Χωρίς ενδοσχολικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Γυμνάσιο και την Α’ & Β’ Λυκείου αναμένεται η λήξη της σχολικής χρονιάς σύμφωνα με πληροφορίες που μεταφέρει η «Καθημερινή». Η εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), η οποία αναμένεται να γίνει δεκτή από το υπουργείο, είναι να μην πραγματοποιηθούν προαγωγικές και απολυτήριες ενδοσχολικές εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο φέτος. Αυτό συνεπάγεται τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου, η οποία είχε εγείρει άλλωστε τις έντονες αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και οι βαθμοί θα προκύψουν από τις προφορικές και γραπτές εξετάσεις του πρώτου και δευτέρου τετραμήνου. Μάλιστα, το ΙΕΠ έχει αποστείλει ήδη στα σχολεία αναλυτικές οδηγίες για τα κεφάλαια στα οποία θα πρέπει να δοθεί βάρος μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Υπενθυμίζεται πως η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευδης (ΟΛΜΕ) έχει προ πολλού προτείνει «τη μη πραγματοποίηση, φέτος, των γραπτών προαγωγικών–απολυτηρίων εξετάσεων, τη μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (ΕΒΕ) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η οποία προφανώς θα οδηγήσει στον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών από τα ΑΕΙ».

Άνοιγμα στις 10 Μαΐου και προαναγγελίες για παράταση της σχολικής χρονιάς για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

«H 10η Μαΐου είναι μια πιθανή ημερομηνία για το άνοιγμα των σχολείων, εάν όλα πάνε καλά και με το εργαλείο των self test» ανέφερε σήμερα μιλώντας στον ΣΚΑΪ η κυβερνητική εκπρόσωπος, Αριστοτελία Πελώνη και συμπλήρωσε πως «τα σχολεία αποτελούν προτεραιότητα». Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εισηγείται την επιστροφή των μαθητών νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων στη δια ζώσης εκπαίδευση και την παράταση του διδακτικού έτους έως την Παρασκευή 25 Ιουνίου για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και έως την Παρασκευή 11 Ιουνίου για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σημειώνεται πως η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, έχει ισχυριστεί επανειλημμένως πως η παράταση «δεν θα γίνει γιατί δεν έχει καλυφθεί η ύλη, απλώς γιατί πρέπει τα παιδιά για κοινωνικούς ψυχολογικούς λόγους να έρθουν ξανά σε επαφή με τους συμμαθητές, τις συμμαθήτριες, να είναι στο σχολικό τους περιβάλλον», παραβλέποντας τα προβλήματα που έχουν προκύψει από την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, καθώς και την εξουθένωση όλων των εμπλεκόμενων από την εκπαιδευτική διαδικασία αυτής της μορφής.

Για τον Μάιο μετατίθεται η ανακοίνωση των εισακτέων ανα τμήμα

Σε ό,τι αφορά στην ημερομηνία έναρξης των πανελληνίων εξετάσεων, ως πιθανότερη κυριαρχεί η 14η ή 15η Ιουνίου, χωρίς ωστόσο να είναι γνωστό πότε θα ανακοινωθεί η οριστική ημερομηνία.

Επίσης, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την Τρίτη ότι ο αριθμός των εισακτέων ανά σχολή και τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα ανακοινωθεί τελικά στις 15 Μαΐου (αντί για τον Απρίλιο που είχε αρχικά ανακοινωθεί), λιγότερο από έναν μήνα πριν την αναμενόμενη έναρξη των πανελληνίων, ενώ στην τροπολογία που κατατέθηκε συμπεριλαμβάνονται επίσης τα εξής:

  • Προσδιορίζονται οι αρμοδιότητες των πρυτανικών συμβουλίων των ΑΕΙ σχετικά με τις επιτροπές Ασφάλειας και Προστασίας, καθώς και με θέματα που συνδέονται με το σύστημα ελεγχόμενης πρόσβασης στους εξωτερικούς χώρους των πανεπιστημίων. «Εάν δεν είναι δυνατή η εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης πρόσβασης στους εξωτερικούς χώρους των Α.Ε.Ι., με απόφαση του πρυτανικού΄θ συμβουλίου του Α.Ε.Ι., το σύστημα ελεγχόμενης πρόσβασης εφαρμόζεται υποχρεωτικά στους εσωτερικούς χώρους του, όπως κτίρια και υποδομές» αναγράφεται στην τροπολογία.
  • Καταγράφονται οι κατηγορίες επιστημονικού προσωπικού, που δύνανται να εφημερεύουν στα πανεπιστημιακά νοσοκομεία Αρεταίειο και Αιγινήτειο και περιγράφεται η διαδικασία ορισμού της αμοιβής των εφημεριών αυτών
  • Προσαυξάνεται, λόγω των μέτρων πρόληψης και προστασίας από τον κορονοϊό, ο μέγιστος αριθμός των εξαμήνων φοίτησης, που τίθεται ως προϋπόθεση για φοιτητές τμημάτων ΤΕΙ, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να λάβουν πτυχίο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, εφόσον περιλαμβάνονται πρακτικές, κλινικές ή εργαστηριακές ασκήσεις, με απόφαση του εκάστοτε τμήματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εφαρμογή του νέου συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, με το οποίο θεσμοθετείται η ελάχιστη βάση εισαγωγής ως προϋπόθεση, είναι πιθανό να οδηγήσει σε πάνω από 20.000 κενές θέσεις στα Πανεπιστήμια το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, οδηγώντας βαθμιαία στη συγχώνευση και την εξαφάνιση τμημάτων.