«Για το έτος 2023, η Εταιρεία κατέγραψε σημαντικές ζημιές από την λειτουργία της σύμβασης, κυρίως από λόγους που συνδέονται με τις αποφάσεις για τη μείωση του μεταφορικού έργου που ακολούθησαν το δυστύχημα των Τεμπών καθώς και με τις καταστροφικές ζημιές στην σιδηροδρομικής υποδομής της κεντρικής Ελλάδας από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel τον Σεπτέμβριο του 2023. Η Εταιρεία προτίθεται να απαιτήσει τις αποζημιώσεις που συμβατικά δικαιούται για τις σημαντικές αυτές ζημιές», αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας.

«Αυτά τα δύο σημαντικά και έκτακτα γεγονότα είχαν σημαντική επίπτωση στην οικονομική κατάσταση της εταιρείας, η οποία επιδεινώθηκε περαιτέρω από την καθυστέρηση πληρωμών από τη σύμβαση ΥΔΥ που υπεγράφη με την Ελληνική κυβέρνηση στις 14.4.2022. Μέχρι και την ημερομηνία σύνταξης της παρούσας έκθεσης, εκκρεμούν να εισπραχθούν τιμολόγια για την εκτέλεση συμβατικών υπηρεσιών του έτους 2022 συνολικής αξίας περίπου 60 εκατ. ευρώ, πέραν επιπρόσθετου ποσού αξίας περίπου 20 εκατ. ευρώ που αφορά διάφορες απαιτήσεις, επίσης γενόμενες έως τις 31.12.2022, οι οποίες τελούν υπό την τελική αλλά τυπική έγκριση έτσι ώστε να εκταμιευθούν προς την Hellenic Train» αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας.

«Για τη χρηματοδότηση του χρηματοδοτικού κενού που έχει προκληθεί από την καθυστέρηση των εισπράξεων από τη σύμβαση ΥΔΥ, η μητρική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane Holding S.p.a. («FSI») με την εγγύηση του μετόχου, Trenitalia S.p.a., εξασφάλισε στην εταιρεία επιπρόσθετη χρηματοδοτική γραμμή για κεφάλαιο κίνησης ύψους 95 εκατ. ευρώ μέχρι την 31/12/2023, εκ των οποίων 70 εκατ. ευρώ αναλήφθηκαν κατά τη χρήση 2023 και τα ε25 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2022, επιβαρύνοντας τα αποτελέσματα της εταιρείας για τις χρήσεις 2022 και 2023 με σημαντικά επιπρόσθετα χρηματοοικονομικά έξοδα» σημειώνει.