Συνολικά με 500 λεωφορεία έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση ότι θα ενισχύσει τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας. Τα 300 λεωφορεία θα προέλθουν με τη διαδικασία του leasing και θα αφορούν μεταχειρισμένα λεωφορεία που αναμένεται να έχουν ενταχθεί σταδιακά στον ΟΑΣΑ έως το τέλος του έτους, όσο υπολογίζεται δηλαδή ότι θα διαρκέσει ο διαγωνισμός, όπως μετέδωσε το «News247».
Τα υπόλοιπα 200 λεωφορεία, ωστόσο θα προέλθουν από τα ΚΤΕΛ, μέσω σύμβασης, με τα 100 να εντάσσονται στη κυκλοφορία συντομότερα απ’ όσο υπολογιζόταν και συγκεκριμένα από τη μεθεπόμενη εβδομάδα. Ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο, η κυβέρνηση αποφάσισε την μερική ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, παρ’ όλα αυτά το κόστος αποζημίωσης των μετόχων των ΚΤΕΛ για την εκμίσθωση των λεωφορείων τους, δεν έχει γίνει γνωστό.
Αναφορικά δε, με τον διαγωνισμό για την προμήθεια των 300 λεωφορείων μέσω leasing, ο διαγωνισμός που αναρτήθηκε στη «Διαύγεια», αφορά μεταξύ άλλων τη προκηρυξη Διεθνούς Ανοικτού Ηλεκτρονικού Δημόσιου Διαγωνισμού με κριτήριο τη πλέον συμφέρουσα προσφορά, με δαπάνη 37.497.600,00€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, για την «Μίσθωση 90 ντιζελοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) και 210 κανονικών (διαξονικών), αστικών λεωφορείων». Η εν λόγω σύμβαση θα διαρκέσει τρία χρόνια και ο ΟΣΥ θα μπορεί να την επεκτείνει για άλλο ένα έτος, με αναλογική αύξηση 10.080.000,00 ευρώ.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε αναγγείλει κατά το διάγγελμά του τη Πέμπτη, τις ενισχύσεις στις συγκοινωνίες, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «παρά το γεγονός ότι από πέρυσι στην Αττική έχουν προστεθεί 250 λεωφορεία, αυτά δεν φάνηκαν αρκετά για να αποφύγουμε φαινόμενα συνωστισμού. Γι’ αυτό και θεσμοθετήσαμε τα κυλιόμενα ωράρια προσέλευσης στην εργασία», για να προσθέσει πως «χρειαζόμαστε, όμως, περισσότερα οχήματα και συχνότερα δρομολόγια. Οι έκτακτοι καιροί επιβάλλουν έκτακτα μέτρα. Έτσι, από την μεθεπόμενη εβδομάδα 100 νέα λεωφορεία μπαίνουν σε κίνηση και άλλα 400 έως το τέλος του χρόνου» συμπλήρωσε.