Συγκεκριμένα, όταν δημοσιογράφος ρώτησε αν «το ανθρώπινο αυτό λάθος θα μπορούσε να διορθωθεί αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση που έχει πάψει να λειτουργεί από το 2019;», ο Γιώργος Γεραπετρίτης απάντησε εκνευρισμένος «τηλεδιοίκηση είναι αυτό κύριε!», επαναλαμβάνοντας το κυβερνητικό αφήγημα, που βαφτίζει «τηλεδιοίκηση» τον τοπικό χειρισμό. Ωστόσο, στη συνέχεια παραδέχθηκε πως το σύστημα τοπικού χειρισμού έχει περιορισμένη εμβέλεια.

«Τηλεδιοίκηση σημαίνει δύο πράγματα, δε μπορώ να το ξαναπώ, σημαίνει δυνατότητα αυτόματης χάραξης και σημαίνει ότι είναι δυνατό να δεις πάνω στον πίνακα την τροχιά του τρένου» ισχυρίστηκε. Μάλιστα, ο κ. Γεραπετρίτης ξεκαθάρισε πως «δεν είναι συνέντευξη Τύπου. Δηλώσεις θα κάνουμε αλλά δεν πρόκειται… Συνεντεύξεις Τύπου, ενημερώνω τους αρμοδίους συναδέλφους σας στο υπουργείο Μεταφορών πάρα πολύ τακτικά. Οπότε γίνονται ενημερώσεις. Εδώ βρισκόμαστε για να δούμε την πρόοδο των έργων».

«Πλέον στην τοπική τηλεδιοίκηση βλέπουμε, δηλαδή στον πίνακα την κίνηση του τρένου. Ήταν δυνατόν να υπάρξει παρακολούθηση του τρένου και την κρίσιμη βραδιά. Ο πίνακας λειτουργούσε απολύτως όπως προκύπτει γιατί λίγο πριν το δυστύχημα υπήρξε αυτόματη χάραξη. Ο τοπικός πίνακας μετατρέπεται σε έναν υπέρτοπικό πίνακα. Το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας θα τεθεί σε λειτουργία τέλος του Ιουνίου» είπε ο υπουργός Μεταφορών, υποστηρίζοντας ότι «δικλείδες ασφαλείας υπήρχαν ως ένα σημαντικό βαθμό, αλλά στο δυστύχημα των Τεμπών δεν τηρήθηκε το πρωτόκολλο ασφαλείας που όριζαν οι κανονισμοί λειτουργίας των σιδηροδρόμων»

«Βεβαίως και υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας. Οι δικλείδες ασφαλείας ήταν η υποχρέωση της αυτόματης χάραξης. Υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας για την αλλαγή των κλειδιών, υπήρχε δυνατότητα παρακολούθησης στον πίνακα της τηλεδιοίκησης, υπήρχαν οι ασφαλιστικές δικλείδες οι οποίες καθίστανται τώρα περισσότερες. Πάντοτε όμως θα υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας. Ο ανθρώπινος παράγοντας στο τέλος της ημέρας είναι πάντα εκεί… Προφανώς εάν υπήρχαν τα συστήματα που αναπτύσσονται τώρα, θα υπήρχαν ακόμη περισσότερες δικλείδες ασφαλείας. Ο πίνακας αυτός ενσωματώνει πολύ περισσότερα μικρά τοπικά κέντρα τηλεδιοίκησης… Εάν είχε ακολουθηθεί το πρωτόκολλο, το οποίο προβλέπει υποχρεωτική αυτόματη χάραξη, θα είχαμε άλλο αποτέλεσμα» ισχυρίστηκε.

Υπενθυμίζεται πως ακόμα και το πρόσφατο πόρισμα της Επιτροπης Γεραπετριτη διέψευσε τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς για λειτουργία «τοπικής τηλεδιοίκησης» στη Λάρισα, αναφέροντας ότι ο συγκεκριμένος πίνακας είναι «τράπεζα τηλεχειρισμού και ενδείξεων» που «βοηθά στη διαχείριση της κυκλοφορίας των συρμών στους σταθμούς». Μάλιστα, παρά τα όσα δήλωνε η κυβέρνηση, πως ο σταθμάρχης μπορούσε να βλέπει την πορεία του τρένου επί 3 χιλιόμετρα, το πόρισμα ανέφερε ότι όταν η επιτροπή βρέθηκε στη Λάρισα στις 20 Μαρτίου δεν άναβαν οι λυχνίες και το μήκος περιοριζόταν στα 1.700 μέτρα, ενώ η σηματοδότηση είναι εκτός λειτουργίας από τον Ιούλιο του 2019 μετά από πυρκαγιά.