«Να μπαίνει κάποιος στο Πανεπιστήμιο με 1 στα 20», αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, απαντώντας στην κριτική που δέχεται από την αξιωματική αντιπολίτευση και τον κ. Τσίπρα που έκανε λόγο για «σφαγή εισακτέων», αναφορικά με το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Μιλώντας στον ANT1, εξήγησε το υγειονομικό πρωτόκολλο που θ’ ακολουθηθεί στις πανελλήνιες εξετάσεις, το οποίο παρουσιάστηκε τη Δευτέρα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας κι απάντησε στη σκληρή κριτική που δέχεται το τελευταίο διάστημα από τον ΣΥΡΙΖΑ και από χθες κι από 41 εργατικά κέντρα και την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.

«Θέλουμε τα παιδιά μας να μπαίνουν στα Πανεπιστήμια και να μην έχουν προοπτική;» αναρωτήθηκε η υπουργός, απάντησε ότι δεν καταλαβαίνει αυτό που θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ. Συμπλήρωσε μάλιστα, πως στα τμήματα στα οποία αναφέρθηκε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, η βάση εισαγωγής ήταν 1,7 στα 20 και μόνο 3 στους 100 μαθητές αποφοιτούσαν κάθε έτος. «Ο κ. Τσίπρας μιλάει για ιδιωτική εκπαίδευση και δεν μιλάει για τα δημόσια ΙΕΚ που έχουν πολλές ειδικότητες. Είναι σωστό να πληρώνουμε φοιτητές που τους οδηγούμε σε αδιέξοδο; Ένας στους τέσσερις που φοιτά σε δημόσιο ΙΕΚ είναι απόφοιτος Πανεπιστημίου», είπε η υπουργός Παιδείας και συνέχισε: «Θέλουμε τα παιδιά να έχουν λύσεις και επιλογές. Το μόνο εύκολο είναι να πούμε όλοι στα πανεπιστήμια».

Όπως επεσήμανε, μέχρι το προσεχές Σάββατο, όλοι οι διαγωνιζόμενοι θα προμηθευτούν από δύο self test. Το πρώτο θα πρέπει να το πραγματοποιήσουν στις 10 Ιουνίου και το δεύτερο στις 19 Ιουνίου. Σε περίπτωση που το τεστ βγει θετικό θα πρέπει μέσα σε 3 μέρες να κάνουν εργαστηριακό τεστ για επιβεβαίωση του αποτελέσματος. Αν το τεστ βγει και πάλι θετικό, τότε ο διαγωνιζόμενος θα μπει σε καραντίνα και θα εξεταστεί τον Σεπτέμβριο. Αν αυτό γίνει στο δεύτερο τεστ και ο μαθητής έχει ήδη διαγωνιστεί σε εξεταστικό κέντρο, οι υπόλοιποι διαγωνιζόμενοι στο ίδιο κέντρο δεν θα έχουν κάποια επίπτωση και θα συνεχίσουν κανονικά τις εξετάσεις τους. Η Υπουργός Παιδείας τόνισε ότι τόσο για τους διαγωνιζόμενους, όσο και για τους επιτηρητές, είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας.

Επιστολή προς την Πρόεδρο της Δημοκρατίας για να μην εφαρμοστεί ο «κόφτης» φέτος

Επιστολή έστειλαν προς της την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, 41 Εργατικά Κέντρα της χώρας με την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) για να μην εφαρμοστεί ο «κόφτης» φέτος. Με σημερινή επιστολή της προς την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, η ΟΙΕΛΕ κοινοποιεί το ψήφισμα πρωτοβουλίας και ζητά συνάντηση προκειμένου να τεθούν υπόψη της κρίσιμα ζητήματα εκπαιδευτικών ανισοτήτων και των κινδύνων που εγκυμονούν πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες της Υπουργού Παιδείας για το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης.  Σ

Η Παιδεία αποτελεί ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δημόσιο αγαθό που απαιτείται να είναι προσιτό σε κάθε πολίτη, σημειώνεται στην ανακοίνωση. «Παρατηρούμε με ιδιαίτερο προβληματισμό το τελευταίο διάστημα την ψήφιση συγκεκριμένων νομοθετικών πρωτοβουλιών του Υπουργείου Παιδείας που ανατρέπουν το μεταπολιτευτικό μηχανισμό διαφάνειας και αξιοκρατίας ο οποίος επιτρέπει μέχρι σήμερα την κοινωνική εξέλιξη μαθητριών και μαθητών από οικογένειες μη προνομιούχων αμβλύνοντας με τον τρόπο αυτό τις κοινωνικές τις ανισότητες. Οι πανελλαδικές εξετάσεις, που παρά τα όποια προβλήματα έχουν, αποτελούν τη μοναδική ίσως θεσμική διαδικασία η οποία απολαμβάνει  την καθολική εμπιστοσύνη των Ελλήνων, απειλούνται από διατάξεις που αφαιρούν ουσιαστικά τη δυνατότητα πρόσβασης στα πανεπιστημιακά ιδρύματα σε δεκάδες χιλιάδες παιδιά. Ταυτόχρονα το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση εισάγει ένα πρωτοφανές, από το 1977, καθεστώς αναιμικής εποπτείας του κράτους στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, με συνέπεια ο κίνδυνος της έκδοσης πλήθους τίτλων σπουδών με μη αξιοκρατικές βαθμολογίες να γίνεται ολοένα και πιο ορατός» τονίζει χαρακτηριστικά η ΟΙΕΛΕ.

