Έρευνα στα γραφεία της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen στην έδρα της στο Βόλφσμπουργκ αλλά και σε άλλες περιοχές πραγματοποίησαν οι γερμανικές εισαγγελικές αρχές. Η εταιρία διευκρινίζει ότι θα συνεργαστεί με την έρευνα της εισαγγελίας
Όπως έγινε γνωστό, στόχος των ερευνών ήταν έγγραφα και αποθηκευμένα δεδομένα που αφορούν την υπόθεση της παραποίησης των ελέγχων των εκπομπών καυσαερίων στα οχήματα με κινητήρες diesel του ομίλου.
BREAKING: German police raid #Volkswagen offices in #dieselgate probe: http://t.co/bXZvUELbjx #Volkswagen pic.twitter.com/lMtEDnS44S
— Lars Pellinat (@Lars9596) October 8, 2015
Tρεις εισαγγελείς με τη βοήθεια της υπηρεσίας εγκληματικών ερευνών του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας, πραγματοποίησαν τις έρευνες, όπως ανακοίνωσαν οι γερμανικές εισαγγελικές αρχές.
Σήμερα ωστόσο ο Μάικλ Χορν επιχείρησε να αποσαφηνίσει ορισμένα σημεία. «Θέλω να είμαι σαφής: όταν ενημερώθηκα για την έρευνα της EPA δεν μου είχαν πει και εγώ δεν είχα κανένα λόγο να υποψιάζομαι ή να πιστεύω ότι τα οχήματά μας ήταν εξοπλισμένα με ένα τέτοιο λογισμικό», είπε εκφράζοντας την «ειλικρινή συγγνώμη» του ομίλου.
Η VW διευκρινίζει ότι θα συνεργαστεί με την έρευνα της εισαγγελίας
O Michael Horn , πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen ( VW ), στην Αμερική , επιβεβαίωσε σε επιτροπή του αμερικανικού Κογκρέσου ότι ενημερώθηκε για το παράνομο λογισμικό στις αρχές Σεπτεμβρίου, λίγες ημέρες δηλαδή πριν δοθούν στη δημοσιότητα τα συμπεράσματα από την έρευνα που διεξήγαγαν οι αμερικανικές αρχές.
Όταν ρωτήθηκε πότε ενημερώθηκε για το πρόβλημα, ο Χορν απάντησε: «Γύρω στις 3 Σεπτεμβρίου» 2015, στη συνάντηση που είχε με έναν ελεγκτή από την Καλιφόρνια. «Λίγες ημέρες νωρίτερα», πρόσθεσε κατόπιν.
Ο επικεφαλής της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική υποστήριξε επίσης ότι η απάτη δεν ήταν μια απόφαση που έλαβε ο όμιλος αλλά «κάτι που έκαναν μεμονωμένα άτομα».
Σε γραπτή κατάθεσή του που υποβλήθηκε σε εποπτική επιτροπή του Κογκρέσου μία ημέρα πριν τη σημερινή ακρόαση, ο Michael Horn τόνισε: «Την άνοιξη του 2014 μου είπαν ότι υπήρχε μια πιθανή μη συμμόρφωση στις εκπομπές ρύπων που θα μπορούσε να διορθωθεί».
«Ενημερώθηκα επίσης ότι οι μηχανικοί της εταιρίας θα συνεργάζονταν με τις αρμόδιες υπηρεσίες για να επιλύσουν το θέμα», είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Αυτό έγινε 18 μήνες πριν η εταιρία παραδεχθεί στις αμερικανικές αρχές ότι χρησιμοποίησε λογισμικό για την παραποίηση των δοκιμών, το οποίο ενδεχομένως να προκαλέσει νέες επικρίσεις για μη έγκαιρες ενέργειες από την πλευρά της εταιρίας σε σχέση με την αντιμετώπιση του θέματος αυτού.
Η εταιρία έχει ήδη πει ότι ενώ το λογισμικό είχε εγκατασταθεί σε περίπου 11 εκατ. οχήματα ντίζελ σε όλο τον κόσμο, ήταν ανενεργό στην πλειονότητα αυτών.
Σήμερα ωστόσο ο Μάικλ Χορν επιχείρησε να αποσαφηνίσει ορισμένα σημεία. «Θέλω να είμαι σαφής: όταν ενημερώθηκα για την έρευνα της EPA δεν μου είχαν πει και εγώ δεν είχα κανένα λόγο να υποψιάζομαι ή να πιστεύω ότι τα οχήματά μας ήταν εξοπλισμένα με ένα τέτοιο λογισμικό», είπε εκφράζοντας την «ειλικρινή συγγνώμη» του ομίλου.
Στις 3 Σεπτεμβρίου η εταιρία ενημέρωσε τις αμερικανικές αρχές ότι είχε εγκαταστήσει σε κάποιους κινητήρες ντίζελ λογισμικό που επέτρεπε την παραποίηση των πραγματικών επιπέδων εκπομπής ρύπων. Τότε λοιπόν, διέταξε την εταιρεία να αποσύρει σχεδόν 500.000 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ με το συγκεκριμένο λογισμικό.
Το Αμερικανικό Πρακτορείο Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) ανακοίνωσε ότι η VW με αυτόν τον τρόπο τα αυτοκίνητα της εταιρείας παρήγαγαν 40 φορές περισσότερη μόλυνση από το επιτρεπτό όριο. Η αμερικανική κυβέρνηση έδωσε εντολή στη VW να αποσύρει 482.000 μοντέλα δικά της και της Audi κατασκευασμένα από το 2009 κι έπειτα.