Παρά το γεγονός ότι η επιστροφή των μαθητών στα θρανία ξανά έγινε χωρίς να έχουν ληφθεί υπόψη οι προτάσεις για ολιγομελή τμήματα και προσλήψεις, προκειμένου να διασφαλιστεί η ουσιαστική προστασία για παιδιά, εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους ο Νίκος Σύψας σχολιάζοντας το κλείσιμο πολλών σχολικών μονάδων λόγω Covid έστρεψε τα βλέμματα στον τρόπο μεταφοράς των εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Συγκεκριμένα, με δήλωσή του στο newsit.gr, αναφέρει πως το κλείσιμο σχολείων και τμημάτων μέσα σε μια εβδομάδα είναι αναμενόμενο γεγονός και αποδεκτό με βάση τη μεγάλη διασπορά που υπάρχει στην κοινότητα. Όπως υποστηρίζει ο ίδιος, βασική πηγή της διασποράς στα σχολεία είναι οι καθηγητές που χρησιμοποιούν για την μεταφορά τους στο σχολείο τα Μ.Μ.Μ.
«Η ασυμπτωματικότητα των παιδιών είναι επικίνδυνη»
Αντιθέτως, σε δηλώσεις στο ίδιο μέσο, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων Αττικής Κωνσταντίνος Νταλούκας θεωρεί πως η παρακολούθηση της διασποράς του κορονοϊού στη σχολική κοινότητα εμφανίζει πολλά κενά.
Εξήγησε, δε, πως «η μεταδοτικότητα των παιδιών παραμένει θέμα αμφιλεγόμενο. Το αμερικάνικο σύστημα υγείας θεωρεί τα παιδιά εξίσου ικανούς μεταδότες με τους ενήλικες, ενώ με βάση ευρωπαϊκό σύστημα τα παιδιά φέρουν χαμηλότερα ιϊκά φορτία. Στην πραγματικότητα, η ασυμπτωματικότητα των παιδιών είναι επικίνδυνη και θολώνει την εικόνα για το τι πραγματικά συμβαίνει στα σχολεία σε σχέση με τον κορονοϊό. Η εικόνα που έχουμε για τα σχολεία είναι μια «μαύρη τρύπα», από την άποψη ότι οι εκπαιδευτικές μονάδες δεν μπαίνουν στο μικροσκόπιο για να δούμε πως επηρεάζουν και πως επηρεάζονται από την κοινότητα».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η εμπειρία από τους προηγούμενους μήνες συντείνει στο συμπέρασμα πως οι μαθητές μεταφέρουν τον ιό από το οικογενειακό τους περιβάλλον στα σχολεία, ισχύει όμως και το αντίστροφο. «Από αυτή την άποψη, το 0,1038% που δίνει το Υπουργείο Παιδείας ως ποσοστό για τα κλειστά σχολεία και το 0,0981% για τα κλειστά τμήματα, προσωπικά δεν μου λένε κάτι ως ποσοστά, όταν δεν βλέπω πως μεταφράζονται αυτά τα νούμερα στην κοινότητα. Το θέμα δηλαδή είναι πόσο αυτό το ποσοστό συμμετέχει στη συνέχεια στην περαιτέρω διασπορά σε έναν τόπο» τονίζει ο κ. Νταλούκας και προσθέτει:
«Οι γονείς ενός παιδιού που έχει κλείσει το τμήμα του λόγω κρούσματος, συνεχίζουν να πηγαίνουν στη δουλειά τους. Ποιος γνωρίζει αν το πιο ασυμπτωματικό παιδί τους, τούς έχει μεταφέρει τον ιό και εκείνοι με τη σειρά τους στο χώρο εργασίας τους κ.ο.κ; Η λεγόμενη “αυτοπαρακολούθηση” αυτών των γονιών δεν αρκεί. Ούτε γίνεται σε μια οικογένεια με ένα παιδί όπου το τμήμα του έχει κλείσει να μένει σπίτι και το άλλο παιδί να συνεχίζει να πηγαίνει στο σχολείο.
Αυτά είναι πράγματα που παιδίατροι και καθηγητές τα έχουμε τονίσει πολλάκις κάθε φορά που ανοίγουν τα δημοτικά σχολεία αλλά δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν από τους ιθύνοντες. Ανησυχητικό είναι και το γεγονός πως παιδιά που οι γονείς τους ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες συνεχίζουν να πηγαίνουν σχολείο, κατάσταση ιδιαίτερα επικίνδυνη».
Οι μαθητές επιστρέφουν στα θρανία με τα ουσιαστικά μέτρα προστασίας να απουσιάζουν