Την μεταχείριση του πίνακα του Πάμπλο Πικάσο «Γυναικείο κεφάλι» από την ελληνική πολιτεία επικρίνει πλήθος Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης διεθνούς εμβέλειας, αναφερόμενα στο συμβάν της εξευτελιστικής «πτώσης» του πίνακα κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για την για την αρπαγή των έργων του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012, που χαρακτηρίστηκε μάλιστα ως η «κλοπή του αιώνα». Σημειώνεται ωστόσο ότι, λίγες μόλις ημέρες μετά τις ανακοινώσεις για την «επιτυχία της κυβέρνησης», πληροφορίες κάνουν λόγο για επικείμενη έρευνα προκειμένου να επιβεβαιωθεί η αυθεντικότητα των εν λόγω πινάκων.

«Το τελευταίο πράγμα που θα ήθελε να κάνει κανείς με έναν πίνακα του Πάμπλο Πικάσο είναι να τον ρίξει κάτω – ειδικά όταν μόλις έχει βρεθεί μετά από εννέα χρόνια» υπογραμμίζει σε σχετικό δημοσίευμά του το BBC. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα βίντεο που αναπαρήγαγε μαζικά ο διεθνής Τύπος, διακρίνεται ευκρινώς, τόσο πρίν όσο και μετά την πτώση του πινακα, η έλλειψη σεβασμού και γνώσης των εμπλεκομένων στην παρουσίαση, οι οποίοι, μεταξύ άλλων διακρίνονται να πιάνουν τους πίνακες με γυμνά χέρια, ενώ την ίδια ώρα αυτοί εκτίθεται σε διαδοχικά φλας των παρευρισκομένων.

«Ο πίνακας είναι πλέον σε ασφαλή χέρια» αναφέρει, μεταξύ άλλων, το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, με το σχόλιο να συνοδεύεται από το στιγμιότυπο της πτώσης του πίνακα, ενώ το CNBC επισημαίνει ότι «κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Tύπου ο πίνακας γλίστρησε στο πάτωμα και ένας αξιωματούχος έσπευσε να τον σηκώσει γρήγορα».

Για «ένα ακόμη ατύχημα» που υπέστη το έργο «που είχε κλαπεί πριν από εννέα χρόνια από την Εθνική Πινακοθήκη της Ελλάδας και ανακτήθηκε από την αστυνομία» κάνει λόγο ο Guardian. Επισημαίνει μάλιστα ότι «το πολύτιμο έργο τέχνης γλίστρησε και έπεσε από το ράφι του» κατά τη διάρκεια «της παρουσίασης του ανακτημένου πίνακα μαζί με ένα έργο του Μοντριάν από το 1905» και πως «ο πίνακας επιστράφηκε βιαστικά στη θέση του από έναν αξιωματούχο που δεν φορούσε γάντια».

Υπενθυμίζεται ότι την Πέμπτη η Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων αναγκάστηκε να υπενθυμίσει στην κυβέρνηση τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίζονται τα έργα τέχνης, υπογραμμίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι τα συγκεκριμένα έργα αντιμετωπίστηκαν «κατά την πρακτική της αστυνομίας για τα κοινά κλοπιμαία», με αποκορύφωμα το «τραγικό περιστατικό της πτώσης και της βιαστικής επανατοποθέτησης στο… ράφι του έργου “Γυναικείο Κεφάλι”», ενώ «από τη στιγμή της κλοπής τους και μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί σε άγνωστες και ανεξέλεγκτες περιβαλλοντικές συνθήκες, επιβαρυντικές για την κατάσταση διατήρησή τους».

Καταπέλτης των Συντηρητών Αρχαιοτήτων για την κυβερνητική μεταχείριση Πικάσο και Μοντριάν