Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Κοτσαμπάμπα, ο πρόεδρος Μοράλες «ενημέρωσε τον Βολιβιανό λαό για την εθνικοποίηση της SABSA» κι υποσχέθηκε ν’ αποζημιώσει τους μετόχους της εταιρείας σε ποσό του οποίου το ύψος θα καθορισθεί κατά τις διαπραγματεύσεις με το κράτος, που αναμένονται να ξεκινήσουν εντός 180 ημερών.
Ο Μοράλες διέταξε «τον στρατιωτικό έλεγχο των αεροδρομίων», με σκοπό την προάσπιση του εθνικού συμφέροντος, ενώ προειδοποίησε πως κάθε πρόσωπο που θα αντιταχθεί στην εθνικοποίηση θα προσαχθεί στη δικαιοσύνη «σύμφωνα προς τον ποινικό κώδικα».
Η SABSA είναι η τρίτη εταιρεία ισπανικών συμφερόντων που εθνικοποιείται σε λιγότερο από έναν χρόνο στη Βολιβία, έπειτα από την επιχείρηση ηλεκτρικού ρεύματος TDE (που ανήκει στην Red Electrica) και τις θυγατρικές του ενεργειακού ομίλου Iberdrola.
Ο όμιλος Abertis-Airports ανέλαβε τον έλεγχο της SABSA το 2005 ενώ είχε πετύχει να της παραχωρηθεί η διαχείριση των τριών αεροδρομίων το 1997, έπειτα από μία σειρά ιδιωτικοποιήσεων δημοσίων επιχειρήσεων της χώρας.
«Την εποχή εκείνη είχαν πληρώσει 26.050 βολιβάνος (περίπου 3.700 δολάρια) για 2.603 μετοχές, που τους επέτρεπε να διαχειρίζονται μία εθνική περιουσία αξίας 420 εκατ. δολαρίων», είπε ο πρόεδρος Μοράλες, χαρακτηρίζοντας αυτήν την ιδιωτικοποίηση «κλοπή, ή λεηλασία».
«Γι’ αυτόν και για άλλους λόγους αναγκασθήκαμε να λάβουμε την απόφαση τούτη.
Ήμασταν έτοιμοι να το κάνουμε εδώ και χρόνια, όμως τηρούσαμε στάση αναμονής εξαιτίας των διπλωματικών μας σχέσεων με ορισμένες χώρες», εξήγησε ο Μοράλες, για τον οποίον η SABSA κατέγραψε «ανήκουστα κέρδη έχοντας καταβάλλει ένα γελοίο κεφάλαιο».
Η βολιβιανή κυβέρνηση από ετών είχε ζητήσει από τη SABSA να πραγματοποιήσει «περισσότερες επενδύσεις, διότι αυτές που προέβλεπε ήσαν πολύ ισχνές», υποστήριξε από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών και Δημοσίων Έργων Βλαντίμιρ Σάντσες, μιλώντας στην κρατική ραδιοφωνία Patria Nueva.
H SABSA είχε προτείνει να επενδύσει 36 εκατ. δολάρια (έναντι 56 εκατ. που αποσκοπούσε η κυβέρνηση) μέσα στα επόμενα εννέα χρόνια στα τρία σημαντικότερα αεροδρόμια της χώρας: το Βίρου Βίρου στη Σάντα Κρους (ανατολικά), στην Κοτσαμπάμπα (κέντρο) και το Ελ 'Αλτο, που εξυπηρετεί την πρωτεύουσα Λα Πας.
Εκπρόσωπος της Abertis στη Μαδρίτη απέφυγε να σχολιάσει την εθνικοποίηση των τριών αεροδρομίων.
Ο Ισπανός πρωθυπουργός Μαριάνο Ραχόι είχε προτρέψει τις Λατινοαμερικανικές κυβερνήσεις να σεβασθούν τις επενδύσεις της Ισπανίας στις οικονομίας τους, κατά τη συμμετοχή του τον περασμένο μήνα στη σύνοδο κορυφής των Ευρωπαίων και Λατινοαμερικανών ηγετών στη Χιλή.