«Αυτό που δεν καταλαβαίνει ο κρατικός μηχανισμός είναι ότι παρά την ιστορική σύνδεση μας με τα Εξάρχεια και την επιβίωσή μας μέσα στις καταλήψεις σε όλη την Ελλάδα, είμαστε πιο δυνατοί από αυτό. Η συλλογικοποίησή μας και η αυτοοργάνωσή μας ανθίζει ανεξαρτήτως χώρου. Τα συλλογικά σώματα δεν καταστέλλονται ακόμα και αν δεν υπάρχει κεραμίδι να στεγαστούν» τονίζει, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωσή της η Πρωτοβουλία συντρόφων/ισσών Ανοικτής Συνέλευσης Καταλήψεων.
«Από την μια, airbnb, μαγαζιά διασκέδασης, βιτρίνες, ξενοδοχεία αποσκοπούν στη θεαματικοποίηση των γειτονιών και την κερδοφορία των λίγων. Aπό την άλλη κάμερες, drones, επιβολή κάθε είδους και μπατσοκρατία κάθε χώρου [δημόσιου και ιδιωτικού] αποσκοπούν στον έλεγχο και την επιτήρηση για την προστασία καταναλωτών και εμπορεύματος» σχολιάζουν σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης.
«Έρχεται σαν επιστέγασμα, μίας περιόδου έντονης καταστολής, εκκενώσεων δομών αγώνα και αλληλεγγύης, και συνεχόμενης επίθεσης σε κοιτίδες αυτοοργάνωσης και χώρους ζύμωσης πολιτικού λόγου» αναφέρεται στην ανακοίνωσή για το τελεσίγραφο Χρυσοχοΐδη στις καταλήψεις με ανακοίνωσή της, απευθύνοντας κάλεσμα «αντίστασης και αλληλεγγύης» στις καταλήψεις.
«Αυτό δεν αποτελεί παρά μόνο ένα πρώτο κάλεσμα αντίστασης και αλληλεγγύης σε συντρόφους/ισσες που θέλουν να δημιουργήσουν καταλήψεις και χώρους αγώνα, σε άστεγους για την κάλυψη των κοινωνικών τους αναγκών, σε μετανάστες/τριες που αντιτάσσονται στον εγκλεισμό τους σε στρατόπεδα συγκέντρωσης καθώς και σε κάθε λογής άτομο της τάξης των αγωνιζόμενων – καταπιεσμένων. Θέλουμε να επικοινωνήσουμε το πρόταγμα της διεκδίκησής των άδειων χώρων με σκοπό την επιβίωση με όρους αγώνα έξω από τα καπιταλιστικά στερεότυπα» καταλήγει η ανακοίνωση, που ενημερώνει πως
Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε στο indymedia, σε ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά:
Ολόκληρος ο κρατικός μηχανισμός της κυβέρνησης Μητσοτάκη, με αιχμή του δόρατος τις δυνάμεις καταστολής, στρέφεται ενάντια σε ο,τιδίποτε βάλλει την κανονικότητα του. Στα πλαίσια κουκουλώματος και παραγραφής των ατέλειωτων αυθαιρεσιών του, χρησιμοποιεί ως φενάκη το δόγμα “νόμος και τάξη” και τη ρητορική της μηδενικής ανοχής. Τροφοδοτεί τους ψηφοφόρους του με έθνος, ασφάλεια, νομιμότητα και ανάπτυξη, ενώ υιοθετεί μοντέλα πόλωσης και πρότυπα άλλων εποχών. Ο στόχος του ξεκάθαρος. Η προσπάθεια εξαφάνισης των δομών αγώνα και ακολούθως η κατάλυση του επαναστατικού κινήματος, το οποίο στέκεται απέναντι στα αναπτυξιακά του σχέδια και σε κάθε μοντέλο του αστικού εξευγενισμού. Ταυτοχρόνως, εκδηλώνεται μια συστηματική προσπάθεια μαζικού εκτοπισμού πληθυσμών που δεν “ταιριάζουν” στο ολοένα και περισσότερο προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κεφαλαίου και των αφεντικών μητροπολιτικό κέντρο. Η προσπάθεια δημιουργίας ενός ιδανικού καταναλωτικού περιβάλλοντος που αποβλέπει τόσο σε ένα παθητικό και εύκολα ελεγχόμενο κοινό όσο και στην εξυπηρέτηση των ιδιωτικών συμφερόντων είναι ψηλά στην ατζέντα τους. Από την μια, airbnb, μαγαζιά διασκέδασης, βιτρίνες, ξενοδοχεία αποσκοπούν στη θεαματικοποίηση των γειτονιών και την κερδοφορία των λίγων. Aπό την άλλη κάμερες, drones, επιβολή κάθε είδους και μπατσοκρατία κάθε χώρου [δημόσιου και ιδιωτικού] αποσκοπούν στον έλεγχο και την επιτήρηση για την προστασία καταναλωτών και εμπορεύματος.
