Από την υπογραφή της προεδρίας της κυβέρνησης στη δέσμευση πίστωσης των 11 εκατ. ευρώ για «υπηρεσίες επικοινωνίας» και «εκστρατεία στο πλαίσιο της προστασίας της δημόσιας υγείας και των μέτρων για την αποτροπή της διασποράς του κορονοϊού COVID- 19» έχουν περάσει κάτι παραπάνω από 2,5 μήνες. Μόλις την Τετάρτη, και μόνο κατόπιν μεγάλης πίεσης για απαντήσεις, ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης, Στέλιος Πέτσας, έδωσε στη δημοσιότητα μία λίστα με 1.232 μέσα ενημέρωσης που έλαβαν μέρος της διαφήμισης, χωρίς φυσικά την αναφορά των ποσών που μοιράστηκαν σε αυτά.

Μεταξύ των εκατοντάδων ιστοσελίδων και μέσων ενημέρωσης, όπως αποκάλυψε το documentonews.gr, περιλαμβάνονται πλήθος ιστοσελίδων και blogs που ουσιαστικά δεν λειτουργούν καν, όπως δύο του τηλεπαρουσιαστή Μένιου Φουρθιώτη, ένα που φέρεται «κοντά» στον Βελόπουλο και άλλα ΜΜΕ «σφραγίδες».

Η αποκάλυψη και μόνο της λίστας προκάλεσε εκ νέου την αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που ζητάει τόσο την αναλυτική λίστα με τα ποσά που έλαβε το κάθε ΜΜΕ, αλλά και την παραίτηση του κυβερνητικού εκπροσώπου για τους πρωτοφανείς αυτούς χειρισμούς που αποτελούν μνημείο αδιαφάνειας, δεδομένου και του παρελθόντος, με χαρακτηριστικό το παράδειγμα του ΚΕΕΛΠΝΟ.

Ακόμα πιο χαρακτηριστικός ο τρόπος με τον οποίο ο Στ. Πέτσας επιλέγει να μην απαντήσει, χρεώνοντας τις αντιδράσεις και τα αιτήματα για αποκάλυψη των χρηματοδοτήσεων σε… αντιπολιτευτικό ίστρο, βάζοντας στο κάδρο τις «σχέσεις» της εφημερίδας του Κ. Βαξεβάνη με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών της Πέμπτης, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αρκέστηκε να δηλώσει πως «έχω απαντήσει σε εννέα ερωτήσεις για το θέμα της καμπάνιας, είναι η πρώτη φορά που ο ΣΥΡΙΖΑ εγείρει τέτοιο ζήτημα. Είναι προφανές πως ενδιαφέρεται για μία συγκεκριμένη εφημερίδα. Ωστόσο ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να μιλά για εκβιασμούς και για πάρτι ημετέρων, δεν υπάρχει πάρτι με 1232 Μέσα Ενημέρωσης. Είναι συγκεκριμένος ο εναγκαλισμός του ΣΥΡΙΖΑ με συγκεκριμένη εφημερίδα».

Στους προβληματικούς χειρισμούς, θα πρέπει να προσθέσει κανείς και την απάντηση που έδωσε ο CEO της εταιρείας που ανέλαβε να μοιράσει την πίτα στα ΜΜΕ, της Initiative Media, όταν το ίδιο μέσο κάλεσε τον Μιχάλη Γκάλγκο να απαντήσει με ποια κριτήρια έδωσε η εταιρεία που ανέλαβε το έργο από την ελληνική κυβέρνηση σε ιστοσελίδες με μηδενική παρουσία, όπως αυτή του Μ. Φουρθιώτη.

«Αυτή τη στιγμή δεν το έχω υπόψη μου, θα το εξετάσω και θα σας πω» ανέφερε ο επικεφαλής της Initiative, μεταξύ άλλων, ενώ ακόμα πιο προκλητική έγινε αμέσως μετά η απάντησή του, καθώς επικαλέστηκε «σύμφωνο εμπιστευτικότητας», το οποίο «υπογράφει η εταιρεία με κάθε πελάτη».

«Η αποκάλυψη της λίστας των Μέσων που χρηματοδοτήθηκαν με πρόσχημα την πανδημία από την κυβέρνηση, επιβεβαιώνει πως η μόνη σκοπιμότητά της ήταν ο εκβιασμός και η χειραγώγηση των Μέσων για τη δημιουργία ενός μηχανισμού κυβερνητικής προπαγάνδας σε βάρος της διαφάνειας και της ελευθεροτυπίας» ανέφερε στην ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ.

Το αίτημα, τόσο της αξιωματικής αντιπολίτευσης και άλλων κομμάτων, όσο και του αναγνωστικού κοινού, παραμένουν αναπάντητα. Ποιοι και πόσα χρήματα έλαβαν από την κυβερνητική καμπάνια που έχει ήδη φτάσει τα 20 εκατ. ευρώ, την ώρα που δημοσιεύματα μεταφέρουν πληροφορίες για νέες χρηματοδοτήσεις, και με ποια κριτίρια;