
Περισσότεροι από 30 μάρτυρες, ανάμεσά τους μηχανοδηγοί, ελεγκτές, σταθμάρχες, συνδικαλιστές κ.α., έχουν περάσει την πόρτα του εφέτη ανακριτή Λάρισας με τις καταθέσεις τους να είναι καταπέλτης σχετικά με τις ευθύνες για το δυστύχημα, καθώς όλοι αναδεικνύουν τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετώπιζε το σιδηροδρομικό δίκτυο, τα οποία, αν και είχαν επισημανθεί στους αρμόδιους φορείς, ουδείς φρόντισε για την επίλυσή τους. «Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση το δυστύχημα δε θα συνέβαινε, θα γύριζαν μόνα τους τα κλειδιά», υποστηρίζουν οι υπάλληλοι του ΟΣΕ.
Ανάμεσα στους μάρτυρες περιλαμβάνονται μηχανοδηγοί, ελεγκτές, σταθμάρχες, συνδικαλιστές, εν ενεργεία υπάλληλοι του ΟΣΕ, καθώς και συνταξιούχοι. Οπως προκύπτει από τις καταθέσεις τους, οι οποίες βρίσκονται στη διάθεση της «Κ», κοινός ισχυρισμός όλων είναι ότι αν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης το δυστύχημα δεν θα είχε γίνει ποτέ.
Οι καταθέσεις που παρουσιάζονται σήμερα στο ρεπορτάζ του kathimerini.gr δόθηκαν στον ανακριτή Λάρισας από τα τέλη του περασμένου Μαρτίου έως και τα μέσα Απριλίου του 2023. Κάποιοι εκ των μαρτύρων, εκτός από τις αναφορές τους στην τηλεδιοίκηση, τόνισαν και την αδιαφορία των αρμόδιων φορέων, οι οποίοι, αν και ήταν ενημερωμένοι για το χάος που επικρατούσε στους σιδηροδρόμους, εντούτοις φαίνεται να παρέπεμψαν το θέμα «στις ελληνικές καλένδες».
«Λαμβάναμε γενικές υποσχέσεις»
Ενδεικτική είναι η κατάθεση που δόθηκε στα τέλη Μαρτίου του 2023 από τον υπάλληλο της Hellenic Train και πρόεδρο εργατικού σωματείου, Κ.Ν., ο οποίος αναφέρθηκε στα διαχρονικά προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου και στις προσπάθειες που είχε κάνει το σωματείο που συμμετέχει για την αντιμετώπισή τους.
«Το σωματείο διαχρονικά προβάλει τα προβλήματα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων. Μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ηλεκτροκίνησης τον Φεβρουάριο του 2019 στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπου μειώθηκε ο χρόνος της διαδρομής λόγω της αύξησης της ταχύτητας σε πολλά σημεία του δικτύου, βλέπαμε ότι δεν ολοκληρώνονται και τα αντίστοιχα συστήματα ασφαλείας, δηλαδή η τηλεδιοίκηση, τα φωτοσήματα και το ETCS. Κάναμε, ως σωματείο, πολλές επιστολές τα τελευταία χρόνια για τα συστήματα αυτά και δεν είχαμε απάντηση σε αυτές παρά μόνο δημόσιο διάλογο, όπου ερχόταν ο εργοδότης και μας έλεγε ότι θα ζητήσει άμεση ενημέρωση από τον ΟΣΕ για το χρονοδιάγραμμα των εργασιών. Το σωματείο μας, τα τελευταία δύο χρόνια, έκανε τρία εξώδικα για το θέμα αυτό προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κοινοποιούμενο στον ΟΣΕ, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ)», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, ο Κ.Ν., αναφέρθηκε και στο σύστημα τηλεδιοίκησης τονίζοντας πως χωρίς αυτό ο διαχειριστής υποδομής δεν μπορούσε να δει σε ποιο σημείο και σε ποια γραμμή (ανόδου ή καθόδου) βρίσκονταν τα τρένα κατά την πορεία τους. «Επίσης δεν μπορούσαν να γίνουν διασταυρώσεις τρένων σε σταθμούς, ούτε να χαράσσεται η πορεία των τρένων στην ευθεία από σταθμούς όπως αυτός των Ν. Πόρων», πρόσθεσε.
Διαβάστε περισσότερα στην kathimerini.gr