Το τρένο, αποτελούμενο από 62 κοντέινερ με φορτίο χαρτιού, χαρτοπολτού και συναφών προϊόντων, ξεκίνησε από τη Μόσχα και, διασχίζοντας τη Ρωσία, το Καζακστάν και το Τουρκμενιστάν, εισήλθε στο Ιράν μέσω του συνοριακού περάσματος Ίντσεμπορον. Μετά από ένα ταξίδι 12 ημερών και συνολική απόσταση περίπου 900 χιλιομέτρων, κατέληξε στον σταθμό του Άπριν, κοντά στην Τεχεράνη.
Ιρανοί αξιωματούχοι χαρακτήρισαν το γεγονός ως «ορόσημο» για τον Διεθνή Διάδρομο Μεταφορών Βορρά–Νότου (INSTC), υπογραμμίζοντας ότι ενισχύει τον ρόλο του Ιράν ως κεντρικού κόμβου στις περιφερειακές αλυσίδες εφοδιασμού και διαμετακόμισης.
Ο Μορτεζά Τζαφαρί, αναπληρωτής επικεφαλής εμπορίου και επιχειρήσεων των Σιδηροδρόμων της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν, δήλωσε στο ιρανικό πρακτορείο IRNA ότι από τον Ιούνιο, οπότε έφτασε το πρώτο τρένο από την Κίνα στον σταθμό Άπριν, έχουν καταγραφεί συνολικά 30 αφίξεις εμπορικών συρμών.
Όπως πρόσθεσε, οι ιρανικές αρχές εργάζονται για την περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων του δικτύου, επισημαίνοντας ότι για χώρες χωρίς άμεση σιδηροδρομική σύνδεση με το Ιράν, τα φορτία θα μεταφέρονται οδικώς με φορτηγά.
«Μέσω συντονισμού με τις γειτονικές χώρες και τα κράτη της Κοινοπολιτείας Ανεξαρτήτων Κρατών, επιδιώκουμε το Ιράν να εξελιχθεί σε κόμβο εξαγωγών, εισαγωγών και διαμετακόμισης για ολόκληρη την περιοχή», τόνισε ο Τζαφαρί.