Σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, καταθέτοντας ως μάρτυρας στην εξεταστική για τα Τέμπη, με την ιδιότητα του πρώην υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατά την περίοδο 2012-2013 και πρώην υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών την περίοδο 2007-2009, είναι θετικό να υπάρχει τηλεδιοίκηση, αλλά δεν μπορούμε να αθωώνουμε συμπεριφορές υπαλλήλων που αποδεικνύονται ανεύθυνοι.

Σε σχετικό ερώτημα για το ρόλο των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και του ανθρώπινου παράγοντα, ο Κωστής Χατζηδάκης είπε ότι από όσα είχε παρακολουθήσει «παρότι υπήρχε το σύστημα της τηλεδιοίκησης, έστω το περιορισμένο, έστω με τα όποια προβλήματά του, την ίδια στιγμή και πάλι είχαμε ζήτημα συμπεριφοράς εκ μέρους κάποιου υπαλλήλου. Όταν σε έναν οργανισμό δεν λειτουργούν πλήρως τα συστήματα, αυξάνεται αντιστοίχως και ο ρόλος ο θετικός, ή όχι θετικός, των όποιων υπαλλήλων».

Στην επίκληση του πορίσματος Γεραπετρίτη για την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας (7/2019), ο Κωστής Χατζηδάκης είπε πως «δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι χωρίς τηλεδιοίκηση γενικώς δεν μπορεί ποτέ να κυκλοφορήσουν τρένα. Είναι θετικό να υπάρχει τηλεδιοίκηση, εξελιγμένη τηλεδιοίκηση, αλλά δεν μπορούμε να αθωώνουμε συμπεριφορές ανθρώπων, υπαλλήλων εν προκειμένω, που αποδεικνύονται ανεύθυνοι». Πρόσθεσε επίσης ότι, υπήρχε ένα σύστημα στο σταθμό και μέχρι πεντέμισι χιλιόμετρα από το σταθμό, που το βεβαιώνουν, όχι μόνο ο (σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ) Π. Τερεζάκης αλλά και άλλοι ειδικοί.

Για το εάν υπάρχει αιτιώδης σύνδεσμος ανάμεσα στην πορεία της σύμβασης «717» και στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των των Τεμπών, ο Κωστής Χατζηδάκης είπε ότι «όσο περισσότερες εγγυήσεις υπάρχουν τόσο καλύτερα. Όμως εδώ, στη συγκεκριμένη περίπτωση, από τη δική μου γνώση και με βάση τη δική μου εκτίμηση, πρώτον, γύρω από το σταθμό και σίγουρα στο κρίσιμο διάστημα υπήρχε ένα σύστημα τηλεδιοίκησης το οποίο δεν το χρησιμοποιεί ο σταθμάρχης και, δεύτερον, υπήρχε πρόβλημα με την ίδια την συμπεριφορά του σταθμάρχη».

Κατά την έναρξη της κατάθεσής του, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στις προσπάθειες ανάταξης του ΟΣΕ από τη στιγμή που ανέλαβε αρμόδιος υπουργός, σημειώνοντας ότι ο ΟΣΕ ήταν ο πιο προβληματικός οργανισμός όχι μόνο της Ελλάδας αλλά ενδεχομένως και σε όλη την Ευρώπη. «Όταν ανέλαβα υπουργός, για κάθε ένα ευρώ κέρδος, ο ΟΣΕ, ξόδευε εννιάμιση. Το χρέος του είχε εκτιναχθεί και γι’ αυτό εφαρμόσαμε το καλοκαίρι του 2008 ένα πρόγραμμα εξυγίανσης του ΟΣΕ με άξονες την ασφάλεια, τη διαφάνεια, την εξυγίανση και την ανάπτυξη», είπε ο νυν υπουργός Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών. Ως παράδειγμα προβλημάτων, που βρήκε ως υπουργός Μεταφορών, έδωσε το ότι στη Μεσσηνία, τα μηνιαία έσοδα από την τοπική γραμμή, ήταν «125 ευρώ όταν οι μισθοί των μηχανοδηγών ήταν 20.000 ευρώ, ποσό που αρκούσε να πηγαίνουν οι επιβάτες στον προορισμό τους, όχι με ταξί αλλά με λιμουζίνα» είπε ο υπουργός.

Τόνισε ωστόσο ότι σήμερα η κατάσταση του ΟΣΕ έχει βελτιωθεί ως προς τα οικονομικά του αλλά και σε ζητήματα διαφάνεια,

ΣΥΡΙΖΑ: «Ακολουθεί την κυβερνητική γραμμή αποποίησης ευθυνών, λέγοντας ότι φταίει μόνον ο σταθμάρχης»

Σφοδρή επίθεση στον Κωστή Χατζηδάκη εξαπολύει από τη μεριά του ο ΣΥΡΙΖΑ για τη σημερινή του κατάθεση στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη, σημειώνοντας ότι ακολούθησε κι αυτός την κυβερνητική γραμμή αποποίησης ευθυνών, λέγοντας ότι φταίει μόνον ο σταθμάρχης.

Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, ο νυν υπουργός Εθνικής Οικονομίας και δύο φορές υπουργός Μεταφορών στο παρελθόν (2007-2009 και 2012-2013), υποκρίθηκε ότι δεν γνωρίζει το πόρισμα Γεραπετρίτη που αναφέρει ρητά πως αν είχε αποκατασταθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα που καταστράφηκε το 2019, θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα.

«Εμφανίστηκε προκλητικός, μάλιστα, για τον συνάδελφό του Κωνσταντίνο Αχ. Καραμανλή λέγοντας ότι η παραπομπή της Ελλάδας στο ευρωπαϊκό δικαστήριο από την ευρωπαϊκή επιτροπή δεν αφορούσε λόγους ασφάλειας, ενώ πρόκειται για καταφανέστατο ψέμα, καθώς η χώρα μας όφειλε από το 2019 να θεσπίσει εθνικούς κανόνες ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου.

Παραδέχτηκε, ωστόσο, την ανικανότητα της Κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου στην αποκατάσταση των βλαβών στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στην επιβολή κυρώσεων στους υπαίτιους λεηλάτησης του δικτύου την περίοδο 2007-2012», αναφέρουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μέλη της εξεταστικής επιτροπής και τονίζουν πως «όσο κι αν προσπαθεί η κυβερνητική πλειοψηφία να συγκαλύψει και να θολώσει τα νερά για το τραγικό δυστύχημα και την απώλεια δεκάδων ζωών, εμείς θα εργαζόμαστε για την ανάδειξη της αλήθειας και την απόδοση ευθυνών στους πραγματικούς υπαίτιους του εγκλήματος».