Σε συνέργεια με τα παραπάνω, λειτουργεί το τελεσίγραφο Χρυσοχοΐδη, που με κυνικό τρόπο απαιτεί την απομάκρυνσή μας από τους χώρους αγώνα μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου. Έρχεται σαν επιστέγασμα, μίας περιόδου έντονης καταστολής, εκκενώσεων δομών αγώνα και αλληλεγγύης, και συνεχόμενης επίθεσης σε κοιτίδες αυτοοργάνωσης και χώρους ζύμωσης πολιτικού λόγου. Στο υπέρτατο επικοινωνιακό τους κόλπο – το οποίο στόχο έχει την εξάπλωση φόβου, τη στοχοποίηση συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων και τη στέρηση βασικών κοινωνικών αναγκών – εμείς απαντάμε με αγώνα. Δεν υφίσταται ενδεχόμενο οικειοθελούς αποχώρησής μας από τους χώρους αγώνα. Δε μας αγγίζει το εντεινόμενο κλίμα τρομοκρατίας που δημιουργούν. Είμαστε έτοιμοι/ες – για άλλη μια φορά – να δημιουργήσουμε αναχώματα και να ταχθούμε ενάντια σε σύγχρονα τεχνάσματα – μοντέλα Λεβιάθαν. Αυτό που δεν καταλαβαίνει ο κρατικός μηχανισμός είναι ότι παρά την ιστορική σύνδεση μας με τα Εξάρχεια και την επιβίωσή μας μέσα στις καταλήψεις σε όλη την Ελλάδα, είμαστε πιο δυνατοί από αυτό. Η συλλογικοποίησή μας και η αυτοοργάνωσή μας ανθίζει ανεξαρτήτως χώρου. Τα συλλογικά σώματα δεν καταστέλλονται ακόμα και αν δεν υπάρχει κεραμίδι να στεγαστούν.
Στην πράξη ανοίξαμε και αλλάξαμε κλειδαριές σε:
3 κτήρια στο Γκύζι
2 κτήρια στα Ιλίσσια
6 κτήρια στα Εξάρχεια
1 κτήριο στη Βικτώρια
1 κτήριο στον Άγιο Παντελεήμονα
2 κτήρια στην Κυψέλη
…γιατί τόσο εύκολο είναι…
Πρώτη στόχευση είναι η αποδόμηση της κρατικής ρητορείας περί δαιμονοποίησης των κατειλημμένων χώρων με προοπτικές αυτοοργάνωσης και η προσφορά τους σε βαλλόμενα από το κράτος υποκείμενα. Ανταποκρινόμενοι/ες στο πανελλήνιο κάλεσμα δράσης για τις 5 Δεκεμβρίου, απελευθερώσαμε 15 κτίρια(όσες και οι ώρες του Χρυσοχοίδη) στις παραπάνω περιοχές, αναρτώντας πανό με τον τίτλο “Η ιδιοκτησία είναι κλοπή” και σφραγίσαμε τους χώρους με δικά μας λουκέτα για να αποτελέσουν δεξαμενή επιλογών για μελλοντική ωφέλιμη χρήση. Αυτό δεν αποτελεί παρά μόνο ένα πρώτο κάλεσμα αντίστασης και αλληλεγγύης σε συντρόφους/ισσες που θέλουν να δημιουργήσουν καταλήψεις και χώρους αγώνα, σε άστεγους για την κάλυψη των κοινωνικών τους αναγκών, σε μετανάστες/τριες που αντιτάσσονται στον εγκλεισμό τους σε στρατόπεδα συγκέντρωσης καθώς και σε κάθε λογής άτομο της τάξης των αγωνιζόμενων – καταπιεσμένων. Θέλουμε να επικοινωνήσουμε το πρόταγμα της διεκδίκησής των άδειων χώρων με σκοπό την επιβίωση με όρους αγώνα έξω από τα καπιταλιστικά στερεότυπα.
