Στο θέμα της βίας στα σχολεία αναφέρεται η ΟΛΜΕ με αφορμή τα περιστατικά της τελευταίας περιόδου, τόσο για τις περιπτώσεις που δράστες είναι μαθητές, όσο και «για την ακραία φασιστική ενέργεια εις βάρος του Διευθυντή του Γυμνασίου Αιγινίου Πιερίας», όπως τη χαρακτηρίζει σε ξεχωριστή ανακοίνωσή της.
Παράλληλα καλεί στην διαδήλωση διαμαρτυρίας για τον προϋπολογισμό, που αποφάσισε η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ από κοινού με το Εργατικό Κέντρο Αθήνας και θα γίνει την Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου, με προσυγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος στις 17.30 και στη συνέχεια συγκέντρωση στην πλατεία Συντάγματος στις 18.30, ενάντια στον κρατικό προϋπολογισμό του 2022.

Ως προς το θέμα της βίας η ΟΛΜΕ αναφέρει μεταξύ άλλων: «Διεθνείς οργανισμοί, όπως η Unesco και η Unisef προειδοποιούν εδώ και καιρό για τις μαθησιακές, παιδαγωγικές και ψυχοκοινωνικές συνέπειες της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης. Σε κοινή τους ανακοίνωση, τον περασμένο Ιούλιο, οι γενικές διευθύντριες της Unicef και της Unesco αναφέρουν:
“Εδώ και δεκαοκτώ μήνες ξεκίνησε η επιδημία της Covid-19 και η εκπαίδευση εκατομμυρίων παιδιών εξακολουθεί να είναι διαταραγμένη… Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχισθεί. Τα σχολεία θα έπρεπε να είναι τα τελευταία που κλείνουν και τα πρώτα που ανοίγουν”. Επισημαίνουν ότι χωρίς την λήψη των απαραίτητων μέτρων “θα είναι ίσως αδύνατο να εμποδισθεί η αναπόφευκτη επίπτωση που θα υποστούν τα παιδιά και οι νέοι που δεν είχαν την δυνατότητα να πάνε στο σχολείο. Είτε πρόκειται για απώλεια μάθησης, ψυχολογικό στρες, έκθεση στη βία και τις καταχρήσεις ή απουσία κοινωνικοποίησης, οι συνέπειες για τα παιδιά θα γίνουν αισθητές παντού: στις σχολικές τους επιδόσεις, στην κοινωνικοποίησή τους και στην σωματική και την ψυχική υγεία”.

Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ που δεν πήρε επαρκή μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την προστασία της υγείας μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, παρέμεινε κλειστό λόγω καραντίνας 8 μήνες, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα. Η ΟΛΜΕ και το ΚΕΜΕΤΕ είχαν εγκαίρως προειδοποιήσει για τις συνέπειες που θα επέφερε το κλείσιμο των σχολείων, όπως είχαν κάνει και η ETUCE, η Unesco και η Unisef, προτείνοντας συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του lockdown της εκπαίδευσης. Ωστόσο, ούτε το ΥΠΑΙΘ πήρε κανένα από τα προτεινόμενα μέτρα ούτε το ΙΕΠ έβγαλε έστω τις στοιχειώδεις απαραίτητες παιδαγωγικές οδηγίες προς τους/τις εκπαιδευτικούς.

Το ψυχολογικό στρες, η απουσία κοινωνικοποίησης και η πλήρης αποσχολειοποίηση των μαθητών/τριων, εκτός από τα μαθησιακά κενά επέφεραν και μεγάλες ψυχοκοινωνικές συνέπειες στο μαθητικό πληθυσμό. Με την επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων, καταγράφεται μεγάλη αύξηση σε περιστατικά βίας στο σχολικό περιβάλλον. Εντάσεις, τσακωμοί ακόμα και βιαιοπραγίες μεταξύ μαθητών/τριών είναι καθημερινά φαινόμενα πια στα σχολεία μας. Ανάλογα μεγάλη ένταση καταγράφεται και από μαθητές/τριες και από γονείς που αρκετές φορές επιτίθενται φραστικά ή και σωματικά σε διευθυντές/ντριες και εκπαιδευτικούς.

Η προϋπάρχουσα παραβατικότητα στα σχολεία, συνέπεια κοινωνικοοικονομικών συνθηκών που διαρκώς χειροτερεύουν (αύξηση ανεργίας, πληθωρισμός κλπ), αυξάνεται τρομακτικά λόγω των συνθηκών της πανδημίας».

Επίσης η ΟΛΜΕ κάνει λόγο για «Έκρηξη κρουσμάτων στις σχολικές εκδρομές» και ζητάει τη λήψη των απαιτούμενων μέτρων.