Την ίδια στιγμή, η εξωσχολική υποστήριξη αναδεικνύεται ως προϋπόθεση για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς το ποσοστό αποτυχίας στις πανελλήνιες εξετάσεις στα παιδιά που δεν πάνε σε φροντιστήριο ή δεν κάνουν ιδιαίτερα έναντι των υπολοίπων τριπλασιάζεται.
Σχεδόν οι μισοί (49%) μαθητές Μέσης Εκπαίδευσης (Γυμνασίου και Λυκείου) έχουν σήμερα κάποιου είδους εξωσχολική στήριξη. Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε 340.000 μαθητές περίπου.
Η εξωσχολική υποστήριξη αφορά σε διαφορετικό βαθμό του μαθητές του Γυμνασίου (30% – 95.000 μαθητές) και τους μαθητές του Λυκείου (66% – 245.000 μαθητές).
Ωστόσο, το ποσοστό των μαθητών του Λυκείου που έχουν εξωσχολική υποστήριξη εμφανίζεται αισθητά μειωμένο σε σχέση με την περίοδο 2009 – 2013, όπου βρίσκονταν στο 80%.
Επίσης, αισθητή είναι η επίδραση του εισοδηματικού επιπέδου στην παροχή εξωσχολικής υποστήριξης, καθώς σε οικογένειες με μηνιαίο εισόδημα κάτω από 500 ευρώ πέφτει στο 29% ενώ σε οικογένειες με μηνιαίο εισόδημα άνω των 2000 ευρώ εκτοξεύεται στο 72%.
Σαφής υστέρηση για τους φτωχότερους
Υπάρχει σαφής υστέρηση της πρόσβασης των παιδιών των φτωχότερων οικογενειών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, λόγω της απουσίας εξωσχολικής υποστήριξης. Ενδεικτικά, ενώ το ποσοστό συμμετοχής των μαθητών που έχουν εξωσχολική υποστήριξη στις Πανελλήνιες Εξετάσεις βρίσκεται στο 97%, πέφτει εντυπωσιακά στο 64% μεταξύ των μαθητών που δεν υποστηρίζονται εξωσχολικά στο Λύκειο.
Παράλληλα, ενώ το ποσοστό αποτυχίας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις βρίσκεται στο 12% μεταξύ των μαθητών που έχουν εξωσχολική στήριξη, τριπλασιάζεται μεταξύ των μαθητών χωρίς εξωσχολική στήριξη, φθάνοντας στο 35%. Επιπλέον, το ποσοστό επιτυχίας όσων μαθητών επιλέγουν τα ιδιαίτερα μαθήματα υπολείπεται, έστω και λίγο, του ποσοστού εκείνων που επιλέγουν κάποιο φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης (84% έναντι 88%).
Τα στοιχεία προκύπτουν από έρευνα που εκπονήθηκε από την εταιρεία Palmos Analysis και παρουσιάσθηκε στο 34ο Πανελλαδικό Εκπαιδευτικό Συνέδριο της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη.