του Μπάμπη Πολυχρονιάδη
Εδώ και αρκετές μέρες οι πολίτες παρακολουθούν στους τηλεοπτικούς τους δέκτες -μεταξύ άλλων- τις διαφημίσεις της ΔΕΗ, που δείχνουν έναν φούρναρη η μία και έναν ιδιοκτήτη καθαριστηρίου η άλλη να λένε πόσο καλή είναι η ΔΕΗ που τους μείωσε τα τιμολόγια του ρεύματος.
Ανυποψίαστοι μικρομεσαίοι τηλεφωνούν στο πενταψήφιο της ΔΕΗ προκειμένου να ενημερωθούν για τα νέα τιμολόγια. Οι υπάλληλοι του call center απαντούν ότι το πρόγραμμα -σύμφωνα με το δελτίο τύπου που έχουν μπροστά τους- ξεκινά από 1/1/2015 και ότι αφορά επιχειρήσεις που καταναλώνουν άνω των 1.000 MW το χρόνο.
Με απλά λόγια, ο υπάλληλος του call center σου λέει ότι για να δικαιούσαι μειωμένο ρεύμα πρέπει να έχεις όχι φούρνο αλλά εργοστάσιο, αφού μια μικρομεσαία επιχείρηση δεν καταναλώνει πάνω από 50-100 MW ετησίως!
Με βάση τα παραπάνω, θα συμπεράνει κάποιος ότι η διαφημιστική καμπάνια της ΔΕΗ είναι παντελώς παραπλανητική. Είναι τόσο παραπλανητική, που και οι υπάλληλοι των call center που τη συνδράμουν πέφτουν κι εκείνοι θύματα της εξαπάτησης.
Και όμως, η ΔΕΗ έχει φροντίσει να φυλάξει τα νώτα της παίζοντας ένα έξυπνο παιχνίδι με τα δελτία τύπου της επιχείρησης: Στις 21 Ιουλίου 2014 είχε ανακοινώσει «εξορθολογισμό τιμολογίων» με μεσοσταθμικές μειώσεις από 1% έως 3,4% για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, και
μεσοσταθμικές αυξήσεις 11,5% για εξοχικές και δεύτερες κατοικίες.
Αντιγράφουμε απ’ αυτό: «Στο επαγγελματικό τιμολόγιο Γ21, για τη μεγάλη πλειονότητα των επαγγελματιών, περιλαμβανομένων και των κοινόχρηστων χώρων, η μεσοσταθμική μείωση είναι 3,4% στο σύνολο του λογαριασμού. Ενδεικτικά, για εμπορικό πελάτη με κατανάλωση 2.000 kWh το τετράμηνο ,η μείωση στο σύνολο του λογαριασμού ανέρχεται σε περίπου €3,7 / μήνα».
Κοινώς, το όφελος για τη μεγάλη πλειονότητα των επαγγελματιών, όπως τονίζει η ίδια η ΔΕΗ, κινείται περί τα 3,7 ευρώ το μήνα… Για κατανάλωση που αφορά περί τα 2 MW το τετράμηνο, ήτοι 6 MW ετησίως…
Καμία σχέση, δηλαδή, με τους μεγάλους πελάτες που καταναλώνουν άνω των 1.000 MW ετησίως, τους οποίους η ΔΕΗ, όπως ενημερώνει σε δελτίο τύπου που εξέδωσε στις 17/10/2014, θα πριμοδοτεί από το νέο έτος με μειώσεις από 2,2% έως 5,5%.
Η ΔΕΗ επέλεξε να συμπέσει η διαφημιστική της καμπάνια με τις μειώσεις στις μεγάλες επιχειρήσεις ώστε να περάσει και πολιτικό μήνυμα ότι στηρίζει την αγορά, την οικονομία και την ανάπτυξη. Επιλέγει όμως στη διαφήμιση να δείξει «μικρούς» που επωφελούνται με 3,7 ευρώ το μήνα (σ.σ. με ένα κουτί καπότες, που θα ’λεγε και ο Λαζόπουλος), προκειμένου να περάσει το πολιτικό μήνυμα σε όλο τον πληθυσμό.
Το πολιτικό μήνυμα περνάει στις μάζες. Το διαφημιστικό, πάλι, «κολλάει» στο call center, αφού μέχρι κι αυτοί δεν είναι σε θέση να καταλάβουν ότι η διαφήμιση αφορά τον «εξορθολογισμό» του Ιουλίου.
//www.youtube.com/embed/Atjdw0OnDFc