«Ερωτηματικά τόσο όσον αφορά τα ποσά για ακόμα μία «ενημερωτική καμπάνια», όσο και το αντικείμενο που έχει σχέση με το εκλογικό δικαίωμα των αποδήμων, γεννά η απόφαση της κυβέρνησης να εγκρίνει κονδύλι 3 εκατομμυρίων ευρώ για την εκστρατεία ενημέρωσης των Ελλήνων που ζουν στο εξωτερικό για τη δυνατότητά τους να ψηφίσουν» ανέφερε το ρεπορτάζ του TPP στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου για την απόφαση με την υπογραφή του Στέλιου Πέτσα για την έγκριση 3 εκατ. ευρώ για «ενημέρωση των εκλογέων εκτός Ελλάδας».

Το «πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του Υπουργείου Εσωτερικών», όπως ανέφερε η έγκριση της δαπάνης των 3 εκατ. ευρώ, αφορούσε:

  • στον επικοινωνιακό σχεδιασμό-παραγωγή επικοινωνιακού και έντυπου υλικού της εκστρατείας ενημέρωσης των εκλογέων που βρίσκονται εκτός της ελληνικής επικράτειας για τη δυνατότητα άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος πλησίον του τόπου κατοικίας και
  • στις δράσεις και υπηρεσίες της καμπάνιας ενημέρωσης των εκλογέων που βρίσκονται εκτός της ελληνικής επικράτειας για τη δυνατότητα άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος πλησίον του τόπου κατοικίας, για το υπόλοιπο του έτους 2020, συνολικού ποσού ύψους τριών εκατομμυρίων ευρώ (3.000.000,00€), δεδομένου ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 9 του ν. 2328/1995 και της παρ. 2 του άρθρου 4 του π.δ. 261/1997, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν και των άρθρων 1-4 της Π.Υ.Σ. 50/22.12.2015».

Kυβερνητική καμπάνια 3 εκατ. ευρώ για «ενημέρωση των εκλογέων εκτός Ελλάδας»

Από τότε μεσολάβησε ο ανασχηματισμός, με τον Στέλιο Πέτσα να μετακινείται από τη θέση του κυβερνητικού εκπροσώπου και τις αρμοδιότητες των μέσων ενημέρωσης να περνούν στον υφυπουργό παρά τώ πρωθυπουργό, Θόδωρο Λιβάνιο, και τον Μάκη Βορίδη να ορίζεται νέος επικεφαλής του υπουργείου Εσωτερικών.

Τέσσερις μήνες μετά, στη Διαύγεια δημοσιεύεται μία ακόμα απόφαση για την έγκριση δαπάνης με την ίδια στόχευση, με τη σημείωση πως το προηγούμενο πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής δεν υλοποιήθηκε το έτος 2020, χρεώνοντας την απόφαση στον γενικό γραμματέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, σε αντίθεση με την προηγούμενη, που την χρέωνε στον υφυπουργό στον πρωθυπουργό.

Ωστόσο, διατρέχοντας το σχετικό έγγραφο, προκύπτουν μερικά ακόμα εύλογα ερωτήματα, πέρα από τη στόχευση ενός τέτοιου προγράμματος εν έτη 2021, όταν η ενημέρωση μπορεί να γίνει ψηφιακά, απευθείας στους πολίτες στους οποίους απευθύνεται. Αφενός, το σημερινό έγγραφο αναφέρει πως ο φάκελος επικοινωνιακής προβολής επανυποβάλλεται επειδή «πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής δεν υλοποιήθηκε το έτος 2020», αναφερόμενο σε έγγραφο του φορέα με αριθμό πρωτοκόλλου που δεν είναι δημοσιευμένο στη Διαύγεια.

Αφετέρου, το ποσό που εγκρίνεται, επαυξημένο από τα 3 εκατ. ευρώ στα 3.003.720 ευρώ, προσθέτοντας στους στόχους της καμπάνιας, εκτός του επικοινωνιακού σχεδιασμού – παραγωγή επικοινωνιακού και έντυπου υλικού της εκστρατείας ενημέρωσης των εκλογέων που βρίσκονται εκτός της ελληνικής επικράτειας και τις δράσεις και υπηρεσίες της καμπάνιας ενημέρωσης των ίδιων εκλογέων, την «υλοποίηση προγράμματος ενημέρωσης (παραγωγή υλικού) του κοινού σχετικά με τη μεταρρυθμιστική τομή της Γενικής Γραμματείας Ιθαγένειας» προκαλώντας επιπλέον ερωτήματα για τους στόχους μίας τέτοιας καμπάνιας.

Διαβάστε το σχετικό έγγραφο που αναρτήθηκε στη Διαύγεια στις 3 Μαρτίου του 2021:

Διαβάστε το έγγραφο που αναρτήθηκε στη Διαύγεια στις 30 Νοεμβρίου του 2021:

Διαβάστε αναλυτικά την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κατάθεση οικονομικής προσφοράς για την υλοποίηση του προγράμματος: