Ανυποχώρητη δείχνει η Κυβέρνηση στα σχέδια της για επέκταση του φράχτη στον Έβρο, δίνοντας με σαφήνεια την κατεύθυνση της πολιτικής διαχείρισης στο προσφυγικό που συνεχίζει να λαμβάνει την μορφή επιχείρησης μείωσης και απώθησης των προσφυγικών ροών. Η εν λόγω επέκταση πρόκειται να εκτείνεται στην περιοχή των Φερών περιλαμβάνοντας μέρος ακόμα και της Εγνατίας, αγγίζοντας μήκος 27 χιλιομέτρων.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», οι σχεδιασμοί του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη προχωρούν, με το αρχηγείο της ΕΛΑΣ να έχει ήδη απευθύνει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε κατασκευαστικές εταιρίες που προτίθενται να υλοποιήσουν το «έργο».
Σχετικά με την επέκταση του φράχτη ενημερώθηκε και ο εκτελεστικός διευθυντής της Frontex Φαμπρις Λετζερί σε συνάντηση που πραγματοποίησε την περασμένη εβδομάδα με τον Μ. Χρυσοχοΐδη, χωρίς όμως ακόμα να έχει αποσαφηνιστεί ο βαθμός που θα αναμειχθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση στις συγκεκριμένες ενέργειες.
Επισημαίνεται ότι οι προθέσεις του Υπουργείου είχαν αποκαλυφθεί προ μηνών με τον Μ. Χρυσοχοΐδη να προαναγγέλλει την εντός τριμήνου υλοποίηση του νέου φράχτη, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες των «Νέων», τον Μάρτιο δήλωνε ότι «έχουν ήδη υπάρξει πολυήμερες αυτοψίες κι έχουν εντοπιστεί τα ευάλωτα σημεία. Ίσως σε ορισμένα σημεία είναι ψηλότερος από τον υπάρχοντα. Θα θωρακίσει σχεδόν πλήρως τα σύνορα της χώρας και θα αποτελέσει την απάντηση των αρχών ασφαλείας στην τουρκική προκλητικότητα».
Την ίδια περίοδο μάλιστα ο Πρωθυπουργός καταφεύγοντας στο κυρίαρχο κυβερνητικό αφήγημα περί ασύμμετρης απειλής από την Ανατολή, διεμήνυε ότι «τα σύνορά θα παραμείνουν απόλυτα προστατευμένα», ενώ έθετε ως πρωταρχική ανάγκη την ενίσχυση του φράχτη ώστε να «να γίνει αναδιοργάνωση δυνάμεων δίχως να υπάρξει κανένας εφησυχασμός».
Στην παρούσα φάση που το σχέδιο φαίνεται να βρίσκεται στην τελική του ευθεία, το ρεπορτάζ της «Καθημερινής», αναφέρει ότι σύμφωνα με τα προβλεπόμενα τεχνικά χαρακτηριστικά ο φράχτης δεν θα είναι συνεχόμενος, ενώ οι περιοχές που θα εκτείνεται αφορούν δυσεπιτήρητα σημεία κατά μήκος της συνοριογραμμής Ελλάδας – Τουρκίας, που λόγω της μορφολογίας του ποταμού Έβρου που δεν λειτουργεί σαν φυσικό σύνορο σε όλα τα μέρη του, είναι δύσκολα προσβάσιμα.
Η προκήρυξη εμπεριέχει επίσης ένα δεύτερο μέρος που σχετίζεται με εργασίες συντήρησης αλλά και ενίσχυση με επιπλέον συρματόπλεγμα του ήδη υπάρχοντος φράχτη μήκους 12,5 χιλιομέτρων. Υπενθυμίζεται ότι ο φράκτης αποτελεί κληροδότημα της διακυβέρνηση Σαμαρά και το κόστος του ανερχόταν στα 5.5 εκατομμύρια, χωρίς συμμετοχή της Ε.Ε. Αναφορικά με την επέκταση, σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων» προ μηνών, υπήρχαν πληροφορίες ότι η κατασκευή θα είναι ύψους 10 με 15 εκατομμυρίων υπό την παροχή μάλιστα κοινοτικών κονδυλίων, την ίδια στιγμή που οι πληροφορίες ήθελαν το μήκος του φράκτη να φτάνει τα 40 χιλιόμετρα.
Ενίσχυση επιτήρησης στην συνοριογραμμή μεταξύ Ελλάδας -Τουρκίας με όλα τα μέσα την στιγμή που οι αρχές διαρρέουν ότι παρατηρούν μεγάλη κινητικότητα
Παράλληλα με την κατασκευή του φράκτη προχωρά,όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, η εγκατάσταση του συστήματος αυτοματοποιημένης επιτήρησης των ελληνοτουρκικών συνόρων με σύστημα καμερών.
«Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται αυξημένη μεταναστευτική πίεση κατά μήκος του Εβρου. Οι αυξημένες ωστόσο απόπειρες εισόδου παράτυπων μεταναστών σε ελληνικό έδαφος συνδέονται με την «εποχικότητα» του φαινομένου, την πτώση δηλαδή της στάθμης του ποταμού Έβρου εξαιτίας του περιορισμού των βροχοπτώσεων και ουδεμία σχέση έχουν με τα γεγονότα του περασμένου Μαρτίου», αναφέρεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας.