«Η ομολογία του κ. Μπακογιάννη σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ότι ο Μεγάλος Περίπατος χωλαίνει – κάτι που οι δημότες έχουν αντιληφθεί εδώ και καιρό – δεν μοιάζει να τον εμποδίζει από το να επιμένει στην ίδια συνταγή της αυθαιρεσίας που υπονόμευσε τις θετικές προοπτικές μιας παρέμβασης στο κέντρο της πόλης. 65 εκατομμύρια ευρώ έχει προβλέψει ο κ. Μπακογιάννης στο προεκλογικό του πρόγραμμα για τις ανάγκες του “ωραιότερου περιπάτου της Ευρώπης”: 2,5 εκ. για το 2020, 20 εκ. για το 2021, 30 εκ. για το 2022 και 12,5 εκ. για το 2023. Η Ανοιχτή Πόλη ήδη από τον Ιούλιο χαρακτήρισε την υλοποίηση των σχεδιασμών του κ. Μπακογιάννη με τρεις λέξεις: καψόνι, προχειρότητα και ασυδοσία» αναφέρει η δημοτική Παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ στον δήμο της Αθήνας και προσθέτει:

«Χωρίς ουσιαστική προσπάθεια να εμπλακεί η επιστημονική κοινότητα στα ζητήματα αρχιτεκτονικού και πολεοδομικού σχεδιασμού, με υποβάθμιση της λειτουργίας των διαπαραταξιακών επιτροπών, με αναιτιολόγητες σπατάλες που καταστρατήγησαν την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για «παρεμβάσεις χαμηλού κόστους», σε συνδυασμό με την απαράδεκτη κατάσταση των δημόσιων συγκοινωνιών, ο Μεγάλος Περίπατος έφτασε γρήγορα να αποτελεί ένα ακόμα πρόβλημα για τους Αθηναίους.

Σήμερα, ο κ. Μπακογιάννης, χωρίς να ανοίγει και πάλι τα χαρτιά του, υπόσχεται εκτεταμένες παρεμβάσεις μόνιμου χαρακτήρα για το 2021 με βάση άγνωστες μελέτες, χωρίς έναν αξιόπιστο απολογισμό για το τι πήγε στραβά μέχρι τώρα, χωρίς τη δρομολόγηση ενός πλαισίου ουσιαστικής διαβούλευσης με τους ανθρώπους της πόλης, χωρίς εξήγηση για τα εκατομμύρια που ξοδεύτηκαν για προσωρινές «προσομοιώσεις» μετά από διαγωνισμούς αμφισβητήσιμης νομιμότητας, για τους οποίους η Ανοιχτή Πόλη έχει προσφύγει στην Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, χωρίς να έχει γίνει μισό βήμα για την αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, χωρίς ένα σχέδιο για ένα λειτουργικό δίκτυο ποδηλατοδρόμων που θα συνδέει το κέντρο με τις γύρω γειτονιές και, μέχρι τώρα τουλάχιστον, χωρίς καμία εγγύηση για την προστασία της πόλης απέναντι στη μονοκαλλιέργεια της εστίασης και του τουρισμού.

Η Ανοιχτή Πόλη καταψήφισε πρόσφατα την τρίμηνη παράταση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που εισηγήθηκε η Δημοτική Αρχή και κατέθεσε εννέα προτάσεις για ένα ζωντανό κέντρο. Ανάμεσα σε αυτές, για 24ωρη λειτουργία του μετρό και του ΗΣΑΠ Παρασκευή και Σάββατο και πύκνωση των δρομολογίων των ΜΜΜ, για περιορισμό της βραχυχρόνιας μίσθωσης και στήριξη της κατοικίας, για προστασία του πολυλειτουργικού χαρακτήρα του κέντρου. Για την Ανοιχτή Πόλη, μια αποτελεσματική παρέμβαση που θα λειτουργήσει προς το συμφέρον των δημοτών δεν είναι ζήτημα χορηγιών και δημοσίων σχέσεων. Η Δημοτική Αρχή, πέρα από ιδιωτικές συναντήσεις επικοινωνιακού χαρακτήρα, πρέπει να ακούσει την επιστημονική κοινότητα, καθώς και τους φορείς των κατοίκων και των επιχειρηματιών της πόλης. Να τους ακούσει μέσα από έναν δημόσιο και δομημένο διάλογο, μακριά από επικοινωνιακά πυροτεχνήματα και χωρίς προειλημμένες αποφάσεις και κρυφές δεσμεύσεις. Η εργαλειοποίηση της επιστημονικής υποστήριξης, σε συνδυασμό με την περιφρόνηση των κοινωνικών συναινέσεων που απαιτούν κρίσιμες παρεμβάσεις στην πόλη, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσουν σε νέα σπάταλα αδιέξοδα.»