Η θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής προκαλεί έντονο προβληματισμό αφού, εκτός του ότι ανακοινώθηκε χωρίς καμία διαβούλευση στο μέσον μιας εξαιρετικά δύσκολης χρονιάς αιφνιδιάζοντας την εκπαιδευτική κοινότητα, χιλιάδες μαθητές κυρίως από δημόσια σχολεία και ιδίως της περιφέρειας, δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν με επάρκεια τα μαθήματά τους λόγω τεχνικών και όχι μόνο προβλημάτων που η τηλεκπαίδευση εμπεριείχε, όπως σημειώνει η ανακοίνωση, τονίζοντας πως θα έπρεπε αποφάσεις να ληφθούν μετά από διάλογο με τους κοινωνικούς φορείς και σε κλίμα συναίνεσης. «Επιπλέον, η εφαρμογή της Ε.Β.Ε. αφαιρεί ευθέως και με παιδαγωγικά και ψυχολογικά βίαιο τρόπο τη δυνατότητα σε πάνω από 25.000 μαθητές να βρουν μια θέση στα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Η δυνατότητα αυτή δεν αφαιρείται μόνο από τους αποτυχόντες με εξαιρετικά χαμηλές βαθμολογίες, όπως παραπλανητικά διακινείται στη δημόσια σφαίρα» υπογραμμίζεται.

Η περικοπή χιλιάδων θέσεων από τα πανεπιστήμια δεν έχει μόνο επιπτώσεις στην πρόσβαση των μαθητών, αλλά θα προκαλέσει βίαιες αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας χωρίς σοβαρή μελέτη, όπως επισημαίνει η ανακοίνωση- εξηγώντας πως μεγάλος αριθμός τμημάτων εμφανίζονται να κλείνουν. «Στην ιδιωτική εκπαίδευση, η ψήφιση του νέου νομοθετικού πλαισίου έχει ήδη προκαλέσει σοβαρές εντάσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα των σχολείων και αιτιολογημένη οργή στους χιλιάδες ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς οι οποίοι ασκούν το λειτούργημά τους πλέον χωρίς παιδαγωγική αυτονομία και υπό συνθήκες πιέσεων» συμπληρώνει η Ομοσπονδία.

Αυτό που ζητά η ΟΙΕΛΕ είναι να μην εφαρμοστεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που, στην πιο δύσκολη χρονιά για τις μαθήτριες και τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, ακυρώνει επί της ουσίας πάνω από 25.000 θέσεις εισακτέων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, οδηγώντας σε κλείσιμο πολλών σχολών και τμημάτων με οδυνηρές συνέπειες για την ακαδημαϊκή κοινότητα, την αγορά εργασίας και τις τοπικές κοινωνίες. Ζητά επίσης η επιβεβλημένη συζήτηση για τον εξορθολογισμό του συστήματος πρόσβασης να πραγματοποιηθεί υπό ομαλότερες συνθήκες τη νέα χρονιά, καλώντας την Πρόεδρο της Δημοκρατίας σε συνάντηση.

«Κόλπα του Τσίπρα τα περί αποκλεισμού 25.000-30.000 υποψηφίων από τα ΑΕΙ»

Δριμεία κριτική στον Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος έχει καταθέσει τρεις ερωτήσεις στην Βουλή σχετικά με την ελάχιστη βάση εισαγωγής και δεν έχουν απαντηθεί, άσκησε ο υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος, μιλώντας στο ΣΚΑΙ 89.4 Πάτρας. Αναφερόμενος στον αποκλεισμό υποψηφίων από τα ΑΕΙ εξαιτίας της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, ο Άγγελος Συρίγος είπε συγκεκριμένα: «Είναι τρεις οι ερωτήσεις που έχει καταθέσει ο κ. Τσίπρας. Μέσα έχει κάνει ένα λάθος. Κάπου στην ερώτηση γράφει ότι είναι 30.000 όσου δε θα μπουν στα πανεπιστήμια φέτος. Ενώ παρακάτω γράφει 25.000. Πρέπει να καταλήξουμε να δούμε πόσοι είναι τελικώς. Δεν κάθισαν να τη διαβάσουν την ερώτηση. Την πρώτη φορά τους ξέφυγε. Τη δεύτερη φορά τους ξέφυγε. Τους ξέφυγε και τρίτη φορά; Σκέφτομαι μήπως αυτό είναι ένα κόλπο διότι ετησίως οι υποψήφιοι είναι 103.000 και οι θέσεις 78.000. Και σκέφτομαι μήπως μας πει, “να, οι 25.000”,  που είναι όσοι δε θα περάσουν στο πανεπιστήμιο επειδή δεν υπάρχει ο αντίστοιχος αριθμός θέσεων».

