μισθούς.

Αγώνας διαρκείας για μια αξιοπρεπή ζωή.

Η&Μ μας χρωστάς, αμοιβές και σεβασμό!

ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ !»