της Γεωργίας Κριεμπάρδη
Σε καταγγελία για την απομάκρυνση μαθητή από την αίθουσα των Πανελλήνιων προχωρά η εθελοντική ομάδα για τη στήριξη της σχολικής φοίτησης «Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί», αναφέροντας συγκεκριμένα ότι ο υποψήφιος αφού άρχισε να γράφει το πρώτο του μάθημα και πριν προλάβει να ολοκληρώσει την εξέταση του, απομακρύνθηκε από την αίθουσα με εντολή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.
Ο αποκλεισμός του από το δικαίωμα συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις από έναν διδάσκοντα στο ΕΠΑΛ δίνει την εντύπωση στοχευμένης ενέργειας, καθώς -σύμφωνα με την καταγγελία- ο μαθητής έχει Μέσο Όρο πάνω από 17 (και υπάρχει διάταξη που αναφέρει πως αν σε ένα μάθημα η βαθμολογία είναι κάτω από 8 δεν δίνεται απολυτήριο) και ο εν λόγω καθηγητής βαθμολόγησε μόνο τον συγκεκριμένο μαθητή στο μάθημα του με 7,5, στερώντας του το δικαίωμα συμμετοχής στις τελικές εξετάσεις.
Όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, «ο Α.Σ. έφτασε στην Ελλάδα ως ασυνόδευτος ανήλικος και ζήτησε άσυλο. Μετά από τρία συνεχόμενα διδακτικά έτη ολοκλήρωσε φέτος τις δευτεροβάθμιες σπουδές του στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ). Είναι υποψήφιος για τις πανελλαδικές εξετάσεις και την Τρίτη 15 Ιουνίου, μπήκε στην αίθουσα για το πρώτο του μάθημα, τα Νέα Ελληνικά, ενώ μετά από λίγη ώρα, με εντολή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας απομακρύνθηκε από την αίθουσα, πριν προλάβει να ολοκληρώσει την εξέτασή του». Ο μαθητής Α.Σ. έχει ήδη αναφέρει στο Συνήγορο του Πολίτη τα περιστατικά και τον κίνδυνο αποκλεισμού του από τις εξετάσεις, ενώ το Υπουργείο Παιδείας και οι αρμόδιες υπηρεσίες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν επίσης ενημερωθεί για το θέμα.
Όπως έγινε γνωστό από την καταγγελία, για την υπόθεση αυτή ο μαθητής Α.Σ. προτίθεται να απευθυνθεί και προς τον Επίτροπο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και προς κάθε άλλη αρμόδια εθνική ή ευρωπαϊκή δικαστική ή διοικητική αρχή, προς απόδοση της δικαιοσύνης. Ο Α.Σ. ζήτησε επειγόντως από τις αρχές να του αποδοθεί η βαθμολογία που δικαιούται, και η οποία αυθαίρετα και καταχρηστικά του στερήθηκε από τον καθηγητή του, ώστε να μην αποκλειστεί από τη συμμετοχή του στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Επίσης ζητά τη διερεύνηση των συγκεκριμένων συνθηκών, καθώς και των πραγματικών κινήτρων που οδήγησαν τον καθηγητή στην αυθαίρετη, όπως καταγγέλλεται, βαθμολόγησή του.
«Φαίνεται στοχευμένη ενέργεια»
«Οι Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί ως εθελοντές δάσκαλοι στηρίζουμε την προσπάθεια του μαθητή Α.Σ. για μόρφωση, για μια καλύτερη ζωή σε μια ανθρωπιστική κοινωνία. Υποστηρίζουμε κάθε παιδί που προσπαθεί να ενταχθεί στο εκπαιδευτικό μας σύστημα για να “προκόψει στα γράμματα”. Τα ασυνόδευτα ανήλικα αποτελούν την πλέον ευάλωτη ομάδα παιδιών. Ο αποκλεισμός των παιδιών από το αγαθό της εκπαίδευσης τα οδηγεί μοιραία στο κοινωνικό περιθώριο. Όμως σε όλα τα παιδιά του κόσμου αξίζει μια αξιοπρεπής θέση στην κοινωνία. Θα συνεχίσουμε ν’ αγωνιζόμαστε γι’ αυτό» αναφέρει η ομάδα εκπαιδευτικών στην σχετική καταγγελία.
