Στην τελευταία παράγραφο της τροπολογίας, επίσης, βρίσκεται η υποχρέωση του διοικητικού προσωπικού οκτώ ΑΕΙ να αυτοαπογραφούν επί ποινή αργίας
Το παρουσιολόγιο των εκπαιδευτικών, αλλά και η υποχρέωση του διοικητικού προσωπικού οκτώ ΑΕΙ να αυτοαπογραφούν επί ποινή αργίας, κυριαρχούν στις συζητήσεις, απόψε στη Βουλή, των άρθρων του νομοσχεδίου για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπου και έχει επισυναφθεί η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας.
Το παρουσιολογίο των εκπαιδευτικών, προβλέπει την δυνατότητα εξάντλησης του υποχρεωτικού ωραρίου τους μέχρι και σε πέντε όμορες σχολικές μονάδες, ενώ θεσπίζει και το δικαίωμα των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης να αλλάζουν την περιοχή τοποθέτησης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών εντός των ορίων τους.
Όσον αφορά στη θέσπιση ατομικού παρουσιολογίου και βιβλίου παρουσίας προσωπικού για τους δασκάλους και τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο υφυπουργός Παιδείας το αιτιολόγησε ως μια ανάγκη ορθολογικότερης διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής επί της επίμαχης τροπολογίας του υπουργείου Παιδείας, ο κ. Κεδίκογλου σημείωσε πως με τη ρύθμιση, «θέλουμε να έχουμε καθημερινή αποτύπωση για το πού βρίσκεται ο εκάστοτε εκπαιδευτικός – κάτι που γίνεται άλλωστε με διαφόρους τρόπους για κάθε εργαζόμενο. Η ρύθμιση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά αποσκοπεί στην ορθολογικότερη διαχείριση του προσωπικού».
«Πώς θα πηγαίνει εβδομαδιαίως ο εκπαιδευτικός σε πέντε διαφορετικά σχολεία – και μάλιστα με δικά του έξοδα; Τι θα διδάξει ο εκπαιδευτικός; Αμφιβάλλω αν θα γνωρίσει τα ονόματα των μαθητών του» παρατήρησε η Μαρία Κανελλοπούλου.
«Στα σχολεία υπάρχει ο ψηφιακός server που ζητείται να συμπληρώνεται κάθε ημέρα. Υπάρχει το ωρολόγιο πρόγραμμα. Υπάρχει το απουσιολόγιο, όπου υπογράφει ο καθηγητής. Υπάρχει το βιβλίο ύλης» παρατήρησε ο Γιάννης Αμανατίδης. «Γιατί τότε εισάγεται και το ατομικό παρουσιολόγιο; Διότι προσπαθούν να περάσουν ένα κλίμα ελέγχου και τρομοκράτησης μέσα στα σχολεία» σχολίασε.