Παρά τις υποσχέσεις της κυβέρνησης ότι στις αρχές Απριλίου θα υπήρχαν 10 εκατ. Self Test στα φαρμακεία της χώρας έτοιμα προς διάθεση στους πολίτες, τελικά από την Παρασκευή θα αρχίσει η διάθεση μόνο 1 εκατ. αυτοδιαγνωστικών τεστ.

Σε κείμενο του στην «Εφημερίδα των Συντακτών», ο Κώστας Ζαφειρόπουλος αναφέρεται στις ισχυρές ενδείξεις αδιαφάνειας που επικράτησαν και επικρατούν στον διαγωνισμό για την προμήθεια των self test.

Ειδικότερα, 31 εταιρείες υπέβαλαν προσφορές στον fast-track ανοιχτό, μειοδοτικό διαγωνισμό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την προμήθεια 10 εκατ. self tests. Οι εταιρείες που κέρδισαν τον διαγωνισμό ήταν οι: Ξενοφών Γερμανός (2,5 εκατ. τεστ), Αnats (1 εκατ. τεστ), Swiss Med (3 εκατ. τεστ), Marvifarm (1 εκατ. τεστ) και η πολυεθνική Roche (1,9 εκατ. τεστ).

Άξιο σημασίας είναι ότι οι τιμές των προσφορών κυμαίνονται από 2,29 ευρώ μέχρι και 4 ευρώ ανά τεμάχιο, ενώ από τις παραπάνω εταιρείες μόνο η Roche είναι παραγωγός και έχει το δικό της τεστ, ενώ όλες οι άλλες είναι απλώς διανομείς.

Επιπλέον, όπως σημειώνει το δημοσίευμα, πολλές απο τις εταιρείες δεν σχετίζονται με τον χώρο της ιατροδιαγνωστικής, ενώ για παράδειγμα η Swissmed συστάθηκε τον περασμένο Οκτώβριο με αρχικό κεφάλαιο 30.000 ευρώ.

Είναι η ίδια εταιρεία που κέρδισε τον πρόσφατο διαγωνισμό του ΕΟΔΥ για τα 3 εκατ. τεστ (έχει παγώσει λόγω προσφυγών) και είναι ένα βήμα πριν από την υπογραφή σύμβασης με το Δημόσιο ύψους 10 εκατ. ευρώ. Πάνω σε αυτό εγείρονται ερωτήματα σχετικά με το κεφάλαιο της εταιρείας αλλά και το «υπό κατασκευή» site της.

Η έναρξη της εταιρείας Swissmed έγινε στο όνομα συγγενούς (πρώτου βαθμού) επιχειρηματία ο οποίος στο παρελθόν έχει αντιμετωπίσει ποινικές διώξεις για σοβαρά οικονομικά εγκλήματα. Ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας διατηρεί φιλικές σχέσεις με τις άλλες τρεις εταιρείες-αναδόχους στον διαγωνισμό αλλά και με τον επιχειρηματία Θόδωρο Καρυπίδη, πρόεδρο της ΠΑΕ Αρης.

Ο διαγωνισμός για τα self tests της Πολιτικής Προστασίας ήταν ο πρώτος που η εταιρεία Armani Swiss, ουσιαστικών συμφερόντων Καρυπίδη, δεν κατέθεσε φάκελο υποψηφιότητας.

Αντί όμως για την Armani Swiss, εμφανίστηκε εσχάτως μια άλλη εταιρεία «ελβετικής έμπνευσης», η Swiss Med. Κατά διαβολική σύμπτωση το προϊόν (τεστ) Joysbio ήταν αυτό που είχε προσφέρει η Armani Swiss στον διαγωνισμό της Περιφέρειας Αττικής με τα υπερκοστολογημένα rapid tests (σε τιμή πάνω από 9 ευρώ, ενώ τώρα προσφέρεται από 2,29 μέχρι 4).

Σημειώνεται πως, εκτός από τη Roche, οι τέσσερις ανάδοχοι του τελευταίου διαγωνισμού είχαν κατέβει και στους προηγούμενους διαγωνισμούς, καταθέτοντας κλιμακωτές προσφορές ως προς τις τιμές, για το ίδιο προϊόν, που όμως τις προηγούμενες φορές ήταν το επίσης κινέζικο «WondFo».

Στον τωρινό διαγωνισμό της Πολιτικής Προστασίας για τα self tests, όλες μαζί, πάλι κατά διαβολική σύμπτωση, άλλαξαν το προϊόν και πρόσφεραν το «Joysbio», αυτό δηλαδή που προμηθευόταν ο Θ. Καρυπίδης, ο οποίος διατηρεί καλές σχέσεις και με τον πρόεδρο της ΠΑΕ Ολυμπιακός Β. Μαρινάκη. Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως μία από τις συγκεκριμένες τέσσερις αναδόχους έχει αποκλειστεί από τα τραπεζικά ιδρύματα και άλλους φορείς ως ύποπτη εταιρεία, με την οποία δεν πρέπει να γίνονται συναλλαγές.

Διαβάστε ολόκληρο το δημοσίευμα της «Εφ.Συν»