Από την πλευρά του ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Θωμάς Μπαχαράκης δήλωσε στην Parallaxi πως η καταγγελία είναι ανυπόστατη. «Ο μαθητής έφτασε το πρωί στο σχολείο, μπήκε στην αίθουσα, αλλά την ώρα της ταυτοποίησης στοιχείων, εκείνος δεν υπήρχε στους καταλόγους των εξεταζόμενων. Επομένως απομακρύνθηκε από την αίθουσα», δηλώνει.
«Το θέμα είναι να μείνουμε στην ουσία. Όταν ένας μαθητής έχει Μέσο Όρο πάνω από 17 -και υπάρχει διάταξη που αναφέρει πως αν σε ένα μάθημα η βαθμολογία του είναι κάτω από 8 δε δικαιούται να πάρει απολυτήριο- και βάζεις μόνο στον συγκεκριμένο 7,5 , τότε αυτό τι είναι; Φαίνεται στοχευμένο» δηλώνει στο TPP ένας εκ των εκπαιδευτικών που υπογράφουν την καταγγελία.
«Ο στόχος των ανάδοχων εκπαιδευτικών – ελπίζω και όχι μόνο – να βοηθήσουν να υπάρχουν ευκαιρίες για όλους τους μαθητές (είτε αυτοί είναι πρόσφυγες είτε Έλληνες). Ο βέλτιστος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι μέσω της εκπαίδευσης. Είναι κρίμα να μην επιτελούμε το παιδαγωγικό μας έργο ειδικά μάλιστα σε περιπτώσεις όπου βλέπουμε ότι ο μαθητής μέσα από αντίξοες συνθήκες κάνει προσπάθεια να διεκδικήσει ένα καλύτερο μέλλον» τονίζει χαρακτηριστικά.
«Ήρθα εδώ από πολύ μακριά για να προσπαθήσω να έχω ένα καλύτερο μέλλον»
Ο μαθητής απέστειλε γράμμα στον συγκεκριμένο καθηγητή, εξηγώντας του τις δυσκολίες που πέρασε για να καταφέρει να ολοκληρώσει το σχολείο, ελπίζοντας σε κατανόηση. Χαρακτηριστικά ανέφερε πως κατέβαλε προσπάθειες σε πολύ δύσκολες συνθήκες στη χώρα, θέλοντας μόνο να τελειώσει το σχολείο και να μπει στο πανεπιστήμιο για να κάνει περήφανους τους γονείς του και να έχει μια καλύτερη εργασία. Δηλώνει μάλιστα με αποφασιστικότητα πως θα συνεχίσει να προσπαθεί και ολόκληρη η επιστολή του είναι γεμάτη με πάθος για ένα καλύτερο μέλλον.
«Καλησπέρα σας κ. Π
Είμαι ο μαθητής της Γ’ τάξης S. Α.
Έμαθα πως μου βάλατε 7 στο μάθημά σας και με αυτό το βαθμό δεν μπορώ να πάρω το πτυχίο μου.
Κύριε Π, ήρθα εδώ από πολύ μακριά για να προσπαθήσω να έχω ένα καλύτερο μέλλον.
Για αυτόν τον λόγο, προσπάθησα πολύ, σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Έμαθα την ελληνική γλώσσα, ολοκλήρωσα 3 χρόνια στο σχολείο και όλα αυτά έγιναν πραγματικά με πολύ κόπο. Το μόνο που ήθελα ήταν να τελειώσω το σχολείο και να μπω στο πανεπιστήμιο για να κάνω περήφανους τους γονείς μου και για να έχω μια καλύτερη εργασία από τα χωράφια.
Γι’ αυτά τα πράγματα προσπαθώ ακόμη και θα συνεχίσω να προσπαθώ. Έφτασα ένα βήμα από το τέλος. Σας παρακαλώ λοιπόν να δείξετε λίγη επιείκεια και κατανόηση της κατάστασης μου και να μου βάλετε έναν βαθμό παραπάνω ώστε να μπορέσω να συνεχίσω τη διαδρομή μου, μη με ξαναγυρίσετε στην αρχή της.
Ελπίζω σε κατανόηση
Σας ευχαριστώ»