Το μπαλάκι των ευθυνών στην τοπική Αυτοδιοίκηση πετάει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναφορικά με τις καθυστερήσεις των αποζημιώσεων από τις πλημμύρες του περασμένου Οκτωβρίου – Νοεμβρίου στην Κρήτη. Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, υπενθύμισε ότι τα πλημμυρικά γεγονότα πραγματοποιήθηκαν Οκτώβριο- Νοέμβριο του 2020 και οι αυτοψίες από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου ολοκληρώθηκαν σε χρόνο ρεκόρ μέχρι τις 23 Νοεμβρίου. Ανέφερε ότι εξετάσθηκαν συνολικά 874 κτίρια στο Ηράκλειο, το Ρέθυμνο και το Λασίθι. Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι στη συνέχεια οι δήμοι θα έπρεπε να στείλουν τα σχετικά έγγραφα στην Περιφέρεια Κρήτης και εκείνη με τη σειρά της να τα αποστείλει προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να προωθηθεί το σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών. Τόνισε όμως ότι η διαδικασία αυτή από την Περιφέρεια και τους δήμους ολοκληρώθηκε σχεδόν έξι μήνες μετά, και στις 31 Μαρτίου προωθήθηκαν και τα τελευταία στοιχεία από την Περιφέρεια στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Επισήμανε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ήδη προβλέψει και συντάξει το σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών, η οποία και δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο. Τον Ιούνιο δημοσιεύθηκε και η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την χορήγηση Στεγαστικής Συνδρομής για τα κτίρια που επλήγησαν σε Ηράκλειο και Χανιά, και τον Ιούλιο η Υπουργική Απόφαση για τις προθεσμίες και τη διαδικασία χορήγησης στεγαστικής συνδρομής για ανακατασκευή, αποπεράτωση και επισκευή των κτιρίων.

«Που ακριβώς έχει καθυστερήσει η κυβέρνηση, όταν Περιφέρεια και Δήμοι έκαναν πάνω από πέντε μήνες να οριοθετήσουν τις περιοχές;» διερωτήθηκε. Επισήμανε δε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εν τω μεταξύ ανανεώσει τις συμβάσεις του προσωπικού, που υπηρετεί στον Τομέα Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Χανίων. Στο ερώτημα γιατί δεν ακολουθήθηκε και στην περίπτωση της Κρήτης η διαδικασία που είχε εφαρμοστεί για την αποζημίωση των πληγέντων από τον «Ιανό», εξήγησε ότι αυτή η διαδικασία αφορά εξαιρετικές περιπτώσεις. Σημείωσε όμως ότι ενδεχομένως πρέπει αντί να νομοθετείται η εφάπαξ συνδρομή για ειδικές περιπτώσεις, να υπάρξει ένα γενικό πλαίσιο.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι μέχρι σήμερα έχουν κατατεθεί 51 αιτήσεις για έκδοση άδειας επισκευής και χορήγηση στεγαστικής συνδρομής, οι οποίες και θα ικανοποιηθούν άμεσα, καθώς ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία. Ανέφερε επίσης ότι έχουν ήδη ενταχθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έργα ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να διατεθούν στους πληγέντες Δήμους για την αποκατάσταση υποδομών, μεταξύ των οποίων και έργα ύδρευσης – αποχέτευσης, καθώς και αντιπλημμυρικά.