«Την ώρα που ο σιδηρόδρομος αναγνωρίζεται σε όλη την Ευρώπη ως το πιο ασφαλές και πράσινο μέσο μεταφοράς, ο ελληνικός σιδηρόδρομος δείχνει να χάνει το τραίνο της ανάπτυξης, του εκσυγχρονισμού και της ανταγωνιστικότητας» δήλωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ Δημήτρης Μάντζιος, από το βήμα της Βουλής σχετικά με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών» που συζητιέται σήμερα 19/12.

«Σε κοινοβουλευτικό έθιμο, μετατρέπεται η κατάθεση σωρείας τροπολογιών, άσχετων μεταξύ τους κατά το τελευταίο για το έτος νομοσχέδιο της Κυβέρνησης» σχολίασε με νόημα ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ Δημήτρης Μάντζιος, στην τοποθέτηση του περί του νομοσχεδίου για την «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών» που συζητείται στην Ολομέλεια της Βουλής.

Σχετικά με τις διατάξεις της τροπολογίας για τις τράπεζες σημείωσε ότι «ανάμεσα στα “μπινελίκια” του κ. Σταϊκούρα και την αγχωμένη αντίδραση του κ. Χατζηδάκη μεσολαβούν δύο χρόνια και αυτή ήρθε μετά την πίεση των δύο τροπολογιών που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ». Συμπλήρωσε ότι η κυβερνητική παρέμβαση έχει κόστος για τις τράπεζες 150 εκατ. ευρώ, όταν το 2023 έχουν 1,8 δισ. ευρώ καθαρά έσοδα από προμήθειες και το 2024 αναμένεται ότι θα ξεπεράσουν τα 2 δισ. ευρώ.

«Το ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ στην πρότασή του έχει την κατάργηση 10 τραπεζικών χρεώσεων, πολλές εκ των οποίες έχουν κριθεί από τα δικαστήρια ως καταχρηστικές και παράνομες . Εξ αυτών των δέκα προτάσεων μόνο μια συμπεριλαμβάνεται σε αυτές της κυβέρνησης» υποστήριξε, ενώ για τα τραπεζικά επιτόκια είπε ότι «η πρόταση του ΠΑΣΟΚ είναι σύμφωνη με την υιοθέτηση των αποφάσεων του ΣτΕ και της κοινοτικής Οδηγίας ειδικά τα καταναλωτικά και στεγαστικά δάνεια».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ σημείωσε ότι θα ψηφίσει το κόμμα του την διάταξη της τροπολογίας για την παράταση εργασίας σε ιατρούς προκειμένου να καλυφθούν τα κενά στα περιφερειακά νοσοκομεία όπως και για το επίδομα επικινδυνότητας στα στελέχη των ΕΔ και των ΣΑ (Ειδικών Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας).

Ζήτησε, ακόμα, την επέκταση της απαλλαγής του ΕΝΦΙΑ για όλες τις πυρόπληκτες περιοχές και όχι μόνο της Αττικής γιατί «αυτό θα ήταν το δίκαιο». Μεταξύ άλλων, ο κ. Μάντζος εξέφρασε την ανησυχία για την μεταφορά αρμοδιοτήτων των τουριστικών λιμένων από το Υπουργείο Τουρισμού στο Υπουργείο Ναυτιλίας λέγοντας ότι αυξάνεται ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίησή τους.

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην τροπολογία που έχει καταθέσει το ΠΑΣΟΚ για την επέκταση από έξι σε δέκα μήνες την περίοδο απασχόλησης των εποχικών πυροσβεστών και την επαναπρόσληψη όλων για δέκα χρόνια καλώντας την Κυβέρνηση να την μελετήσει «γιατί δίνει μια εφικτή λύση στο πρόβλημά τους αλλά και στις υπαρκτές ανάγκες της χώρας».

Όσον αφορά το νομοσχέδιο για τον Σιδηρόδρομο, άσκησε κριτική, λέγοντας ότι «ένας εταιρικός μετασχηματισμός δεν μπορεί να βαφτίζεται αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα. Δεν είναι σαφές το σχέδιο δράσης και ο στρατηγικός σχεδιασμός της χώρας. Δεν είναι σαφής η λογοδοσία για τα προηγούμενα και των μέχρι σήμερα ισχυόντων. Δεν είναι σαφή τα θέματα διασφάλισης και ισονομίας των εργαζόμενων των δύο εταιρειών».

«Την ώρα που ο σιδηρόδρομος αναγνωρίζεται σε όλη την Ευρώπη ως το πιο ασφαλές και πράσινο μέσο μεταφοράς, ο ελληνικός σιδηρόδρομος δείχνει να χάνει το τραίνο της ανάπτυξης, του εκσυγχρονισμού και της ανταγωνιστικότητας και αυτή είναι μια ιστορική χαμένη ευκαιρία που κοστίζει στο σήμερα και το αύριο» κατέληξε ο κ. Μάντζιος.