Στο άρθρο που τιτλοφορείται «Από τη θεωρία στην πράξη» και δημοσιεύτηκε στην “Αυγή” στις 9/01, ο κ. Τριανταφυλλίδης, προτείνει την επιβολή διδάκτρων για την βελτίωση των παροχών του εκπαιδευτικού συστήματος και αναφέρει χαρακτηριστικά παράδειγμα:
 
«Για παράδειγμα, κάθε τμήμα των 25 μαθητών Χ 60 ευρώ τον μήνα κατά μέσο όρο (από 0 ευρώ για την άνεργη – άπορη οικογένεια μέχρι 120 ευρώ για την εύπορη οικογένεια) αποδίδει 15.000 ευρώ τον χρόνο. Επιβάρυνση για κάθε μαθητή /οικογένεια η μέση καταβολή των 60 ευρώ Χ 10 μήνες = 600 ευρώ τον χρόνο. Οι δύο καθηγητές αριστείς που αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν τις 40 ώρες λαμβάνουν το bonus των 600 ευρώ τον μήνα ο καθένας, ήτοι 6.000 ευρώ τον χρόνο. Τα εναπομείναντα 3.000 ευρώ αξιοποιούνται για τη φροντίδα υλικοτεχνικής υποδομής, εποπτικού υλικού, βιβλιογραφίας κ.λπ.»
 
Ενώ δικαιολογεί την τοποθέτησή του υποστηρίζοντας «με αυτή τη διαδικασία ουσιαστικά το δημόσιο σχολείο απορροφά και υπερβαίνει τις ανάγκες για εξωσχολική φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή με εξοικονόμηση πόρων για τη μέση ελληνική οικογένεια, η οποία πλέον δεν αιμορραγεί οικονομικά πληρώνοντας φροντιστήρια σε γλώσσες, σε ιδιαίτερα κ.λ.π.
 
Την πρόταση του Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη, έσπευσε να αποκρούσει το μέλος της ΠΓ του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Σβίγκου, λέγοντας πως «η διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης είναι βασική δέσμευση της Αριστεράς. Προχωράμε σε περισσότερο και καλύτερο δημόσιο σχολείο», με ανάρτησή της στο Twitter.