Ο σερ Άλαν Πάρκερ, ένας από τους πιο πολύπλευρους σκηνοθέτες του 20ου αιώνα, που μας χάρισε ταινίες πολιτικές όπως το Εξπρές του Μεσονυκτίου, το ο Μισσισσιππής Φλέγεται, ο Άνθρωπος Πουλί (Birdy), αλλά και μιούζικαλ όπως το εμβληματικό The Wall των Pink Floyd αλλά και το Fame και την Εβίτα, έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 76 ετών, μετά από πολύχρονη ασθένεια.
Ο βρετανός δημιουργός, από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες του ευρωπαϊκού κινηματογράφου το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα, ξεκίνησε από τη διαφήμιση και πέρασε στην τηλεόραση, με παραγωγές στο BBC το 1974. Έγινε παγκοσμίως γνωστός, όμως, με το εφιαλτικό Εξπρές του Μεσονυκτίου, τη δεύτερη μόλις κινηματογραφική του ταινία, με την οποία έφτασε μέχρι και την υποψηφιότητα για Οσκαρ σκηνοθεσίας – είχε προηγηθεί το ευφυέστατο και χαριτωμένο Μπάγκσυ Μαλόουν, ένα μιούζικαλ που μεταφέρει τα κλασσικά στόρυ των γκαγκστερικών ταινιών χρησιμοποιώντας στους πρωταγωνιστικούς ρόλους παιδιά. Η Ευρώπη τον τίμησε με το Μεγάλο Βραβείο του φεστιβάλ των Καννών λίγα χρόνια αργότερα, το 1985, για το καταπληκτικό «Ο Άνθρωπος Πουλί» (Birdy), ενώ τρία χρόνια πριν το ροκ κοινό αποθέωνε την καταπληκτική δουλειά του στο The Wall των Oink Floyd.
Η δεύτερη υποψηφιότητά του για Οσκαρ σκηνοθεσίας ήρθε με το «ο Μισσισσιππής Φλέγεται», με έναν συγκλονιστικό Τζην Χάκμαν στον πρωταγωνιστικό ρόλο – και πάλι δεν το πήρε, όμως. Οι Κομίτμεντς τον επανέφεραν, λίγα χρόνια μετά, στις μουσικές του αγάπες, τελευταία εκ των οποίων ήταν η Εβίτα, με πρωταγωνίστρια τη Μαντόνα, το 1996. Για την προσφορά του εχρήσθη ιππότης το 2002, τελευταία χρονιά και της παρουσίας του στα κινηματογραφικά πράγματα. Αποσύρθηκε το 2003, αφού υπηρέτησε και το Ιδρυμα Κινηματογράφου της πατρίδας του.