Απαντήσεις στα εκκωφαντικά ερωτήματα που απηύθυναν σε τηλεοπτικές συνδέσεις κάτοικοι και τοπικοί παράγοντες την Τρίτη για την φωτιά στη Βαρυμπόμπη και την συνδρομή από αέρος της πυροσβεστικής επιχειρεί να δώσει δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα», περιγράφοντας την «οδυνηρή καθήλωση πολλών CL-215 και 415», υπό τον τίτλο «Γιατί χάθηκαν τα Canadair από το πύρινο μέτωπο».
Κατά το δημοσίευμα, τα περισσότερα από τα 15 πυροσβεστικά αεροσκάφη, ηλικίας 50 ετών, παρέμειναν καθηλωμένα αντιμετωπίζοντας ποικίλα προβλήματα. Όπως αναφέρεται, μία αιτία γι’ αυτό ήταν η θερμοκρασία των 42-44 βαθμών Κελσίου, που καθιστούσε σχεδόν αδύνατη την απογείωση των περισσότερων εκ των CL-215, τα οποία βρίσκονταν κυρίως σε περιφερειακά αεροδρόμια, όπως της Ανδραβίδας και άλλων, ενώ βάσεις για τα αεροπλάνα αυτά βρίσκονται ακόμα στα αεροδρόμια της Πρέβεζας και της Σκύρου.
Επίσης, τρία από τα CL-415 είχαν παρουσιάσει βλάβες από προηγούμενες επιχειρήσεις, όπως στο μέτωπο της Ρόδου τις προηγούμενες ημέρες, ενώ εκτός βρισκόταν και ένα αεροσκάφος που βρέθηκε στη Σαρδηνία για να βοηθήσει, και τελικά αντιμετώπισε βλάβη και επέστρεψε στην Ελλάδα.
Παρότι καταμετρώνται 15 τέτοια αεροσκάφη, το δημοσίευμα δεν παραθέτει έστω δικαιολογίες για τα υπόλοιπα, ενώ σημειώνεται πως μόλις το βράδυ της Τρίτης δόθηκε εντολή για την επισκευή όλων των πυροσβεστικών αεροσκαφών που αντιμετωπίζουν βλάβες, καταλήγοντας σε «νέο σχεδιασμό από το ξημέρωμα της Τετάρτης», καθώς όπως αναφέρεται, χρειάζονται οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες του ξημερώματος για να σηκωθούν χωρίς προβλήματα.