Μέσα από αυτή την κίνηση δηλώνουμε ότι ο αγώνας μας είναι διαρκής και εναντιώνεται σε κάθε είδους τελεσίγραφα. Ξεκαθαρίζουμε ότι θα υποστηρίξουμε τις καταλήψεις και τους χώρους αγώνα και όλα αυτά που πρεσβεύουν. Έπεται συνέχεια…
– ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΜΜΕΝΑ, ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΣΕ ΒΙΛΕΣ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΜΕΝΑ
[ENG] From Theory to Practice – An Initial Response
The entire state machinery of the Mitsotakis government, spearheaded by its repressive forces, is opposed to anything that challenges its impositions of normality. It uses the doctrine of “law and order” and the rhetoric of zero tolerance as a veil to cover and distract from its endless inconsistencies. It feeds its constituents the rhetoric of nation, security, legitimacy, and development while adopting models of polarization and paradigms of bygone eras. The purpose is clear: the attempted eradication of the structures of struggle and the destruction of the revolutionary movement, which stands against its development plans and any model of so-called urban gentrification. At the same time, there is a systematic effort to massively displace populations that do not “fit” into the increasing needs of capital and the bosses of the metropolis. The effort to create an ideal consumer environment of both a passive and easily controlled population that serves the private interest is high on their agenda. On the one hand, airbnb, entertainment hotspots, shop windows, and hotels aim at the spectacle-ization of neighborhoods and the profitability of the few, while, on the other hand, cameras, drones, enforcement of all kinds, and the ceding of control of every [public and private] space to the police state for consumer control, surveillance, and commerce.
In synergy with the above, the Chryssochidis ultimatum cynically demands that we vacate the spaces of struggle by December 5th. It comes as the culmination of a period of intense repression, the evacuation of structures of struggle and solidarity, and the constant attack on sites of self-organization and for the fermentation of political discourse. To their supreme communicative stunt – aimed at spreading fear, targeting specific social groups, and depriving them of basic social needs – we respond with struggle. There is no possibility of our voluntary withdrawal from the struggle. We are unfazed by the growing climate of terrorism they are creating. We are ready – once again – to create bulwarks and stand against contemporary attempts to impose a Leviathan-state model. What the state does not understand is that despite our historical connection with Exarcheia and our survival in squats throughout Greece, we exist beyond that. Our collectivisation and self-organization flourish irregardless of space. Collective bodies will not be suppressed even if there is no roof to cover their heads.
In practice, we have opened and claimed the following spaces:
3 buildings in Gizi
2 buildings in Ilissia
6 buildings in Exarcheia
1 building in Victoria
1 building in Agios Panteleimonas
2 buildings in Kipseli
…this is how easy it is…
The first target is the deconstruction of the state rhetoric that demonizes squatted spaces with potential for self-organization and their utilization by subjects of state repression. In response to the Panhellenic call for action on December 5th, we have liberated 15 buildings (15 is the number of your fate) in the aforementioned areas, posting banners reading “Property is Theft,” and claiming the spaces to serve as a pool of options for future use. This is simply a first call for resistance and solidarity with comrades who want to create occupations and spaces of struggle, homeless to meet their social needs, immigrants who oppose their incarceration in concentration camps, and the oppressed. We want to communicate the concept of claiming empty spaces in order to survive in terms of struggle outside of sterilized capitalist logic.
