Μερικές εβδομάδες μετά την αποκάλυψη ότι η βιομηχανία της ζάχαρης έλεγε ψέματα σχετικά με τη μη σύνδεση των καρδιαγγειακών κινδύνων και την κατανάλωση ζάχαρης, είναι η σειρά των αμερικανικών κολοσσών ανθρακούχων ποτών να έρθουν στο προσκήνιο, όπως δημοσιεύει το Courrier International.
Σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στις 10 Οκτωβρίου στο επιστημονικό περιοδικό υγείας, American Journal of Preventive Medecine, οι εταιρίες Coca-Cola και PepsiCo χρηματοδότησαν, από το 2011 μέχρι το 2015, 96 αμερικανικούς οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στον τομέα της υγείας στις ΗΠΑ. Από αυτούς, το 86,5% έλαβε χρήματα από την Coca-Cola, το 12,5% και από τις δύο εταιρίες και ένας οργανισμός δέχτηκε χρήματα μόνο από την PepsiCo.
Οι ερευνητές, Daniel Aaron και Michael Siegel του Boston University School of Medicine, «εξεπλάγησαν όταν ανακάλυψαν ότι η Αμερικανική Οργάνωση για το Διαβήτη και η Ένωση για την Έρευνα του Νεανικού Διαβήτη ήταν δύο από τους οργανισμούς που δέχτηκαν χρηματοδότηση από τις δύο εταιρίες, δεδομένης της αναγνωρισμένης επιστημονικά σύνδεσης μεταξύ της κατανάλωσης ζαχαρούχων ποτών και του διαβήτη», όπως υπογραμμίζει το Medical News Today (MNT).
Η δημόσια υγεία φιμώνεται
Η εν λόγω έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι, κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου, οι δύο εταιρίες έκαναν lobbying εναντίον 29 νομοσχεδίων, τα οποία αποσκοπούσαν είτε στη μείωση της κατανάλωσης ανθρακούχων ποτών είτε στο να προωθήσουν τη βελτίωση της διατροφής στις ΗΠΑ.
Το MNT τονίζει ότι τα αποτελέσματα των ερευνητών δείχνουν ότι η βιομηχανία των ανθρακούχων ποτών χρησιμοποιεί τη «φιλανθρωπία των μεγάλων εταιριών» ως ένα εργαλείο μάρκετινγκ προκειμένου να φιμώσει τους οργανισμούς που ασχολούνται με ζητήματα υγείας και οι οποίοι διαφορετικά θα υποστήριζαν τα μέτρα για τη δημόσια υγεία που πλήττουν τη βιομηχανία των ανθρακούχων ποτών.
Μέσα από τη δημοσίευση της έρευνας, οι συγκεκριμένοι οργανισμοί καλούνται να αποκηρύξουν την οικονομική υποστήριξη από τη βιομηχανία των ανθρακούχων ποτών και να αναζητήσουν εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης «ώστε να μην υποκύπτουν στη στρατηγική μάρκετινγκ των εταιριών», τονίζει το MNT.
Ο οργανισμός American Heart Association, ο οποίος βρίσκεται ανάμεσα σε αυτούς που δέχτηκαν χρήματα από τους κολοσσούς ζαχαρούχων ποτών, ανακοίνωσε ότι η δράση του δεν επηρεάζεται από τη συγκεκριμένη χρηματοδότηση και ότι εξακολουθεί να εργάζεται προς την κατεύθυνση της μείωσης της κατανάλωσης ζαχαρούχων ποτών.