Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες, οι κάμερες θα λειτουργούν όλο το 24ωρο σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ενώ η κυβέρνηση υποστηρίζει πως για να τηρηθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων θα καταγράφεται μόνο το πίσω μέρος του οχήματος, για να μην διακρίνονται οι επιβαίνοντες. Συγκεκριμένα αναφέρεται πως το υλικό θα αποστέλλεται αυτομάτως σε κεντρικό server διαχείρισης παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπου αποκλειστική πρόσβαση θα έχει μόνο η Ελληνική Αστυνομία, που θα επιβάλλει τις προβλεπόμενες ποινές στους παραβάτες, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Οι κάμερες της τροχαίας θα τοποθετηθούν θα τοποθετηθούν σε φανάρια σε όλο το λεκανοπέδιο, ενώ αναμένεται να υπάρξει πρόταση για εγκατάσταση καμερών στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει αύξηση πάνω από 70% στις παραβάσεις και κυρώσεις. «Φέτος έχουμε 326.000 ενώ πέρσι είχαμε 193.000» είπε, συγκριμένα.

«Η κλήση θα πηγαίνει στη “Θυρίδα του Πολίτη”. Ο πολίτης θα ενημερώνεται με SMS ότι ελέγχεται για παράβαση και θα μπορεί να κάνει ηλεκτρονικά ένσταση», είπε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

«Η δράση ψηφιακής διαχείρισης των παραβάσεων σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση καμερών, στοχεύει στην εμπέδωση της αποτρεπτικής επίδρασης των κοινοτικών κανόνων του ΚΟΚ και στην οικοδόμηση μιας ευρύτερης κουλτούρας οδικής ασφάλειας. Όλοι συμμετέχουμε σε μια προσπάθεια και οφείλουμε να επιτελέσουμε το μέρος του έργου και της ευθύνης που μας αναλογεί, προκειμένου να ενισχύσουμε το επίπεδο της ασφάλειας στη χώρα μας. Ίσως το κοινό ευρωπαϊκό όραμα για μηδενικό αριθμό θυμάτων από τα τροχαία μέχρι το 2050, να μοιάζει ουτοπικό, αλλά όσο εργαζόμαστε μεθοδικά και συντονισμένα με αυτό το όραμα, κάθε ζωή θα κερδίζεται είναι ανεκτίμητη» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.