Την Τρίτη και την Τετάρτη, στην Ολομέλεια της Βουλής αναμένεται η συζήτηση και η ψήφιση του νομοσχεδίου, την ώρα που οι εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα διαμαρτύρονται και ζητούν τόσο την απόσυρση συγκεκριμένων διατάξεων, όσο και συνολικά του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου.

Οι εκπαιδευτικοί προχωρούν την Τρίτη σε 24ωρη απεργία, ζητώντας να αποσυρθεί το σαρωτικό πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», το οποίο φέρνει πλήθος προβληματικών αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Σημειώνεται πως η συζήτηση του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής προκαλώντας έντονες αντιδράσεις τόσο για το περιεχόμενό του όσο και για την απουσία διαλόγου με τους άμεσα εμπλεκόμενους.

Την απόφαση για την απεργία έλαβε η Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ, αποφασίζοντας συλλαλητήριο και συναυλία την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, στις 13:00 στην Αθήνα. Μεταξύ άλλων, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης απαιτεί:

  • Να αποσυρθεί και να μη ψηφιστεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο
  • Να καταργηθεί η τροπολογία-ντροπή για τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος με κάμερες
  • Να αυξηθεί η χρηματοδότηση της Δημόσιας εκπαίδευσης από τον Κρατικό προϋπολογισμό
  • Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

«Το ΥΠΑΙΘ, όχι μόνο δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα, αλλά έδωσε προσωπικά στοιχεία των εκπαιδευτικών, χωρίς την συγκατάθεσή τους, στην ιδιωτική εταιρία Cisco. Επιπλέον δεν υπήρξε καμία εκ των προτέρων ενημέρωση των εκπαιδευτικών για ζητήματα όπως: ποια είναι η νόμιμη βάση επεξεργασίας, πόσο χρονικό διάστημα θα διατηρηθούν τα δεδομένα, ποιοι θα έχουν πρόσβαση σε αυτά και με ποιον τρόπο, πώς εξασφαλίζεται ότι δε θα υπάρχει διαρροή, πού να απευθύνονται οι κατά τόπους χειριστές για ερωτήσεις και απορίες σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα και σειρά άλλων στοιχείων που διασφαλίζουν την ορθή τήρηση των κανόνων διαχείρισης προσωπικών δεδομένων» υποστηρίζουν οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ σε ψήφισμά τους την Δευτέρα, κατακεραυνώνοντας το υπουργείο Παιδείας και την υπουργό Κεραμέως.

«Πλήρης αποτυχία του Υπ. Παιδείας να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών»

«Η συγκέντρωση στοιχείων, όπως ονοματεπώνυμα εκπαιδευτικών, σχολικές μονάδες, διάρκεια και συμμετέχοντες των ψηφιακών τάξεων, που τελικά διέρρευσαν, έγινε με προσωπικές τηλεφωνικές επικοινωνίες της Γενικής Γραμματέως του Υπουργείου, η οποία πίεζε τα στελέχη της εκπαίδευσης, όπως μας κατήγγειλαν, να συγκεντρώνουν αυτά τα στοιχεία σε τοπικό επίπεδο ή να τα διαβιβάζουν στο υπουργείο “οικειοθελώς”. Στην ερώτηση πολλών στελεχών, βάσει ποιας εγκυκλίου ή ποιων οδηγιών ζητείται αυτή η καταγραφή, η Γενική Γραμματέας δεν απαντούσε ποτέ» αναφέρει ακόμα, ενώ το ψήφισμα κλείνει με συγκεκριμένα αιτήματα:

  • Το Υπουργείο Παιδείας, να εφαρμόσει άμεσα την Εθνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία και να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα των εκπαιδευτικών.
  • Να νομοθετήσει την απαγόρευση οποιασδήποτε εμπλοκής ιδιωτικών εταιριών στη λειτουργία των σχολείων.
  • Την άμεση αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
  • Τη συγκρότηση Κεντρικής Υπηρεσίας Νέων Τεχνολογιών, Πληροφορικής και Σχολικού Δικτύου με τοπικά παραρτήματα σε ΠΔΕ και ΔΔΕ (ΠΛΗΝΕΤ) με πλήρη στελέχωση.
  • Τη δημιουργία ηλεκτρονικού υποστηρικτικού υλικού για τους μαθητές με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και χωρίς την εμπλοκή ιδιωτικών εταιριών.

Διαρροή προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών κατήγγειλε ο Φίλης – Απάντηση Κεραμέως

Σημειώνεται πως και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας συμμετέχει στο απεργιακό συλλαλητήριο απευθύνοντας κάλεσμα για συμμετοχή, όπως και η Ομοσπονδία ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος προκειμένου να:

  • Για να τερματιστεί το όνειδος της απευθείας μετάδοσης μαθημάτων από την τάξη που παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών και απονεκρώνει την παιδαγωγική διαδικασία
  • Για να αποσυρθεί τώρα το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που, χωρίς κανένα ουσιαστικό διάλογο, ανοίγει το δρόμο για οδυνηρές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα και για την απαξίωση του ρόλου του ιδιωτικού εκπαιδευτικού
  • Για να σταματήσει η εργοδοτική τρομοκρατία σε συγκεκριμένα ιδιωτικά σχολεία, όπου ακόμη και ο προαιρετικός χαρακτήρας του live streaming μεταβάλλεται παρανόμως σε υποχρεωτικότητα
  • Για να μην μετατραπεί το χρήσιμο εργαλείο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε πρόσχημα για την αλλοίωση των εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση και για απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών
  • Για να μπει φραγμός στον κίνδυνο της εμπορευματοποίησης του δημόσιου και κοινωνικού αγαθού της Παιδείας
  • Για να μην οξυνθούν ακόμη περισσότερο οι κοινωνικές και οι εκπαιδευτικές ανισότητες.