Through this action we declare that our struggle is enduring and opposed to any kind of ultimatum. We make it clear that we will support the squats and spaces of struggle and all that they stand for. To be continued…
– EVERYTHING BELONGS TO US BECAUSE EVERYTHING IS STOLEN, SQUATS TO VILLAS AND ABANDONED PLACES
[FR] De la theorie a la pratique, le premier pas d une reponse…
Tout l’appareil étatique du gouvernement Mitsotakis, ses forces répressives en tête, s’oppose à tout ce qui défie les normes qu’il veut imposer. La doctrine « ordre et loi » et la rhétorique de la tolérance zéro servent de voile et de distraction pour couvrir ses innombrables inconsistances. Il gave ses électeurs d’une rhétorique basée sur les concepts de nation, de sécurité, de légitimité et de développement tout en se servant de modèles polarisateurs et de paradigmes de temps révolus. Le but est clair : tenter d’éradiquer les structures de luttes et de détruire le mouvement révolutionnaire qui tiennent tête à ses plans de développement et toute prétendue gentrification urbaine. Dans le même temps, il s’efforce de systématiquement déplacer les populations qui ne « rentrent pas dans le moule » des besoins croissants du capital et des patrons des centres métropolitains. S’efforcer de créer un environnement idéal à la consommation pour une population autant passive que facilement contrôlable au service des intérêts privés est l’une de leur priorité. D’un côté, AirBnB, les zones de divertissement, les vitrines de magasins et les hôtels donnent nos quartiers en spectacle et ne profitent qu’à un petit nombre. Pendant que d’un autre coté, les caméras, les drones et tout autre type d’imposition cèdent le contrôle de chaque espace (public et privé) à l’État policier au nom du contrôle des consommateurs, de la surveillance et du commerce.
En synergie avec ce qui a été précédemment mentionné, l’ultimatum de Chryssochidis demande avec cynisme que nous évacuions les espaces de luttes d’ici le 5 décembre. Cet ultimatum vient couronner une période de répression intense, d’évacuation de structures de lutte et de solidarité, et l’attaque constante contre les lieux d’autogestion et de fermentation de discours politique. Contre cette opération de communication suprême – ayant pour but de répendre la peur au sein de groupes sociaux spécifiques et de les priver de besoins sociaux basique – nous répondons par la lutte. Notre retrait volontaire de la lutte n’est pas une option. Nous sommes hermétiques au climat de terreur qu’ils mettent en place. Nous sommes prêt – une fois de plus – à dresser des barricades et tenir tête aux atteintes actuelles contre le modèle d’État-Léviathan. Ce que l’État ne comprend pas est que nous existons au-delà de notre connexion historique avec Exarcheia et de notre survie en squat à travers la Grèce. Nous n’avons pas besoin d’espace physique pour que notre collectivisation et notre autogestion s’épanouissent. Les entités collectives ne disparaitront pas même si elles n’ont plus de toit au dessus de leurs têtes.
Nous avons ouvert et cadenacé les batiments suivants:
3 à Gizi
2 à Ilissia
6 à Exarcheia
1 à Victoria
1 à Agios Panteleimonas
2 à Kipselli
…Parce que c’est si simple…
A première cible est de déconstruire la rhétorique étatique qui diabolise les espaces avec un potentiel d’autogestion occupés ainsi que leur utilisation. En réponse à l’appel panhellénique de passer à l’acte le 5 décembre, nous avons libéré 15 batiments (comme le nombre d’heures avant que votre destin s’accomplisse) dans les zones citées au dessus et avons accroché des banderoles sur lesquelles on peut lire « La propriété est du vol ». Nous avons réservé ces espaces pour qu’ils servent de réservoir d’options pour de futurs usages. Ceci est simplement un premier appel à la résistance et à la solidarité pour des camarades qui souhaitent créer des occupations et des centres de luttes. Tout cela pour que des sans-abri.e.s puissent répondre à leurs besoins sociaux, pour que les migrant.e.s qui s’opposent à être incarcérer dans des camp, et pour tous les opprimé.e.s. Nous voulons partager le concept d’appropriation des espaces vides comme moyen de survivre au travers de la lutte, en dehors de toute logique capitalistique stérile.
Par le biais de cette action nous déclarons que notre combat continue et refuse tout type d’ultimatum. Nous voulons être clair sur le fait que nous soutiendrons les squats et les espaces de lutte ainsi tout ce qu’ils représentent. À suivre…
– TOUT EST À NOUS, RIEN N’EST À EUX, TOUT CE QU’ILS ONT ILS L’ONT VOLÉ, SQUATTONS LES VILLAS ET LES ENDROITS ABANDONNÉS
Διαβάστε ακόμα:
Τελεσίγραφο 15 ημερών από Χρυσοχοϊδη για εκκένωση καταλήψεων και τρομολαγνική ανακοίνωση