Στις καθημερινές ενέργειες του λιμενικού φαίνεται πως εμπίπτουν οι παράνομες επαναπροωθήσεις προσφύγων στη Τουρκία. Το λιμενικό φαίνεται να επιβιβάζει όσους πρόσφυγες εντοπίζει είτε σε στεριά είτε σε θαλάσσιες περιοχές, σε φουσκωτές διασωστικές σχεδίες, τους μεταφέρει στα χωρικά ύδατα που συνορεύουν με τη Τουρκία και είτε πραγματοποιεί ελιγμούς ώστε να τους σπρώξει το κύμα προς τα τουρκικά χωρικά ύδατα είτε απλώς τους αφήνει αβοήθητους, μέχρι να λάβει η τουρκική ακτοφυλακή απόφαση διάσωσης.
Τελευταίο περιστατικό που συνέβη τη Δευτέρα, αφορά βάρκα προσφύγων, η οποία αφέθηκε για πολλές ώρες έρμαιο μεταξύ ελληνικού και τουρκικού λιμενικού, χωρίς καμία από τις δύο πλευρές να επιχειρεί διάσωση. Μάλιστα σύμφωνα με καταγγελίες των ίδιων των προσφύγων, άνδρες με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους, πιθανόν μέλη του ελληνικού Λιμενικού, επιτέθηκαν στη λέμβο στην οποία επέβαιναν, κατέστρεψαν τη μηχανή της και στη συνέχεια άλλο σκάφος του λιμενικού τους ρυμούλκησε στα όρια των εθνικών υδάτων και στη συνέχεια τους άφησε εντελώς αβοήθητους, προς διάσωση από το τουρκικό λιμενικό.
Στη βάρκα που έμεινε για ώρες με μεγάλο κίνδυνο, στη θάλασσα βρίσκονταν 29 πρόσφυγες, μεταξύ των οποίων και πολλά μικρά παιδιά, μερικά σε ημιλιπόθυμη κατάσταση. Δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών», οι περιπτώσεις επαναπροωθήσεων λαμβάνουν πλέον απροκάλυπτες διαστάσεις και μάλιστα με σιγή ιχθύος την ΕΕ.
Πιο συγκεκριμένα το δημοσίευμα το οποίο παραθέτει και φωτογραφίες ως ντοκουμέντα για τις πορτοκαλί σχεδίες διάσωσης που χρησιμοποιεί το λιμενικό για τις παράνομες επαναπροωθήσεις, αναφέρει ότι η συγκεκριμένη πρακτική αποτυπώνεται και στα Περιπολικά Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) του ελληνικού λιμενικού που σε τακτική βάση εξοπλίζονται με τα πορτοκαλί Liferafts.
Όπως σημειώνει το ρεπορτάζ, τόσο στη Χίο όσο και στη Σάμο, τα ΠΑΘ 070 και 050 φέρουν τις πορτοκαλί σχεδίες διάσωσης στο κατάστρωμά τους, οι οποίες ανανεώνονται διαρκώς.
Έπειτα από το περιστατικό στη Λέσβο, άλλο ένα φέρεται να σημειώθηκε βορειοανατολικά της Λήμνου, όπου μια βάρκα βρέθηκε στα ανοιχτά, ενώ δεν υπάρχουν πληροφορίες για τη τύχη των επιβαινόντων.