Τη Τρίτη, μαθητές και εκπαιδευτικοί που επιχείρησαν να μπουν στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, αντιμετώπισαν και πάλι προβλήματα. Πολίτες κάνουν λόγο για προβλήματα συνδεσιμότητας σε διάφορες περιοχές της χώρας, ακόμη και στην πρωτεύουσα, ενώ εκτός λειτουργίας βρέθηκε και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
Αντιμέτωποι για δεύτερη μέρα με το φιάσκο της τηλεκπαίδευσης μαθητές και εκπαιδευτικοί
Για «πρόβλημα που το υπουργείο Παιδείας δεν μπορούσε να προβλέψει» έκανε λόγο η Γενική Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αναστασία Γκίκα, μιλώντας το πρωί της Τρίτης στην ΕΡΤ για το «φιάσκο» της πρώτης ημέρας. Τόνισε δε, ότι η δυσκολία που προέκυψε «θα μπορούσε να συμβεί οποιαδήποτε στιγμή» και τέτοια προβλήματα συμβαίνουν «μία στις χίλιες».
«Έχουμε πάρει κι εμείς μηνύματα από πάρα πολλά μέρη της Ελλάδος ότι το σύστημα λειτουργεί. Θα το ελέγξουμε και είμαστε σε ετοιμότητα για να το αντιμετωπίσουμε. Γίνονται από την εταιρεία όλες οι αναγκαίες διαδικασίες», είπε ως προς τη σημερινή διαδικασία.
Πηγές του υπουργείου Παιδείας: Δεν παρουσίασε προβλήματα η τηλεκπαίδευση
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας τις οποίες και επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η τηλεκπαίδευση τη Τρίτη πραγματοποιήθηκε κανονικά, με περισσότερες από 40.000 ψηφιακές τάξεις γυμνασίου και λυκείου να βρίσκονται σε λειτουργία.
Μάλιστα οι ίδιες πηγές, υποστηρίζουν ότι η πλατφόρμα «Webex» δεν παρουσίασε προβλήματα και τα μαθήματα πραγματοποιούνται ομαλά.
Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο «δοκιμάζεται» και αντιμετωπίζει δυσκολία στο να ανταποκριθεί, καθώς, εκτός από τους εκπαιδευτικούς, σήμερα εισέρχονται και μαθητές, με αποτέλεσμα το Δίκτυο να «πέφτει» συχνά από το πρωί.
Η ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, σημειώνει μεταξύ άλλων πως «εξαιτίας διαπιστωμένης υπερχρήσης του συστήματος, επισημαίνεται ότι μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα καλούνται να συνδέονται στο σύστημα».
Ειδικότερα σύμφωνα με την ανακοίνωση ισχύουν τα εξής:
- Έχουν υλοποιηθεί ενέργειες ενίσχυσης του συστήματος από τον πάροχο της πλατφόρμας προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες ψηφιακές τάξεις.
- Μετά το πέρας της σημερινής σχολικής ημέρας, ο πάροχος θα προβεί σε περαιτέρω ενέργειες για τη θωράκιση του συστήματος. Κατόπιν αυτών, ένα ποσοστό εκ των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ενημερωθεί μετά το τέλος των σχετικών διαδικασιών για το νέο ατομικό τους σύνδεσμο ψηφιακής τάξης, ο οποίος θα πρέπει να αποσταλεί εν συνεχεία στους μαθητές τους. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί και μαθητές θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν το σύνδεσμο που είχαν μέχρι τώρα.
- Εξαιτίας διαπιστωμένης υπερχρήσης του συστήματος, επισημαίνεται ότι μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα καλούνται να συνδέονται στο σύστημα.
Τέλος η ανακοίνωση επισημαίνει πως «οι συνθήκες είναι σαφώς πρωτόγνωρες για όλους, παρόλα αυτά από την πρώτη μέρα της υγειονομικής κρίσης, από κοινού Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα εργαζόμαστε για την όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Έτσι και σήμερα καλούμαστε να προσαρμοστούμε στις συνθήκες διαδικτυακής φόρτωσης που είναι πρωτοφανείς για όλον τον κόσμο», αναφέρει η ανακοίνωση.
Κάλυψη από τον φιλοκυβερνητικό Τύπο
Δεν ήταν λίγα τα δημοσιεύματα που την ίδια ώρα που το υπουργείο εμμέσως πλην σαφώς έκανε παραδοχή αποτυχίας του συστήματος τηλεκπαίδευσης με πλήθος προβλημάτων, κάνοντας λόγο για «υπερχρήση» και καλώντας τους μαθητές να μην μπαίνουν στο σύστημα, έσπευσαν να υπερασπιστούν την φερεγγυότητα της όλης διαδικασίας, επιρρίπτοντας την υπερφόρτωση όχι σε ανεπάρκεια της όλης διαδικασίας. ούτε καν στην έλλειψη υποδομών, αλλά ως προσπάθεια «χακαρίσματος» του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και «επίθεσης».
Ωστόσο κανένα επίσημο στόμα δεν αναφέρθηκε σε κάτι αντίστοιχο.
Διγαλάκης: Θα πρέπει να αναλογιστούμε πως αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη
Μιλώντας στον «ΣΚΑΪ» ο υφυπουργός Παιδείας, Βασίλης Διγαλάκης, υποστήριξε πως η βλάβη αποκαταστάθηκε, προσθέτοντας παράλληλα πως πάνω από 35.000 χιλιάδες αίθουσες λειτουργούν πλέον διαδικτυακά.
Επίσης σημείωσε ότι «θα πρέπει να αναλογιστούμε πως αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη» λέγοντας ότι το εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης δεν είχε εφαρμοστεί ποτέ ξανά τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.
Ωστόσο, ο χάρτης προβλημάτων της πλατφόρμας του «Webex», δείχνει ότι το σύστημα εμφανίζει προβλήματα ιδίως στην Ελλάδα κι όχι σε άλλες χώρες όπως κατά την χθεσινή «πρεμιέρα».