Ερωτώμενος αρχικά για το εάν το επίμαχο φωτόσημο στη γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη, λειτουργεί κανονικά o επόπτης απάντησε ότι για πάνω από έξι – επτά χρόνια και στην άνοδο και στην κάθοδο δε λειτουργούσαν τα φώτοσήματα, «ήταν μονίμως κόκκινα» όπως είπε στην κατάθεσή του που παραθέτει το Πρώτο Θέμα.

Σε άλλο σημείο της κατάθεσής του δήλωσε ότι δεν είχε καμία ενημέρωση αν υπήρχε πρόβλημα το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, ούτε αναφέρθηκε στους αρμοδίους κάποια βλάβη.

Εξηγώντας τη διαδικασία που ακολουθείται επισήμανε ότι σε περίπτωση που υπάρχει πρόβλημα και όταν η συνεννόηση γίνεται μέσω ραδιοτηλεφώνου, «ο σταθμάρχης καλεί το μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας, ο μηχανοδηγός του απαντάει εάν ακούει και κατόπιν ο σταθμάρχης πρέπει να αναφέρει στον μηχανοδηγό όλα αυτά που θα έγραφε αν του επέδιδε ιδιοχείρως το σχετικό έγγραφο που ορίζει το πρωτόκολλο.«Στη συνέχεια κατά την σηματοδότηση και αναχώρηση της αμαξοστοιχίας ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να εκφωνήσει αυτά που του ανέφερε ο σταθμάρχης, δηλαδή τον αριθμό του τηλεγραφήματος που του επεδόθη» εξήγησε.

Σε ερώτημα της ανακρίτριας ποιος είναι υπεύθυνος για την αλλαγή των αιχμών ο επόπτης επεσήμανε ότι «ο πίνακας δίνει τη δυνατότητα να ελέγχει ο σταθμάρχης τις αιχμές, άλλοτε χειροκίνητα μέσω των κλειδιών που βρίσκονται πάνω στον πίνακα και άλλοτε με χάραξη…Όταν γυρίσει η αιχμή, χειροκίνητα και ασφαλίσει, ανάβει η αντίστοιχη λυχνία στον πίνακα κυκλοφορίας και δείχνει την ένδειξη που έδωσε εντολή ο σταθμάρχης. Όταν ασφαλίζει το κλειδί η λυχνία είναι κίτρινη. Όταν παρουσιάζεται πρόβλημα η λυχνία είναι κόκκινη και ο σταθμάρχης δίνει εντολή στον κλειδούχο να πάει να ελέγξει τις αιχμές».

Διευκρίνισε ότι «στην αιχμή 101 υπήρχε κλειδούχος, ο όποιος με εντολή του σταθμάρχη γύρισε το κλειδί 101 και η αμαξοστοιχία εισήλθε κανονικά στη γραμμή ανόδου, δηλαδή την 2η. Αφίχθη στις 23:02 σύμφωνα με το σταθμάρχη και αναχώρησε στις 23:04. Όπως μου μετέφερε ο σταθμάρχης σε δια ζώσης επικοινωνία μετά το συμβάν, όσο η αμαξοστοιχία ήταν στο σταθμό, με αριθμό τηλεγράφηματος 47, επικοινώνησε με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 62 και του είπε ότι έχει γραμμή ελεύθερη μέχρι το φωτόσημο είσοδο των Νέων Πόρων, δίχως να του αναφέρει αν κινείται στη γραμμή ανόδου ή καθόδου. Ο μηχανοδηγός ήταν υποχρεωμένος και όφειλε να εκφωνήσει αυτό που του είπε ο σταθμάρχης» είπε χαρακτηριστικά ο επόπτης, σημειώνοντας ότι «δεν ξέρω αν το έπραξε και εκφώνησε αυτό που του είπε ο σταθμάρχης. Στην περίπτωση που δεν το έπραξε, ο σταθμάρχης έπρεπε να τον ρωτήσει εάν το κατάλαβε και να επακολουθήσει διάλογος για το αν έχει ακούσει την εντολή».

Με πληροφορίες από το Πρώτο Θέμα.