Υπάλληλοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν εκείνοι που ενημέρωσαν μια αμερικανική μη κυβερνητική οργάνωση, η οποία με τη σειρά της αποκάλυψε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen χρησιμοποιούσε ένα παράνομο λογισμικό στους ντιζελοκινητήρες της, υποστηρίζει η επικεφαλής της υπηρεσίας περιβάλλοντος της Καλιφόρνιας CARB. Σύμφωνα με τη γερμανική οικονομική επιθεώρηση WirtschaftsWoche, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν ενήμερη από το 2011 για τη «χειραγώγηση» των εκπομπών καυσαερίων από πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες. Διαψεύδει η αμερικανική μη κυβερνητική οργάνωση
Julian Stratenschulte/EPA
«Διοικητικοί υπάλληλοι της ΕΕ ενημέρωσαν την αμερικανική περιβαλλοντική οργάνωση ICCT για την ενδεχόμενη παραποίηση των αποτελεσμάτων από τους ελέγχους για την εκπομπή οξειδίου του αζώτου» δήλωσε η Μαίρη Νίκολς στη γερμανική οικονομική επιθεώρηση WirtschaftsWoche, σύμφωνα με την οποία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν ενήμερη από το 2011 για τη «χειραγώγηση» των εκπομπών καυσαερίων από πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μια εταιρεία είχε ενημερώσει για το θέμα τις υπηρεσίες του τότε Επιτρόπου Βιομηχανίας, του Ιταλού Αντόνιο Ταγιάνι. Οι υπάλληλοι που γνώριζαν το θέμα ήταν «τόσο εκνευρισμένοι με την αδράνεια της Επιτροπής» που στράφηκαν στην ICCT.
Με τη μεσολάβηση της αμερικανικής περιβαλλοντικής οργάνωσης ICCT, ενημερώθηκαν οι αρμόδιες αμερικανικές αρχές για την υπόθεση του λογισμικού που παραποιούσε τα αποτελέσματα των ελέγχων των εκπομπών καυσαερίων. Στα τέλη Σεπτεμβρίου η Volkswagen παραδέχτηκε ότι είχε εξοπλίσει 11 εκατομμύρια οχήματα με αυτό το λογισμικό.
«Εάν επιβεβαιωθεί αυτή η πληροφορία, αυτό σημαίνει ότι ο πρώην και η νυν Επίτροποι Βιομηχανίας, ο Αντόνιο Ταγιάνι και η Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, συγκάλυπταν τα γεγονότα και ψεύδονταν εν γνώσει τους ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», τόνισαν σε ανακοίνωσή τους δύο Γάλλοι ευρωβουλευτές των Πρασίνων, ο Γιανίκ Ζαντό και η Καριμά Ντελί.
Μείωση 5,3% παρουσίασαν τον Οκτώβριο οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Volkswagen. Οι παραδόσεις οχημάτων έπεσαν στις 490.000, από 517.400 τον Οκτώβριο του 2014.
Διαψεύδει τα περί ενημέρωσης από υπαλλήλους της ΕΕ η ICCT
Την ίδια ώρα, διαψεύδει η αμερικανική μη κυβερνητική οργάνωση ICCT, ότι είχε ενημερωθεί για την υπόθεση από διοικητικούς υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης
«Η ICCT δεν ενημερώθηκε ποτέ από κανέναν για μια ενδεχόμενη απάτη όσον αφορά τους ελέγχους εκπομπής καυσαερίων και ουδέποτε κάναμε την παραμικρή έρευνα για να εντοπίσουμε παράνομα λογισμικά ή αποδείξεις περί απάτης» ανέφερε εκπρόσωπος του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών.
Όπως σημείωσε, μάλλον υπάρχει μια «σύγχυση» μεταξύ του αυξημένου επιπέδου των εκπεμπόμενων οξειδίων του αζώτου, κάτι που γνώριζε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το 2011 και της παρουσίας παράνομου λογισμού στα οχήματα της VW, κάτι που ανακαλύφθηκε από τις αμερικανικές αρχές μετά το 2014.
Σε «σύγχυση» απέδωσε το άρθρο και μια πηγή της Κομισιόν από τις Βρυξέλλες, επισημαίνοντας ότι το 2011 ο τότε Επίτροπος Βιομηχανίας Αντόνιο Ταγιάνι είχε ενημερωθεί για ενα πρόβλημα στην πίεση στα ελαστικά των αυτοκινήτων και όχι για την παρουσία παράνομου λογισμικού.