Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, δήλωσε ότι είναι σε εξέλιξη οι τελικές εργασίες για την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, όπου θα μπαίνουν τα δεδομένα αγοράς των καυσίμων από δικαιούχους, ώστε να προκύπτει το ύψος της επιδότησης. Ο Δ. Αναγνωστόπουλος μιλώντας στον ant1 δεν εξειδίκευσε λεπτομέρειες, αναφορικά με το ποιοι θα είναι δικαιούχοι, αλλά ούτε και το ύψος των εισοδηματικών κριτηρίων.
Την ίδια ώρα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, είπε πως στόχος της κυβέρνησης είναι οι καταναλωτές να πληρώνουν σε τιμή χαμηλότερη από εκείνη που αναγράφεται στην αντλία. Ο Γιάννης Οικονόμου, ισχυρίστηκε ότι θα υπάρχουν πιο διευρυμένα εισοδηματικά κριτήρια από αυτά που υπάρχουν για την οικονομική ενίσχυση των πιο ευάλωτων. Σχολιάζοντας την ασάφεια που υπάρχει γύρω από αυτή την πλατφόρμα, ο κυβερνητικός υποστήριξε ότι «δεν θα είναι ούτε δύσκολος ούτε σαν άσκηση πυρηνικής φυσικής ούτε πολύπλοκος ο τρόπος που θα δίνεται αυτή η ενίσχυση. Ο κόσμος θα πληρώνει ικανοποιητικά φθηνότερα τα καύσιμα από όσο αναγράφεται στην αντλία, αυτό πρέπει να συγκρατήσουν αυτήν την στιγμή οι πολίτες».
Οι πρατηριούχοι ζητούν οριζόντια επιδότηση στα καύσιμα, όπως υπογράμμισε μιλώντας στον ant1 ο Νίκος Παπαγεωργίου, πρόεδρος Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων Αττικής. «Πρέπει να γίνει οριζόντια και όλοι οι συμπολίτες μας να έχουν επιδότηση με τη μορφή ενός voucher. Είναι λάθος η άποψη ότι άνθρωποι που έχουν ένα εισόδημα, π.χ., 1000 ευρώ τον μήνα δεν πλήττονται και μπορούν να βάζουν βενζίνη άμεσα». Εμείς από το 2013 είμαστε έτοιμοι με το σύστημα εισροών – εκροών. Κάθε απόδειξη που παίρνει ο καταναλωτής έχει έναν μοναδικό αριθμό. Ο καταναλωτής θα μπορεί να ανεβάσει αυτόν τον αριθμό στην πλατφόρμα και να γίνει η διασταύρωση και να του επιστραφούν χρήματα μέσω κάποιας εκκαθάρισης» είπε.
Υπενθυμίζεται ότι οι κυβερνητικές διαρροές κάνουν λόγο για «κουπόνι καυσίμων» που θα μειώνει την τιμή του λίτρου από 4 έως 10 λεπτά.