Σχετικά με νέο ακαδημαϊκό χάρτη στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που διαμορφώθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ, ο υφυπουργός Παιδείας κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση ότι δημιουργούσε τμήματα χωρίς καμία μελέτη και ακαδημαϊκή μέριμνα. «Η λογική του κ. Τσίπρα όλη αυτή την περίοδο που έσπερνε πανεπιστημιακά τμήματα χωρίς καμία μελέτη, χωρίς να υπάρχει ακαδημαϊκή επάρκεια, χωρίς να υπάρχουν καθηγητές ήταν αποφασίζουμε και διατάζουμε. Υπενθυμίζω ότι το τμήμα Μουσειολογίας στον Πύργο έχει δύο μόνο καθηγητές, εκ των οποίων ο ένας συνταξιοδοτείται φέτος, και κανένας από τους δύο δεν είναι μουσειολόγος. Φτιάχτηκε ένα τμήμα μουσειολογίας χωρίς να δούμε τα τμήματα μουσειολογίας τι αντίκρισμα έχουν στη σημερινή εποχή. Υπάρχει δηλαδή πουθενά αλλού στην Ευρώπη? Εμείς έχουμε περίπου 400 μουσεία. Στην Ιταλία με 4.500 μουσεία, στη Γερμανία με 6.000 μουσεία, στη Γαλλία με 2.500 μουσεία γιατί δεν υπάρχει προπτυχιακό πρόγραμμα μουσειολογίας; Αυτοί είναι χαζοί; Και εμείς με το 1/10 των μουσείων είπαμε να φτιάξουμε τμήμα Μουσειολογίας με 250 εισακτέους το χρόνο. Σε όλη την Ευρώπη η μουσειολογία είναι κατά κανόνα μεταπτυχιακό. Οι απόφοιτοι του τμήματος είναι καταδικασμένοι στην ανεργία» είπε χαρακτηριστικά.

Επίθεση προς την αξιωματική αντιπολίτευση συνέχισε να εξαπολύει ο Άγγελος Συρίγος για τη δημιουργία συγκεκριμένων τμημάτων, καταδικάζοντας ο ίδιος φοιτητές και τις επιλογές τους και πετώντας τον κόπο τους στα σκουπίδια. «Δε μας ενδιαφέρει η ανεργία. Μας ενδιαφέρει να ανοίξουμε σε όλη τη χώρα πανεπιστημιακά τμήματα. Ας πάρουμε το τμήμα της Αμαλιάδας. Η Αμαλιάδα είναι μια γεωργική περιοχή και όντως έχει ανάγκη να δούμε εις βάθος τη γεωπονία και τις γεωπονικές της ανάγκες. Πόσοι αποφοιτούν από το τμήμα της Αμαλιάδας; Από του 100 που εισάγονται αποφοιτούν οι 3. Από τους 100 οι 40 έχουν αποφοιτήσει από τον πρώτο χρόνο και οι υπόλοιποι εγκαταλείπουν το δεύτερο χρόνο και αναρωτιέμαι και αν τα περί οικονομικής ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών έχουν αντίκρισμα. Το Πανεπιστήμιο Πατρών έκανε στρατηγική μελέτη, κάτι που δεν έκανε ο κ. Τσίπρας όταν έσπερνε τα τμήματα ανά την Ελλάδα. Έκανε στρατηγική μελέτη, είδε τι χρειάζεται και ποια τμήματα μπορούν να κρατηθούν και πού. Κατέθεσε τη στρατηγική μελέτη στην Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ). Το Πανεπιστήμιο Πατρών με βάση ακαδημαϊκά κριτήρια και βλέποντας και ποιο είναι το επαγγελματικό μέλλον των φοιτητών. Μπορείς να έχεις πανεπιστημιακό τμήμα χωρίς καθηγητές, χωρίς βιβλιοθήκη, χωρίς πανεπιστημιακό εστιατόριο και να καμαρώνεις για αυτό και να λες να το διατηρήσουμε;» ανέφερε κυνικά.

«Ποιοι είναι οι μαθητές που δε θα καταφέρουν να περάσουν στο πανεπιστήμιο εξαιτίας της ελάχιστης βάσης εισαγωγής; Είναι όσοι θα γράψουν 0,8. Υπάρχει τμήμα στο Μεσολόγγι που μπήκε μαθητής με βάση 0,8. Έδωσε δηλαδή τρεις λευκές κόλλες και στην τέταρτη έγραψε πέντε γραμμές. Αυτός πιστεύουμε πραγματικά ότι μπορεί να παρακολουθήσει πανεπιστήμιο;» κατέληξε ο υφυπουργός Παιδείας, αποφασίζοντας σε μία μόνο κυνική πρόταση για το επαγγελματικό μέλλον, τα όνειρα και τις προοπτικές χιλιάδων παιδιών.